Moog Minimoog Model D 2022 Edition - Syntezator

To ogłoszenie jest nieaktualne

Opis produktu:

‌Monofoniczny syntezator analogowy

  • Syntezator analogowy
  • Rozbudowana reedycja syntezatora Minimoog (1970-1982)
  • 3 oscylatory z 6 przebiegami każdy
  • Generator szumów (biały i różowy)
  • Mikser z 5 wejściami
  • Wejście audio dla sygnałów zewnętrznych
  • 24dB filtr Lowpass (Moog Ladder VCF)
  • 2 obwiednie ADS
  • 1 LFO (trójkąt i kwadrat)
  • Przełączalne śledzenie klawiatury
  • Monofoniczne
  • Poślizg klawiatury
  • Szyna modulacji
  • Generator tonów testowych 440 Hz
  • Oddzielnie regulowany wzmacniacz słuchawkowy
  • Składany panel
  • 44 klawisze
  • MIDI In/Out/Thru
  • Wejście audio
  • Wyjścia CV dla Pitch, Velocity, Aftertouch & V-Trig (Gate)
  • Wejścia CV dla Pitch, VCA, Cutoff, Mod Source & V-Trig (Gate)



Nie ma nic bardziej oryginalnego niż to: Minimoog Model D 2022 Edition firmy Moog to subtelnie rozszerzona i zmodernizowana reedycja jedynego prawdziwego syntezatora Minimoog aka Model D, który niegdyś powstawał w latach 1970-1982. W tamtych czasach Minimoog był kompaktową i tym samym gotową do wystawienia na scenie kompilacją najważniejszego modułu ze słynnego systemu modułowego Mooga, w tym klawiatury i nie tylko ze względu na swoją logiczną strukturę jest wzorem dla większości analogowych, a później cyfrowych syntezatorów, które pojawiły się po Minimoogu. Masywne i obszerne brzmienie Modelu D od ponad 50 lat inspiruje zarówno muzyków różnych gatunków jak i słuchaczy. Każdy kto zna muzykę Klausa Schulze, Tangerine Dream, Keitha Emersona, Herbiego Hancocka czy Ricka Wakemana (YES) słyszał już Minimooga.



Sprawdzone w dłuższej perspektywie

Ponieważ wszystkie parametry są wyjątkowo dobrze wyskalowane, łatwo jest tworzyć dźwięki, które siedzą w miejscu za pomocą elementów sterujących. Zgodnie ze zwyczajem starych ojców, panel sterowania w wersji 2022 Edition jest również składany w kilku krokach, dzięki czemu można szybko ustawić optymalny kąt pracy na urządzeniu. To, że Minimoog jest instrumentem dla graczy i wykonawców, podkreśla nie tylko wysokiej jakości wykonanie, duże elementy sterujące, odchylany panel i krótka, 44-klawiszowa klawiatura, ale także kółka ręczne do Pitchbend i modulacji, które w tamtych czasach były nowością, a dziś są traktowane jako oczywistość, oraz brak gniazd pamięci, które nie istniały pod koniec lat 60. ubiegłego wieku, kiedy Minimoog został opracowany. Instrument naprawdę ożywa poprzez ciągłą interakcję z gałkami i chce być grany.


Analogowa moc w oryginalnej formie

Model D jest monofonicznie grywalny i wciąż punktuje dzięki w pełni analogowej ścieżce sygnału. Każdy z trzech oscylatorów ma sześć przebiegów (trójkąt, sharktooth, sawtooth, kwadrat, dwa warianty impulsowe) i szeroki zakres częstotliwości pięciu oktaw plus niski. Oscylatory 2 i 3 wyposażone są dodatkowo w precyzyjne regulatory pozwalające na ustawienie mniejszych interwałów częstotliwości. Charakterystyczne dla oscylatorów Mooga są pewne uderzenie i blask, które w znacznym stopniu ukształtowały charakterystyczne brzmienie.

Poniższy mikser oferuje łącznie pięć wejść z regulacją poziomu i przełącznikami wyciszenia, z których trzy dedykowane są oscylatorom, pozostałe dwa dla generatora szumu, wytwarzającego szum biały lub różowy, oraz wejścia audio.

Misternie generowane spektrum dźwięków prowadzi do rezonansowego filtra 24dB Lowpass , który większość może znać jako filtr Mooga ze wszystkich. Cutoff schodzi naprawdę nisko i w razie potrzeby przepuszcza tylko najniższy bas. Rezonans sięga aż do stratosfery i ma tendencję, przy wyższych wartościach, do mocnego podbarwiania dźwięku, co w przypadku Minimooga powinno mieć miejsce i z perspektywy czasu jest pożądane.

Ostatnim elementem w torze sygnałowym Modelu D jest VCA, którego zachowanie poziomu kontrolowane jest przez obwiednię attack/decay/sustain. W sekcji wyjściowej znajduje się również generator tonów testowych, który wytwarza ton koncertowy A 440 Hertz, ważne narzędzie do precyzyjnego strojenia tych oscylatorów.


Modulacja oznacza życie

Modulacje w Minimoogu podlegają pewnemu puryzmowi, dlatego znajdziemy tu dwie obwiednie ADS, które są na stałe przypisane do filtra i VCA. Parametr cutoff może podążać za granymi nutami, dodatkowo zintegrowano przełączalny czterostopniowy tracking klawiatury (off - 1/3 & 2/3 - 3/3). Po lewej stronie panelu kontrolnego znajduje się obszar kontrolerów, oprócz Glide można tutaj ustawić, które źródło modulacji ma mieć wpływ na oscylatory i/lub filtr. Oscylator 3 odpowiednio obwiednia filtra i noise odpowiednio LFO są dostępne do wyboru. Możliwe są również mieszanki z dwóch źródeł. Ponieważ oscylator 3 może być odłączony od regulacji wysokości dźwięku, może być użyty jako drugie LFO odpowiednio jako źródło FM. Intensywność źródła (źródeł) modulacji jest kontrolowana przez koło modulacji znajdujące się po lewej stronie klawiatury.


Połączenia i specjalne sztuczki

Pod względem połączeń Minimoog Model D 2022 Edition jest dość zbliżony do swojego przodka. Pod względem kontroli, trio MIDI jest najbardziej zaawansowanym interfejsem w tym instrumencie. Klawiatura i interfejs MIDI generują Pitch i Gate, a także Aftertouch i Velocity; dwa ostatnie nie są jednak przetwarzane przez wewnętrzną generację dźwięku. Po stronie wejściowej do przetwarzania napięć sterujących oferowane są gate, pitch, filter, loudness (VCA) oraz mod source. W związku z tym Aftertouch i Velocity mogą być bardzo dobrze kierowane do tych miejsc docelowych za pomocą kabli patchowych. Ponieważ ten Model D generuje i akceptuje V-Trig (bramka) zamiast wiekowego S-Trig (wyzwalacz Schmitta), syntezator jest kompatybilny między innymi z modułami Eurorack. Audio jest wyprowadzone mono o wyższym i niższym poziomie, tuż obok znajduje się wejście audio, które ma własną regulację poziomu w sekcji miksera. To właśnie tutaj "ukryta" jest jedna z najbardziej znanych sztuczek pozwalających nadać Minimoogowi więcej wariacji brzmieniowych: wystarczy podpiąć jedno z dwóch wyjść do wejścia, wyrównać je w mikserze i podkręcić rezonans, a regulowane sprzężenie zwrotne filtra pokazuje swój efekt. Brzmienie jest pełniejsze, znacznie bardziej rezonansowe, bardziej chropowate i nieco mniej przewidywalne; nadal jest to gorąca wskazówka - gdzie indziej efekt ten nazywany jest "brute factor".