13 sierpnia 2013 00:00

XIX Przystanek Woodstock - kuchnia

[img:1]

19 edycja Przystanku Woodstock już za nami! Tegoroczny festiwal gościł takie gwiazdy jak Anthrax, Gooral & Mazowsze, Kamil Bednarek, Ugly Kid Joe, Maria Peszek, Happysad, Atari Teenage Riot, Kaiser Chiefs i innych. Tak świetna zabawa, jakiej uświadczyliśmy na Woodstocku nie byłaby możliwa dzięki ciężkiej pracy rzeszy realizatorów nagłośnienia i oświetlenia.

Specjalnie dla was zebraliśmy informacje na temat sprzętu, użytego podczas festiwalu, zasłyszane od organizatorów, od Jurka Owsiaka i od dwóch firm zajmujących się oprawą audiowizualną – Fotisa (nagłośnienie) oraz Triasu (oświetlenie i ekrany).

Przystanek Woodstock to ogromny letni festiwal muzyczny organizowany w Polsce, w Kostrzynie nad Odrą. Organizatorem Festiwalu jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Festiwal jest niebiletowany i odbywa się zawsze na początku sierpnia.

Informacja pochodzi ze strony oficjalnej WOŚP-u

Woodstock jest ogromny

Nie ma jeszcze danych statystycznych dotyczących ilości ludzi zebranych na tegorocznej edycji festiwalu. Według szacunków policji rekord padł w roku 2011 na nieszczęsnym koncercie zespołu The Prodigy. Wtedy to mieliśmy okazję zaobserwować ponad 600 tysięczny tłum bawiących się woodstockowiczów. W tym roku przybyło również mnóstwo ludzi. Na stronie Kostrzyna podawana jest liczba około 350 tysięcy osób, natomiast Carlsberg (główny sponsor festiwalu) podaje liczbę 450 tysięcy. Taki tłum ludzi skutecznie rozprasza dźwięk z olbrzymiej, wysokiej na 18 i szerokiej na 60 metrów sceny. Potrzebne są najwyższej jakości systemy nagłośnieniowe, by dźwięk był dobrze słyszalny na polu wielkości małego miasteczka (cały teren imprezy to około 200 hektarów). Firma Fotis stanęła na wysokości zadania.

[img:2]

Na stronie owsiaknet.pl dostępny jest filmik, gdzie reporter strony wchodzi do miejsc zakazanych, czyli wozu ATM oraz samochodu dźwiękowców. Niestety nie udało się go wstawić bezpośrednio do naszego serwisu, ale jest link<LINK>

Co prawda nie ma jeszcze oficjalnych danych na temat systemów użytych na tegorocznym Woodstocku, ale niepotwierdzone informacje wskazują na to, że był to system zbliżony do tego zeszłorocznego, najprawdopodobniej nieco rozszerzony o kilka/kilkanaście głośników. Fotis na froncie zastosował kolumny szerokopasmowe pasywne firmy L-Acoustic: K1 (2x15”, 4x6,5”, 3x3”), na opóźnieniach poustawiane zostały V-DOSC (2x15”, 4x7”, 2x1,4”), basem zajęły się kolumny basowe K1SB (2x15”) oraz sub-basowe SB-218 (2x16”). Jeśli chodzi o subiektywną ocenę, zauważyłem spadki środkowych częstotliwości w chwilach, kiedy tłum był największy (na Anthraksie, Farben Lehre i Ugly Kid Joe), co jednak zbytnio nie przeszkadzało w zabawie i odbiorze muzyki. Dla entuzjastów mocnego i głębokiego basu, trzeba zaznaczyć, że K1SB i SB-218 przenosiły bas, który sprawiał, że leżąc w namiocie czuć było niewielkie trzęsienie ziemi. Za co mogę zdecydowanie pochwalić Fotis-Sound, to umiarkowanie ustawiane poziomy. Stojąc tuż przed sceną dźwięk nie ogłuszał, był wyraźny i przyjemny, a muzyka miała koncertowego kopa, sprzyjającego pogowaniu i ogólnemu szaleństwu. Stojąc w kolejce w oddalonej o ponad kilometr strefie gastronomicznej słychać było nieco zdwojony dźwięk, ale ogólnie materiał muzyczny był wciąż dość klarowny.

[img:3]

Tak było rok temu 

Rzut okiem z Jurkiem Owsiakiem na scenę

Pamiętam, że z wielką mocą uderzył mnie utwór Marii Peszek poświęcony Amy Winehouse pod tytułem „Amy”, który zaczął się dość niepozornie, brzmieniowo podobny do tego płytowego, a rozwinął się w orgię instrumentalną, doskonale nagłośnioną i sprawiającą, że ciarki biegały po plecach w tę i we w tę.

Jeśli chodzi o oświetlenie, to naprawdę było na co popatrzeć. Trias na swojej stronie podał przybliżone liczby użytego sprzętu.

Wstępnie podsumowując Trias odpowiada za obsługę sceny głównej i terenu wokół, strefy Play, Carlsberg oraz ASP. W tych miejscach zaświeci m.in. ponad 200 ruchomych głów i ponad 300 urządzeń typu PAR oraz zagra blisko 250 m2 powierzchni LED (telebimy). Okablowanie liczmy już w dziesiątkach kilometrów. Aby wszystko było gotowe w terminie ekipa techniczna Triasu liczy 30 osób, a łączny czas realizacji to aż 3 tygodnie!

Największe moim zdaniem wrażenie robiły reflektory zawieszone „na ramie” sceny, dające bardzo jasne, białe światło. Sprawiały, że na krótkie chwile pod sceną było jasno jak w dzień. Co ciekawe, jak podaje jeden z realizatorów oświetlenia na profilu facebookowym Triasu:

Część kapel miała swoich świetlików. Większość realizowana była przez Kurczaka i Ivana.

[img:4]

[img:5]

Podsumowując, wielkie brawa dla obu ekip, których nikt nie widział na scenie, a przecież bez nich koncerty, odbywające się na tegorocznym Woodstocku nie uderzyłyby z taką mocą. Ogromne przedsięwzięcie, niesamowicie sprawna organizacja, ciężka praca, ale też świetna zabawa – mieszanka, która po raz kolejny zaowocowała wspaniałym, w pełni profesjonalnym festiwalem.

Jak pojawi się więcej informacji na temat XIX Przystanku Woodstock, zaktualizujemy ten news-relację. Jeśli posiadacie wiedzę na temat użytego tam sprzętu – komentujcie!

[img:6]

Trias

Fotis-Sound

L-Acoustic

Informacje zebrał i opublikował Michał Szulecki

Multimedia Projektory Ekrany, tablice Kolumny i głośniki Pełnopasmowe aktywne Monitory sceniczne
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz