TiMax TrackerD4 - Dźwięk immersyjny w londyńskim teatrze Young Vic

TiMax TrackerD4 - Dźwięk immersyjny w londyńskim teatrze Young Vic

12 kwietnia 2023, 09:00
Producent: TiMax
Dystrybucja: ESS Audio

Musical „Mandela” opowiada niezwykłą historię człowieka i ruchu, który za nim stał. Przesiąknięty rytmami i duchem Południowej Afryki, „Mandela” rzuca światło na odważną walkę narodu południowoafrykańskiego o swoje wyzwolenie.

 

[img:1]

 

Musical jest grany w londyńskim teatrze Young Vic, który niedawno został wyposażony w system TiMax TrackerD4. Jest to jedna z ulubionych technologii sound designera Paula Gatehouse’a, odpowiedzialnego za nagłośnienie musicalu. Pozwala ona bez dotykania okna TiMax PanSpace i programowania ruchu, na podążanie za pozycją wokalisty, prezentera czy prelegenta na scenie i dystrybuowanie jego głosu w otaczającej widzów przestrzeni dźwiękowej, tak aby zapewnić najlepszą czytelność głosu i doskonałą słyszalność.

 

Bez automatycznego śledzenia wykonawców, które zapewnia TiMax, musielibyśmy ręcznie lokalizować pozycję wszystkich obiektów wokalnych w Soundscape, co oznaczałoby wiele wskazówek i wciskania przycisków dla miksera dźwięku! W ten sposób ten ciężar został z nas zdjęty.

Paula Gatehouse - Sound designer

 

[img:6]

 

Konfiguracja TiMax Trackera w The Young Vic obejmuje osiem czujników TTd4 pokrywających scenę. TiMax TrackerD4 wykorzystuje dwumodową technologię śledzenia UWB RF, której aspekt beznośnikowy redukuje błędy spowodowane odbiciami, blokowaniem ciała i przeszkodami scenicznymi, przy czym tylko dwa czujniki muszą widzieć znacznik TTd4 dla precyzyjnego i niezawodnego śledzenia 3D. Wiele punktów widzenia czujników dodaje solidną redundancję i zwiększa dokładność pokrycia.

 

[img:3]

 

Ze względu na wszechstronne pokrycie systemu TiMax TrackerD4, obszary balkonów po stronie sceny Young Vic zostały łatwo włączone do akcji. W jednej ze scen premier RPA jest przedstawiony jako mówiący z jednej strony, podczas gdy towarzysze Mandeli mówią z drugiej.

 

Ważne było, aby nasz tracking objął te obszary, a dzięki temu uzyskaliśmy naprawdę szeroki i dynamiczny obraz dźwiękowy, który podniósł jakość opowiadanej historii.

Paula Gatehouse - Sound designer

 

[img:7]

 

Preferowanie przez Gatehouse'a TiMax TrackerD4 w stosunku do innych systemów śledzenia wynika z zaufania do dziedzictwa produktu.

 

TTd4 został opracowany przez firmę zakorzenioną w inżynierii dźwięku i dźwięku przestrzennego, dlatego jest dla nas naprawdę prosty w integracji i podjęciu się zasadniczego zadania lokalizacji wszystkich miejsc naszych aktorów na scenie.

Paula Gatehouse - Sound designer

 

[img:8]

 

Gatehouse chwali również Tracker Translate, produkt pomocniczy w ekosystemie TiMax Tracker, który, jak wyjaśnia:

 

Zapewnia prosty i bogaty w funkcje sposób konfigurowania i kontrolowania poszczególnych tagów śledzących w systemie.  Posiada dobrze przemyślane funkcje dla teatru, w tym sposób zarządzania, kiedy role są pokryte lub kiedy wykonawcy dzielą się rolami, grając wiele partii.

Paula Gatehouse - Sound designer

 

[img:5]

 

Największe uznanie Paul'a jest jednak zarezerwowane dla:

 

...wsparcia i uwagi, którą otrzymujesz od Robin'a i Dave'a z Out Board. Wszystkie systemy Out Board są osobiście konfigurowane dla twojego projektu, a instalacja anten i strategia pokrycia są również przez nich kierowane. Zrobiliśmy już kilka pokazów z tym systemem, a oni wciąż zapewniają ten sam poziom wsparcia, jakby to był nasz pierwszy pokaz.

Paula Gatehouse - Sound designer

 

Zobacz także: TiMax Tracker - Prosto i na temat

[img:9]

 
Dźwięk immersyjny

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

ESS Audio

tel.: +48 (22) 2041 200
adres:
ul. Graniczna 21 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > TiMax rozwiń listę sklepów

Pro Audio

HK Audio FINEO - seria "skrojona" pod instalacje
Więcej wiadomości