23 sierpnia 2017 10:00

Red Hot Chili Peppers w trasie z AVID S6L

Legendarny zespół Red Hot Chili Peppers zagościł niedawno w Krakowie. Koncert, który odbył się na Stadionie Cracovii, był jedynym w Polsce i jednym z dziesięciu występów zespołu w europejskiej trasie.

Cały sprzęt na FOH podróżuje wraz z Red Hot Chili Peppers po świecie. Konsoletą frontową jest Avid S6L, na której pracuje realizator Sean 'Sully' Sullivan.

 

[img:1]

[img:2]

 

Używam konsolet z linii VENUE odkąd tylko się pojawiły. Od początku jednym z głównych powodów, dla których zdecydowałem się na te właśnie produkty - oprócz ich brzmienia - jest to, że umożliwiają one przeprowadzenie w niezwykle prosty sposób wirtualnego soundchecku czy nagrania. Normalna próba z zespołem na scenie jest już dla mnie niepotrzebna. Z produktami AVID jest jak z urządzeniami Mac, po prostu wszystko zawsze do siebie pasuje. Biorąc pod uwagę, że moim podstawowym systemem do nagrań jest Pro Tools, a konsoleta jest stworzona przez tą samą firmę, wszystko ze sobą doskonale współpracuje.

 

W S6L mamy takie samo myślenie jeżeli chodzi o oprogramowanie, jak we wcześniejszych modelach serii VENUE. Jednak sam sprzęt niesie za sobą ogromną ilość udogodnień. Przykładowo, w modelu Profile korekcja na kanałach czy kompresja odbywały się za pomocą pokręteł w sekcji centralnej. Teraz mamy je na każdym z kanałów, co znacząco przyspiesza pracę. Mogę sobie nawet wyobrazić sytuację, w której na jednej konsolecie pracuje więcej niż jeden realizator. Ja mogę robić korekcję na jednym kanale, w czasie gdy drugi realizator będzie manipulował parametrami kompresora na innym. Gdy robisz próbę z zespołem po raz pierwszy, na przykład w trakcie przygotowań przed trasą, potrzebujesz prędkości. Pamiętam taką sytuację, gdy graliśmy w takiej przestrzeni, gdzie nie mogliśmy wstawić systemu monitorowego i miks MON był realizowany z mojej konsolety frontowej. Za każdym razem, gdy realizator MON chciał wprowadzić jakieś poprawki o które prosił go muzyk, musiałem przerywać moją pracę. Teraz na jednej konsolecie może pracować trzech czy nawet czterech gości. To oczywiście nie jest bardzo popularna sytuacja, ale się zdarza. Gdy masz do zrobienia miks składający się z 200 przelotów i masz godzinę na próbę, zawsze będziesz potrzebował możliwie największej ilości rąk do pracy.

 Sean 'Sully' Sullivan

 

[img:3]

[img:4]

 

Korzystanie z wtyczek czy procesorów znajdujących się na pokładzie konsolety daje ogromną przewagę względem tych zainstalowanych w racku. Publiczności nie obchodzi czy korzystam z bardzo drogiego i high-endowego procesora analogowego, czy z wtyczki. Ważne jest to, jak brzmi mój miks, a nie czego używam. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że racki które wożę ze sobą podróżują statkami, samolotami, ciężarówkami, są załadowywane i rozładowywane codziennie, wożenie analogowego sprzętu może sprawić wiele problemów.

 

Teraz, gdy mamy wybór i programowe emulacje rozwiązań sprzętowych są tak dobre, nie ma sensu skazywać się na ryzyko. Chcę, aby mój set był tak prosty jak to tylko możliwe, nie wyobrażam sobie sytuacji, że przed koncertem będę musiał iść do managera produkcji i powiedzieć, hej, musisz mi zorganizować taki i taki sprzęt, bo to co mam w racku jest uszkodzone. To dla mnie nieakceptowalne!

 Sean 'Sully' Sullivan

 

[img:5]

[img:6]

 

Każdy koncert Red Hot Chili Peppers jest nagrywany - zarówno w postaci wielośladowej, jak i miksu stereo. Ułatwia to przekazanie nagrania zespołowi lub komukolwiek z produkcji, którzy mogą odsłuchać nagrania na komputerze, bądź w odtwarzaczu na słuchawkach.

 

W trakcie miksowania mam bardzo różne zadania do wykonania, muszę być odpowiedzialny za wiele elementów. Możliwość sterowania sesją i nagrywania wprost z konsolety, bez konieczności odrywania dłoni, jest bardzo istotna.

 

Najważniejsze dla mnie jest to, aby miks który robię brzmiał dobrze, niezależnie od tego gdzie będzie odtwarzany. Ma być odpowiedni, zarówno dla potrzeb nagłośnienia w trakcie koncertu live, jak i streamingu do sieci, nagrania na stronę zespołu czy odsłuchu na referencyjnych słuchawkach. Wszędzie ma brzmieć tak samo. Dlatego jestem również mocno zaangażowany w strojenie systemu, ponieważ dokładnie wiem jak ma on brzmieć.

Sean 'Sully' Sullivan

 

Na koncercie RHCP w Krakowie zgromadziła się ogromna widownia, która wypełniła stadion po brzegi. Zespół nie zawiódł oczekiwań fanów nawet w najmniejszym stopniu – ze sceny czuć było energię, a całość widowiska oprawiona została kolorowym oświetleniem i specjalnie przygotowanymi wizualizacjami. W przypadku takiego koncertu sprzęt i ekipa muszą być z najwyższej półki, bo po prostu nie ma tu miejsca na pomyłkę. Avid S6L to system, który jest używany i doceniany przez realizatorów najbardziej znanych zespołów, m.in. Massive Attack, Duran Duran i Radiohead.

 

więcej: www.avid.com
Kolumny i głośniki Miksery Cyfrowe

Gdzie kupić?

AVID Venue AVID Venue www.avid.com/us

Dystrybucja w Polsce:

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz