Co rynek mówi o konsoletach Yamaha DM7 | Soundedit 2024

Co rynek mówi o konsoletach Yamaha DM7 | Soundedit 2024

20 listopada 2024, 12:00
autor: Marek Korbecki

Konsoleta mikserska DM7 to jedno z najmłodszych dzieci korporacji Yamaha. Jest obecna na rynku od niedawna, ale przez ten czas zdążyła zaskarbić sobie ogromną sympatię i przychylność ze strony wielu realizatorów, którzy nie szczędzą pochwał za intuicyjność obsługi – szczególnie jeśli użytkownik pracował wcześniej na takich modelach, jak CL/QL – niezawodność, a także jakość brzmienia i pokładowych procesorów, w tym i tych w postaci pluginów. Doskonałą okazją ku temu, aby móc własnoręcznie „pomacać” DM7-kę, jak i zasięgnąć opinii użytkowników, był festiwal SOUNDEDIT. Ale ponieważ nie wszyscy z Was dali radę do Łodzi dotrzeć, przygotowaliśmy film, który pozwoli Wam te opinie poznać.

 

 

Zacznijmy więc od osoby reprezentującej samego producenta, a jest nią Paweł „Zachan” Zachanowicz.

 

[img:1]

Paweł Zachanowicz

Yamaha Music Europe Gmbh

 

Jesteśmy troszeczkę więcej niż rok po pokazaniu nowych konsolet DM7. Yamaha w żaden sposób nie spodziewała się takiego zainteresowania konsoletami. W tej chwili w Europie idziemy już w tysiące egzemplarzy. Po roku w dalszym ciągu widzimy ogromne zainteresowanie tymi urządzeniami.

 

[img:6]

 

No cóż, tysiące nabywców nie mogą się mylić! Ale przecież nie chodzi tu o nalepkę z nazwą marki. Więc o co? Na to pytanie odpowiedzą nam kolejni goście, a pierwszym jest Łukasz Błasiński, który pracuje na mniejszej wersji konsolety, DM7C.

 

[img:2]

Łukasz Błasiński

Realizator dźwięku, 77production

 

Jest to kolejna konsoleta od Yamahy, która jest po prostu wygodna, niezawodna, oferuje wszystkie funkcje, których realizator potrzebuje do zrealizowania każdego rodzaju koncertu. Dla mnie bardzo ważne jest to, że ja cały ten sprzęt pakuję do bagażnika niedużego sedana i mam pod ręką urządzenie, na którym mogę zmiksować ponad 70 kanałów. Mogę skorzystać z kilkunastu efektów, kilkudziesięciu pluginów i zaprogramować to tak, jak mi jest wygodnie, i sprawnie rozpocząć pracę na koncercie.

 

[img:7]

 

Pozytywną opinią dzieli się też kolejny rozmówca, Piotr Mela.

 

[img:4]

Piotr Mela

Realizator dźwięku

 

Jaka jest różnica między CL, QL… Przede wszystkim w ilości szyn wyjściowych. Teraz tych szyn wyjściowych mamy sporo więcej, i to już daje możliwość realizowania dużego zespołu z jednej konsolety frontowej, włącznie z monitorami. Teraz możemy pracować już w 96 kilohercach, więc ten dźwięk jest bardziej wierny, czystszy. Mamy sporo więcej możliwości, jeśli chodzi o premium racki – doszło parę urządzeń, które robią świetną robotę.

 

Trudno nie poczuć się zachęconym takimi słowami do zawarcia bliższej znajomości z DM7.

 

[img:8]

 

Jako kolejnego o zdanie na temat DM7 poprosiliśmy Artura Czerwińskiego, właściciela firmy Sound DAAB System profesjonalnie zajmującej się nagłaśnianiem imprez.

 

[img:3]

Artur Czerwiński

Sound DAAB System

 

Ostatnio pracowałem na CL3. Jest to mój podstawowy mikser, a od roku pracuję na konsolecie DM7. To niesamowity przeskok – przede wszystkim interfejs użytkownika, który jest dla mnie bardzo ważną rzeczą. Oczywiście niezawodność tej konsolety - nigdy konsoleta mnie nie zawiodła. Oczywiście też komponenty w niej zawarte, które pozwalają mi kreować dźwięk.

 

[img:9]

 

I na koniec wypowiedź Damiana Kubackiego, która będzie tu wisienką na torcie. Nasz rozmówca ma na koncie m.in. współpracę z Sinfonia Varsovia i Markiem Radulim, a o DM7 mówi tak:

 

[img:5]

Damian Kubacki

Realizator dźwięku, PRO-AUDIO

 

Już na pierwszym koncercie zauważyłem ogromne różnice w stosunku do serii CL i QL. Przede wszystkim różnice w brzmieniu. Ogromnie poprawiły się szyny sumujące, które potrafią teraz przyjąć bardzo dużo kanałów i nie trzeba dużo się napracować, żeby te kanały brzmiały dobrze już w punkcie sumowania. To jest megaistotne przy dużych produkcjach, gdy musimy zsumować bardzo dużo kanałów i uzyskać klarowność i czytelność, nie używając bardzo wielkiej dynamiki czy korektorów – tu już na wstępie to się wszystko pięknie klei.

 

[img:10]

 

Powyższe wypowiedzi można sprowadzić do bardzo konkretnego wniosku – konsolety Yamaha DM7 to naprawdę udana konstrukcja, wyznaczająca nowy standard jakościowy wśród mikserów live’owych, czego niezbitym dowodem są wyniki sprzedaży, o jakich wspominał Paweł Zachanowicz. Samym marketingiem osiągnąć się tego nie da. Zachęcamy zatem do zasięgnięcia bliższych informacji o DM7!

 

 
więcej: pl.yamaha.com
Cyfrowe Miksery

Gdzie kupić?

Yamaha Commercial Audio Yamaha Commercial Audio pl.yamaha.com

Dystrybucja w Polsce:

TOMMEX

tel.: +48 (22) 853 58 02
adres:
ul. Arkadowa 29 02-776 Warszawa

KONTEL Sp. z o.o. Sp. k. (Dystrybutor)

adres:
Rakowiecka 30 02-528 Warszawa
Trasa koncertowa 360 stopni Dawida Podsiadło od kuchni
Więcej wiadomości