RELACJA: NAMM Show 2019 okiem perkusisty

4 lutego 2019 / 13:00

Za nami największa impreza muzyczna, która obficie rozpoczęła rok branżowy - targi muzyczne NAMM SHOW 2019 w Anaheim w Kalifornii. Czynnie braliśmy udział w tym wydarzeniu, zbierając informacje, robiąc relacje, uczestnicząc w spotkaniach i pokazach perkusyjnych, by czujnie zbierać perkusyjne materiały.

Oto krótka relacja i wrażenia jakie pozostały po odbytych targach, a szczegółowe informacje będziemy przekazywać w kolejnych artykułach.

 

[img:1]

 

Aby w pełni oddać charakter wydarzenia, poruszymy kilka aspektów eventu, skupiając się nie tylko na sprzęcie muzycznym, ale także pokazach i relacjach budowanych przez uczestników targów. Mówiąc ogólnie, działo się dużo, z wielkim hukiem i masą atrakcji towarzyszących, jak przystało na amerykańskich gospodarzy. Sprzętowo można by spodziewać się więcej - poza pewnymi nowościami, sporo "nowinek" sprzed roku i starszych.

Koncertowo, jak zawsze obficie i na wielu scenach równolegle, a interpersonalnie - otwarcie, z pasją i zaangażowaniem, które budują naszą wiarę w showbiznes na kolejne miesiące. Subiektywnie, według własnego odczucia i konkretnie, bazując na faktach - w paru zdaniach na temat tego "jak było", zapraszam do lektury...

 

[img:2]

Główna scena plenerowa YAMAHA obfitowała w niezwykłej jakości koncerty

 

Tegoroczne nowości przeplatały się z tym co już znamy, a producenci dawali nam odczuć, że stale coś ulepszają i budują rynek swymi nowinkami, choć z drugiej strony nieodparcie wyczuwaliśmy bieg historii, która często lubi sie powtarzać, zataczając swoje koło. Niektóre produkty uzupełniono o detale (nowe kolory Remo Colortone), inne odrobinę odświeżono (nowe logo Sabian), producenci niekiedy oszczędnie chylili rąbka tajemnicy (powrót na rynek Sakae i ich nowe produkty), lub wprowadzali na rynek drobne ulepszenia (nowy system mocowania zestawu Artisan, czy okazałej grubości korpusy werbla Artisan Dixona).

Jeśli chodzi o godne uwagi nowości bębnowe to warto wspomnieć o nowych modelach topowych producentów, w postaci Gretsch Brooklyn Micro Kit, Tama Starclassic Walnut/Birch (już o niej pisaliśmy), Pearl Masters w wersji Maple/Gum, czy customowy Pearl Masterworks w Custom Finish Graphics. Na stoisku Mapex mieliśmy również okazję doznać paru nowości, choć największe wrażenie robił potężny zestaw Saturn V-kit Aquiles'a Priester'a. Okazale prezentował się również nowy Ludwig Aged Exotic, a najbardziej doniosłym przedstawicielem świata elektroniki był debiutujący niedawno zestaw hybrydowy GEWA, stworzony we współpracy Gewa z DW.

 

[img:7]

Zestaw  hybrydowy Gewa 

 

[img:3]

Saturn V-kit Aquiles Priester model

 

Idąc dalej, parę słów o nowinkach talerzowych. Skupiając się na najbardziej znanych brandach, uświadczyliśmy nowości w postaci serii Legend Dry Istanbul Mehmet, Fx Stack oraz Cluster Crash'ach Zildjiana, nowych Paiste Signature Fast oraz Mellow, nowej linii Sabian AAX, czy wreszcie rozszerzonej serii Meinl Classic Custom Dark.

 

[img:4]

Sprawdzamy nowości Zildjian

 

Naciągi flagowych producentów też wprowadziły swoje ulepszenia. Warto wspomnieć o nowych tłumikach naciągu rezonansowego Remo, sygnowanych przez Dave Weckla, czy systemie tłumienia naciągu uderzanego stopy Remo Extrernal Sub Muffle Bass Drum. Aquarian natomiast zaproponował wytłumienie stopy poprzez doczepianie do naciągu specjalnych naklejek, ponadto szczycąc się nową linią cichych naciągów siateczkowych, okrągłymi Kick Patchami montowanymi do membrany, jak też padami do ćwiczeń True Bounce Aquarian, zakładanymi na werbel i tomy.

 

[img:5]

Nowe tłumiki rezonansowe REMO

 

Najbardziej znaczące nowości hardware'owe, o których wypada powiedzieć to nowe stopy Yamaha FP9 (w wersji pojedynczej i podwójnej), Sakae (w podobnym wariancie) oraz stopa Tama Dyna-Sync. Duże wrażenie zrobił zestaw Pearl uzbrojony w nowatorskie rozwiązania uchwytów i ramion z rodziny sprzętowej Pearl Icon Rack (m.in. zakrzywione ramię CHC). Z innych, znanych nam już akcesoriów, mogliśmy obejrzeć na żywo nowy model metronomu Soundbrenner Pulse, oferowany w postaci mniej i bardziej ekskluzywnego zegarka (dwa warianty, w zależności od materiału wykonania).

 

[img:6]

Niezwykle efektowny zestaw Pearl osadzony na systemie zawieszenia Icon Rack

 

Podsumowując, tegoroczne targi lśniły swoim własnym blaskiem, tak jak co roku dając poczucie dynamicznego rozwoju w sferze sprzętowej, inowacyjnej, techologicznej i medialnej. Ile w tych zapowiedziach rzeczywistych inowacji? To już spawa dyskusyjna, niemniej jednak producenci mocno dbają o to by dawać nam wrażenie ciągłego postępu. Trzeba oczywiście poruszyć kwestie bardziej organiczne samych NAMM'ów, bo poza pięknym sprzętem i tętniącymi muzyką scenami, rozsianymi po całej przestrzeni targów, największą siłę czterodniowego eventu stanowili ludzie, którzy poprzez swoje zaangażowanie budowali całą potęgę odczuwanych bodźców i wrażeń.

Po raz kolejny warto podsumować tego typu wydarzenie wnioskami daleko bardziej wysuniętymi niż sprzętowy horyzont. Tak długo jak będziemy wspólnie pompować perkusyjny biznes, będzie to przestrzeń żywa i rozwojowa. Typowo amerykański marketing i sposób na show, czy recepta na postęp i dynamikę branży? Odpowiedzi trzeba szukać samodzielnie, będąc na targach pokroju NAMM, lub nie uczestnicząc wogóle w tego typu ekscesach, za to budując siłę swojej społeczności na miejscu, poprzez czynne zaangażowanie i działania muzyczno-perkusyjne.

 

[img:8]

Nie zabrakło wzruszeń i uniesień, jak choćby podczas osobistych dedykacji książkowych dla Jared Falk'a z Drumeo

 

Zobaczymy czy tak szumnie rozpoczęty rok okaże się owocny branżowo, jak też można się spodziewać...

 


Wrażenia na gorąco z hali targowej.

 

Pozostałe aktualności perkusyjne

Jeśli wybierasz się do USA - zaplanuj koncerty

Jeśli wybierasz się do USA - zaplanuj koncerty

Jeden z najbardziej rozchwytywanych i uznanych perkusistów na świcie, rozpoczyna trasę z legendą muzyki jazzowej Herbie Hancockem. W ramach trasy odbędzie...

Czy oznacza to, że perkusista idzie na emeryturę?

Czy oznacza to, że perkusista idzie na emeryturę?

Pierwszy tego typu program, który daje możliwość uzyskania tak unikalnych brzmień dzięki szczegółowej personalizacji.

TELEFUNKEN DC-7 w użyciu u Stephena Perkinsa

TELEFUNKEN DC-7 w użyciu u Stephena Perkinsa

Zobaczcie dlaczego mikrofony Telefunken mają tak duże zaufanie wśród zawodowych muzyków i dlaczego Stephen Andrew Perkins, który jest założycielem zespołu Jane?s Addiction, wybrał zestaw mikrofonów - DC-7.

Dom Famularo i Claus Hessler w Żywcu, czyli Open Minded Drumming

Dom Famularo i Claus Hessler w Żywcu, czyli Open Minded Drumming

Na początku sierpnia Żywiec staje się perkusyjną stolicą Polski. Między 3 - 8 sierpnia odbywają się tam warsztaty perkusyjne Open Minded Drumming, gdzie...

Talerze Polmuz już w DrumStore Gdynia

Talerze Polmuz już w DrumStore Gdynia

Marka Polmuz była kultową polską firmą produkującą instrumenty perkusyjne w latach 60-tych XX wieku. Za sprawą DrumStore Gdynia firma, która jest nie aktywna...

Legendarny perkusista Pink Floyd na Summer Fog Festival

Legendarny perkusista Pink Floyd na Summer Fog Festival

Summer Fog Festival reklamowany jest jako autentyczna żywa muzyka i artyści, którzy zabierają słuchacza w Himalaje sztuki, jaką trudno uświadczyć w obecnych...

zobacz więcej
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz