Ustawianie odsłuchu dla wykonawców

Ustawianie odsłuchu dla wykonawców

29 czerwca 2015, 09:00
autor: Dawid Gorgolewski

https://www.infomusic.pl/img/autorzy/MC43MTkwMzIwMCAxMzQwNzA1MTc0.jpgWykonawcom zazwyczaj potrzebny jest własny odsłuch o proporcjach niezależnych od tego, co dzieje się na wyjściach głównych stołu.

Związane jest to z tym, że na ogół każdy z wykonawców woli się słyszeć głośniej od pozostałych głosów i instrumentów. W studiu nazywa się to odsłuchem dla wykonawców, a na scenie odsłuchem monitorowym.

 

Postępowanie:

 
  • Ustaw wysyłkę Aux sprzed tłumika (pre fade) w odpowiednim kanale na maksimum,
  • Wciśnij AFL przy sumie tego wyjścia Aux,
  • Ustaw poziom wyjściowy na "0" wskazań miernika,
  • Ustaw proporcje dla wykonawcy ustawiając odpowiednio regulatory wysyłek w innych kanałach,
  • Wyciśnij AFL.

 

[img:1]

 

Typowym jest, że zazwyczaj instrument/głos wykonawcy musi być w jego
własnym monitorze o dwie trzecie głośniejszy od pozostałych źródeł. Dla każdego wykonawcy może być potrzebne oddzielne wyjście Aux z innymi proporcjami odsłuchu.

Pamiętaj, aby używać wysyłki Aux sprzed tłumika (pre fade), a nie po tłumiku (post fade), ponieważ są one niezależne od tłumików wejściowych. Jeśli zostaną wykorzystane wysyłki po tłumiku, poziomy w torach odsłuchowych będą zmieniały się w zależności od operowania tłumikami w kanałach podczas realizacji zasadniczego dźwięku na koncercie. Może to być irytujące dla wykonawców, a nawet prowadzić do sprzężeń, niebezpiecznych dla głośników lub słuchawek.

 

Więcej informacji o nagrywaniu, miksowaniu i masteringu znajdziesz 
Kursie realizacji dźwięku na DVD - www.kurs.dgpro.pl

Pozostałe poradniki
SEKRETY WRONY: czy można nagrać płytę w domu? Nagranie dobrej jakości materiału w domu wymaga odpowiedniego przygotowania i inwestycji w sprzęt, ale jest całkowicie możliwe. Kluczem jest cierpliwość, praktyka i ciągła nauka. Wielu artystów zaczynało w ten sposób.
Poradnik: Ucho kontra pomiar, czyli o głośności i głośnym graniu Słuch ludzki to bardzo skomplikowany i bardzo czuły analizator audio, bez którego nie tylko praca osób „parających” się dźwiękiem byłaby niemożliwa, ale i codzienne życie mocno utrudnione. Pomimo tego współczesny „dźwiękowiec” –...
Problemy polskich kapel, co może, a czego nie realizator Kolejny odcinek z serii Sekrety Studia. Tym razem spotykamy się z Maciejem Mularczykiem, realizatorem dźwięku z wieloletnim doświadczeniem w studiu LODOWA w Łodzi. Miejsce to jest szczególne na mapie Polski, gdyż jest zarówno komfortową...
Zbuduj sobie modulara - Behringer Ci pomoże! Syntezatory modularne pojawiły się na szerszą skalę w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Można je zobaczyć na zdjęciach takich tuzów ówczesnej muzyki elektronicznej, jak Tangerine Dream, Kitaro, Klaus Schulze, Jean Michelle Jarre i wielu,...
Sekrety doskonałych nagrań w domowym studiu Dzisiejszy gospodarz domowego studia nagrań - Jarek Toifl - opowiada, jak osiąga profesjonalne nagrania w swoim studiu. Zobacz fascynującą rozmowę Rafała Kossakowskiego (Kosa Buena Studio) z Jarkiem, poznaj używany przez niego sprzęt do...
Realizator dźwięku filmowego: Michał Kosterkiewicz (TOYA STUDIOS Zawód realizatora dźwięku niejedno ma imię. Zobacz spotkanie z Michałem Kosterkiewiczem - realizatorem dźwięku filmowego z TOYA STUDIOS, którego pytamy m.in. o specyfikę pracy, sprzęt do wykonania miksu do ATMOS itp.