Mikrofony DPA w nagraniach live w Warszawie

Mikrofony DPA w nagraniach live w Warszawie

5 kwietnia 2023, 09:00
Producent: DPA Microphones
Dystrybucja: ESS Audio

Absolwent warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, reżyser dźwięku Tadeusz Mieczkowski poświęcił swoją karierę nie tylko zrozumieniu sztuki muzycznej, ale także nauce wydobywania pięknego, naturalnego brzmienia nagranych instrumentów. Od 1984 roku zajmuje się przede wszystkim nagraniami instrumentów akustycznych oraz dużych form muzycznych, takich jak oratoria i symfonie, do muzyki klasycznej i rozrywkowej, a także do filmu.

W swojej obecnej pracy Mieczkowski rozszerzył swoją działalność o nagrywanie i miksowanie w Dolby Atmos, ostatnio rejestrując występ na żywo trio Surreal Players i Mino Cinélu w sali koncertowej Nowa Miodowa. Mieczkowski rozpoczął ten projekt jak każdy: określenie kierunku produkcji. Spędził czas badając akustykę słynnej sali koncertowej, którą zaprojektował Yasuhisa Toyota, dyrektor i główny projektant firmy konsultingowej Nagata Acoustics.

 

[img:1]

 

Staram się stworzyć wizję moich nagrań. Przed próbą chodzę po sali i słucham stosunku fal odbitych od podłogi, ścian i sufitu do tych, które dochodzą bezpośrednio z instrumentu. Tylko wtedy mogę wybrać, jakiego rodzaju mikrofonu potrzebuję i jakie jest najlepsze miejsce dla instrumentu i mikrofonu; zachowanie harmonii akustycznej jest kluczowe.

Tadeusz Mieczkowski - Reżyser dźwięku 

 

[img:4]
DPA 4006A Omnidirectional

 

W przypadku nagrań Surreal Players i Mino Cinélu, które były planowane dla aplikacji Dolby Atmos, Mieczkowski zdecydował, że będzie polegał na mikrofonach DPA 4006A Omnidirectional, 4011A Cardioid i 4015C Wide Cardioid Microphones.

 

[img:5]
DPA 4011A Cardioid

 

Ten występ był projektem akustycznym z udziałem fortepianu, wiolonczeli i instrumentów perkusyjnych. Ponieważ to nagranie zostało wykonane w Dolby Atmos 5.1.4, otrzymaliśmy dodatkowe miejsce na użycie mikrofonów sufitowych, ponieważ nadają one nowy wymiar nagraniu. W tym przypadku wybrałem mikrofony DPA przede wszystkim ze względu na ich dźwięk, niezawodność i jakość. Dobry mikrofon to taki, który jak najwierniej przekazuje brzmienie źródła dźwięku, dzięki czemu możemy skierować mikrofon tak, aby pasował do sygnału źródłowego. DPA mają niesamowite ciepło i wierność w zbieraniu przestrzeni i dźwięku.

Tadeusz Mieczkowski - Reżyser dźwięku

 

[img:2]

 

Mieczkowski odniósł wielki sukces z mikrofonami DPA do immersyjnych nagrań, zauważając, że:

 

Mikrofony kierunkowe, takie jak 4011, są idealne. Ich naturalność, pełnia i elastyczność brzmienia pozwalają na manewrowanie ustawieniem instrumentu. Konstrukcja akustyczna mikrofonów sprawia, że brzmienie zbierane poza osią przetwornika jest bardzo naturalne. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie satysfakcjonującego brzmienia instrumentu już "na wejściu", bez konieczności wkładania dużej pracy w postprodukcję. Ponadto mikrofony ołówkowe DPA bardzo dobrze radzą sobie z wszelkiego rodzaju zakłóceniami, jakie mogą powodować światła, telefony komórkowe i inne systemy.

Tadeusz Mieczkowski - Reżyser dźwięku

 

[img:6]
DPA 4015C Wide Cardioid Microphones

 

Będąc fanem DPA od ponad 30 lat, poczynając od mikrofonów ołówkowych B&K, Mieczkowski polegał na tej marce przy wielu projektach. Należą do nich liczne albumy polskiej wokalistki jazzowej Anny Marii Jopek, na których wystąpił amerykański artysta jazzowy Pat Metheny, amerykański saksofonista Branford Marsalis i japoński muzyk Makoto Ozone. Do tych prac Mieczkowski zastosował różne rozwiązania DPA.

 

[img:3]

 

W przyszłości Mieczkowski nie może się doczekać wykorzystania DPA do większej liczby nagrań, zarówno immersyjnych, jak i przestrzennych.

 

Cenię mikrofony DPA za ich trwałość. Mają bardzo wysoki współczynnik niezawodności, a ja uwielbiam ich niewielkie rozmiary, łatwość montażu i estetyczny wygląd. Stanowią również doskonałą bazę do wszelkich nagrań surround. Jeśli chodzi o projekty immersyjne, im lepsze mikrofony, tym mniej problemów — i tym przyjemniej jest z nich korzystać. Dzięki temu zawsze będę polecał DPA tym, którzy chcą nagrywać w Dolby Atmos.

Tadeusz Mieczkowski - Reżyser dźwięku

 
Fot. Nowa Miodowa & Bartek Barczyk Photography
Pojemnościowe Mikrofony

Gdzie kupić?

DPA Microphones DPA Microphones www.dpamicrophones.com

Dystrybucja w Polsce:

Audiostacja

tel.: +48 (22) 122 53 00
Godziny otwarcia:

Pon - Pt: 09:00 - 17:00

 

adres:
ul Kolejowa 93/95 05-092 Łomianki

ESS Audio

tel.: +48 (22) 2041 200
adres:
ul. Graniczna 21 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > DPA Microphones rozwiń listę sklepów

Kogo będzie stać na nagłośnienie QSC L Class?
Więcej wiadomości