Solid State Logic System T zoptymalizowany do muzyki
Kiedy firma Solid State Logic wprowadziła na rynek swoją pierwszą konsoletę cyfrową, było to wydarzenie, które można porównać do pojawienia się elektrycznego Forda Mustanga. Oba produkty wyznaczyły bowiem początek pewnej epoki w historii danego producenta.
System T For Music, czyli najnowsze dokonanie SSL, to platforma produkcyjna nowej generacji, zoptymalizowana pod kątem immersyjnej produkcji muzycznej. Oferuje ogromną skalowalność i wyjątkową jakość dźwięku, co od dawna wszak cechuje miksery tej marki, a przy tym pełną optymalizację dla rozmaitych scenariuszy i rodzaju pracy.
Niezależnie od tego, czy system będzie używany lokalnie, w konfiguracji zdecentralizowanej z wykorzystaniem technologii Dante AoIP (z obsługą protokołu AES 67), czy też w ramach produkcji zdalnej na bazie technologii wirtualnej bądź chmury, jest skonstruowany tak, aby sprostać wyzwaniom współczesnej produkcji, w największej nawet skali. Mamy tu do czynienia z rozwiązaniem działającym w oparciu o koncepcję kanałów i obiektów, zorientowanym na produkcję dźwiękową w formatach immersyjnych, w tym Dolby Atmos Music, w szczególności w konfiguracji 7.1.2.
System T For Music wyposażony został w pełny pakiet narzędzi SSL, z których wiele zoptymalizowano pod kątem tejże właśnie immersyjnej produkcji muzycznej - w tym bus compressor SSL w formacie 7.1.2, kompresory wielopasmowe, korektory dynamiczne, echo taśmowe, procesory modulacji, pogłosy, moduły saturacji VHD, kształtowania transjentów i szereg innych. Kompresory i bramki umożliwiają grupowe przetwarzanie ścieżek obiektowych. Odrębne sterowanie szyną LFE ułatwia komutowanie sygnałów obiektowych do kanału niskotonowego. Wprost z powierzchni sterującej można sterować aż czterema instancjami Avid Pro Tools.
Sekcja odsłuchowa, pozwalająca na obsługę systemu monitorowego w maksymalnej konfiguracji 9.1.6, umożliwia dołączanie dodatkowych zestawów monitorów, a tym samym dokonywanie porównań referencyjnych. Dwa 24-drożne zewnętrzne selektory źródeł i dwa punkty insertowania dają możliwość wyboru źródła monitoringu, w tym z użyciem Dolby Atmos Renderer. Z kolei wbudowany enkoder binauralny zapewnia odwzorowanie odsłuchu, w konfiguracji od 4.0 do 7.1.4, przy użyciu słuchawek. DSP Tempest Engine systemu dostępny jest w dwóch wersjach – T25, obsługującej maksymalnie 256 ścieżek audio, oraz T80, zdolnej do przetwarzania aż ośmiuset.
Powierzchnia sterująca S500 może być skonfigurowana z 32 lub 48 torami kanałowymi w standardzie lub maksymalnie 96 w wersjach konfigurowanych na zamówienie. Poszczególne kanały i szyny są konfigurowalne do układu 7.1.4, i mogą być panoramowane w trójwymiarowej przestrzeni, w trybach XYZ i Theta. Z kolei panoramowanie obiektów można realizować przy użyciu wtyczek typu panner, w tym Dolby Atmos Music Panner, obsługiwanych przez aplikacje DAW.
System T to kulminacja dziesięcioleci badań i rozwoju technologicznego. 64-bitowe przetwarzanie zmiennoprzecinkowe przekłada się na niezrównaną jakość dźwięku i moc algorytmów. Opatentowana przez Solid State Logic technologia SolidClock znacząco redukuje jitter, w rezultacie czego przetwarzanie sygnałów jest niezwykle precyzyjne, a jakość brzmienia najwyższa z możliwych. Inaczej mówiąc, jeszcze nigdy cyfra nie brzmiała tak analogowo.
Wprowadzenie Systemu T For Music na rynek jest świadectwem potęgi i elastyczności tej platformy. Możliwości routingu i przetwarzania, jakie oferuje, tworzy podstawę technologiczną dla kolejnych rozwiązań, niezbędnych najbardziej wymagającym nadawcom i producentom muzycznym do tego, aby utrzymać się w absolutnej czołówce.
Enrique Perez - CTO w Solid State Logic
Można więc stwierdzić, że firma Solid State Logic nadal – tak jak w czasach, kiedy jej konsolety analogowe trafiały do najbardziej prestiżowych studiów nagraniowych świata – zadaje szyku konkurencji, obecnie również na polu cyfrowych systemów miksujących, i nie wygląda na to, by miała zwolnić tempo...