Harrison 32Classic - konsoleta analogowa na miarę XXI wieku
Kto nigdy nie pracował – nie nagłaśniał ani nie nagrywał – na konsoletach analogowych, a śmiem przypuszczać, że takich realizatorów jest dziś zdecydowana większość, ten może nie znać ich uroku. Nie tylko brzmieniowego, ale i konstrukcyjnego. Te najeżone pierdylionem gałek „deski” wciąż wywierają – szczególnie na laikach – piorunujące wręcz wrażenie. Mają to „coś”. No i to brzmienie… Tak, przyznaję, jestem analogowym dinozaurem. Jednak konsolety cyfrowe oferują szereg udogodnień, jakimi analogi nie dysponują, ale nie będziemy tu debatować o wyższości „świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia”. Tak czy owak, konsolety analogowe wciąż pozostają dostępne.
Jedną z nich, której premiera – wg informacji dystrybutora marki Harrison w Polsce, czyli firmy Commercial Audio - odbędzie się już 5 listopada, jest 32Classic. To, jak sama nazwa wskazuje, klasyczny, 32-kanałowy (w wariancie bazowym, o czym za chwilę) stół studyjny. Jak przystało na produkt XXI wieku, wyposażony został w szereg rozwiązań cyfrowych, łącząc to, co najlepsze, w obu domenach.
W warstwie analogowej konsoleta 32Classic zbudowana została wedle najlepszych wzorców – transformatorowo symetryzowane preampy mikrofonowe i wyjścia główne, 4-pasmowa, klasyczna korekcja, legendarne górno- i dolnoprzepustowe filtry Harrisona, a także osiem szyn, które mogą pracować jako mono lub stereofoniczne. Do tego pięć torów wysyłkowych aux (4 mono i 1 stereo), mierniki wskazówkowe na szynach, szyna główna Main Mix i wiele innych elementów ułatwiających pracę.
Ponadto 32Classic oferuje tryb nagrywania „In-Line”, umożliwiający skierowanie sygnału ze źródła wejściowego bezpośrednio do programu DAW z oddzielną ścieżką „Playback” do monitorowania za pomocą słuchawek i/lub monitorów studyjnych.
Przejdźmy teraz do warstwy cyfrowej. Na pokładzie miksera znajduje się interfejs AoIP Dante z 64 przetwornikami C/A i tyluż A/C. Jest on odpowiedzialny za całość routingu zewnętrznego i umożliwia współpracę urządzenia z produkcyjnymi sieciami audio, w tym realizującymi materiał w formacie Dolby Atmos 7.1.4. Dzięki tym funkcjom 32Classic jest konsoletą bardzo wszechstronną, a przy tym gwarantującą szlachetne, klasyczne brzmienie.
Jak wspominałem, wariant 32-kanałowy to jedynie wersja bazowa. Producent oferuje też odmiany znacznie większe – 48-, a nawet 96-kanałową, a oprócz tego 32Classic Producer Desk.