EAW AC6 w rozwiązaniach teatralnych | SoundEdit 2024
ADAPTive AC6 marki EAW to nowatorskie rozwiązanie nagłośnieniowe, które może zapewnić trójwymiarowe pokrycie w dowolnym miejscu, co czyni go idealnym nawet dla najbardziej wymagających akustycznie przestrzeni. Niedawno cztery takie systemy zostały zainstalowane w Mazowieckim Teatrze Muzycznym, gdzie cieszą zarówno oko, jak i ucho, oferując wysoką jakość brzmienia i równomierne pokrycie dźwiękiem. Podczas tegorocznego festiwalu SoundEdit mieliśmy okazję porozmawiać z Adamem Hołyszem, realizatorem dźwięku i użytkownikiem tego systemu, który podzielił się swoimi doświadczeniami z jego eksploatacji.
Mazowicki Teatr Muzyczny, znany też jako Kino Praha, przez lata swojego istnienia "przerobił" już w sumie kilka różnych systemów nagłośnieniowych i AC6 - jak twierdzi realizator teatru, Adam Hołysz - jest pierwszym, w którym nie zaobserwował efektu "grzebienia" na całej widowni.
Pracujący w paśmie 65 Hz-20 kHz z maksymalnym SPLem na poziomie 143 dB AC6 umożliwia sterowanie zasięgiem i kątem dyspersji w płaszczyźnie wertykalnej, dzięki technologii Adaptiv Performance, również w czasie rzeczywistym. Dodatkowo dzięki cyfrowemu przetwarzaniu sygnału EAW Focusing i DynO przy każdej głośności kolumna zapewnia czysty i dynamiczny dźwięk z rewelacyjną odpowiedzią impulsową.
Mazowiecki Teatr Muzyczny wyposażony jest w sumie w 4 takie kolumny - po dwie na stronę - plus dwa subbasy Otto (po jednym na stronę). Umieszczone są one w oknie sceny i pomimo tego nie ma żadnych problemów z "ukręceniem" świetnie brzmiącej orkiestry nawet wtedy, gdy spora jej część (wraz z mikrofonami) znajduje się de facto przed systemem.
Warto wybrać się na spektakl do Kina Praha oby naocznie i nausznie przekonać się samemu co ten system potrafi i jak dobrze wkomponowuje się w wystrój sali.
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon - Pt: 09:00 - 17:00