NAGŁAŚNIANIE - Większe koncerty - cz.10

NAGŁAŚNIANIE - Większe koncerty - cz.10

31 maja 2013, 06:00

[img:4]

Mimo że przykład pokazany na rysunku zamieszczonym na początku tej części dotyczy małego zespołu, zasady pozostają zawsze takie same, niezależnie od wielkości koncertu czy nagłaśnianego obiektu. Dla większych systemów jest oczywiście niezbędna większa ilość głośników,  monitorów, urządzeń efektowych i procesorów, różnić się może także rozmieszczenie sprzętu. Poniżej podane zostały dodatkowe wymogi.

Obiekty średniej wielkości

Stół mikserski powinien mieć większą ilość kanałów wejściowych. Jest to ważne, jeśli chcesz na przykład omikrofonować wszystkie elementy perkusji, a na scenie oprócz tego znajduje się więcej instrumentów i towarzyszących wokali – czyli z założenia masz do czynienia z większą ilością źródeł dźwięku. Niezbędna jest również większa ilość wyjść Aux dla monitorów – pojedynczy tor monitorowy nie jest wystarczający  dla większych zespołów. Bas i perkusja powinny mieć wspólny odsłuch, a wokalistom należy zapewnić osobne monitory, ponieważ każdy z wykonawców chce na ogół słyszeć siebie głośniej od zespołu. W większych obiektach może być potrzebna większa ilość wyjść do sterowania głównych systemów głośnikowych, z uwagi na konieczność równomiernego pokrycia dźwiękiem większej powierzchni. Może również zaistnieć potrzeba nagrania koncertu. Wszystko to wymaga dodatkowych wyjść stereofonicznych z niezależną regulacją poziomu, a do sterowania wielośladu niezbędne są wyjścia bezpośrednie (direct out).

Duże obiekty

Dla dużych obiektów wymagane jest użycie oddzielnego miksera głównego, sterującego główne zestawy nagłaśniające,  jak również miksera monitorowego dla zespołu, ponieważ każdy z muzyków musi mieć własny monitor. System wysyłek Aux w mikserze głównym nie jest w stanie zaspokoić wszystkich wymagań w tym względzie, ponieważ wykorzystywany jest dla wielu urządzeń efektowych. Mikser główny posiada dużą liczbę wejść mikrofonowo/ liniowych, jak również dużą liczbę wyjść matrycowych (matrix), umożliwiających wygodne sterowanie złożonego systemu nagłaśniającego.

Pamiętaj: Dla uproszczenia poniższe rysunki NIE pokazują urządzeń peryferyjnych.

MAŁE OBIEKTY

[img:1]

ŚREDNIE OBIEKTY

[img:2]

DUŻE OBIEKTY

[img:3]

Pozostałe poradniki Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu Temat własnego studia nagrań tli się w wielu głowach aktywnych muzyków, a także jest często niespełnionym marzeniem wielu „ex” muzyków, którzy wybrali inną ścieżkę kariery. I tak jak grzyby po deszczu w ostatniej dekadzie mamy wysyp... PORADNIK: Systemy liniowe - projektowanie i strojenie Głównym celem niniejszego przewodnika jest przedstawienie podstawowych wytycznych oraz objęcie wszystkich podstawowych kroków niezbędnych do zaprojektowania i optymalizacji liniowego systemu audio z użyciem subwooferów. Dokument ten... Jak zostać realizatorem dźwięku? Niestety, to nie będzie szybki poradnik typu "pięć sposobów na..." jak zostać realizatorem dźwięku. Jeśli jeszcze cię nie rozczarowałem, zaparz sobie herbatę i usiądź wygodnie, tak byś mógł tę historię chłonąć całym sobą PORADNIK: Jak pozbyć się echa przy korzystaniu z mikrofonu USB? Pytanie: Jak wyeliminować echo podczas korzystania z mikrofonu USB? Odpowiedź: Jako dumny posiadacz zupełnie nowego mikrofonu USB, jesteś podekscytowany wszystkimi udogodnieniami, w tym brakiem długich kabli do podłączenia do interfejsu... FELIETON: Asertywnie zniekształcając rzeczywistość W rodzinnej Wenezueli wyprodukował wiele topowych albumów dla Caramelos de Cianuro, Viniloversus i Desorden Público, a w 2009 roku jego współpraca z Los Amigos Invisibles zdobyła nagrodę Latin Grammy Award za album Commercial. We... PORADNIK: Optymalizacja projektu w programie DAW Cyfrowe stacje robocze umożliwiają nam również optymalizację ustawień pod kątem konkretnej sesji. W zależności od tego, nad jakim materiałem pracujemy, możemy odpowiednio przygotować nasze cyfrowe środowisko. Przyjrzyjmy się kluczowym...
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz