NAGŁAŚNIANIE - Nagrania koncertowe - cz.12

NAGŁAŚNIANIE - Nagrania koncertowe - cz.12

3 czerwca 2013, 06:00

[img:2]

Istnieją sytuacje, w których będziesz musiał nagrać koncert. Zależnie od sytuacji sygnały do nagrywania mogą być pobierane z głównego miksera nagłaśniającego, z rozdzielacza mikrofonowego lub też z twoich własnych mikrofonów, które ustawisz łącznie z mikrofonami służącymi do nagłaśniania.

Na poniższym rysunku widoczny jest typowy przykład podziału źródeł dźwięku pomiędzy nagłaśnianie a nagrywanie. Stół nagraniowy pracuje tu niezależnie od mikseranagłaśniającego.

Pamiętaj: Gdy używasz Folio SX, będzie konieczne dostosowanie go do odsłuchu wielośladu.

Pamiętaj: Grupy mogą zostać użyte do zmiksowaniawielu wejść (np. perkusji) na ścieżki wielośladu. Jest to użyteczne, gdy ilość ścieżek jest ograniczona.


Sugestie i sposoby

  • Spróbuj umieścić mikser w innym pomieszczeniu, niż to w którym odbywa się koncert, przez co nie będzie ci przeszkadzał dźwięk z koncertu. Jeśli to nie jest możliwe, użyj dobrze izolujących, dobrej jakości słuchawek.
  • Tam, gdzie to możliwe, pobieraj sygnały z rozdzielaczy mikrofonowych - zapewni ci to czysty sygnał wysokiej jakości, odpowiedni do nagrywania.
  • Bardzo często wyjścia na magnetofon są niesymetryczne, utrzymuj więc połączenia pomiędzy magnetofonem a mikserem tak krótkie, jak to możliwe; pozwoli ci to uniknąć zakłóceń.
  • Jeśli nie dysponujesz wystarczającą ilością mikrofonów, użyj stereofonicznej pary mikrofonów do zebrania ogólnego brzmienia, pozostałymi uwydatniając poszczególnych wykonawców.
  • Zastosuj kompresor/limiter, który pozwoli ci uniknąć przesterowania cyfrowego rejestratora, lub wybierz funkcję Limit, jeśli używasz Spirit ProTracker.
NAGRANIA KONCERTOWE

[img:1]

 

Pozostałe poradniki
SEKRETY WRONY: czy można nagrać płytę w domu? Nagranie dobrej jakości materiału w domu wymaga odpowiedniego przygotowania i inwestycji w sprzęt, ale jest całkowicie możliwe. Kluczem jest cierpliwość, praktyka i ciągła nauka. Wielu artystów zaczynało w ten sposób.
Poradnik: Ucho kontra pomiar, czyli o głośności i głośnym graniu Słuch ludzki to bardzo skomplikowany i bardzo czuły analizator audio, bez którego nie tylko praca osób „parających” się dźwiękiem byłaby niemożliwa, ale i codzienne życie mocno utrudnione. Pomimo tego współczesny „dźwiękowiec” –...
Problemy polskich kapel, co może, a czego nie realizator Kolejny odcinek z serii Sekrety Studia. Tym razem spotykamy się z Maciejem Mularczykiem, realizatorem dźwięku z wieloletnim doświadczeniem w studiu LODOWA w Łodzi. Miejsce to jest szczególne na mapie Polski, gdyż jest zarówno komfortową...
Zbuduj sobie modulara - Behringer Ci pomoże! Syntezatory modularne pojawiły się na szerszą skalę w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Można je zobaczyć na zdjęciach takich tuzów ówczesnej muzyki elektronicznej, jak Tangerine Dream, Kitaro, Klaus Schulze, Jean Michelle Jarre i wielu,...
Sekrety doskonałych nagrań w domowym studiu Dzisiejszy gospodarz domowego studia nagrań - Jarek Toifl - opowiada, jak osiąga profesjonalne nagrania w swoim studiu. Zobacz fascynującą rozmowę Rafała Kossakowskiego (Kosa Buena Studio) z Jarkiem, poznaj używany przez niego sprzęt do...
Realizator dźwięku filmowego: Michał Kosterkiewicz (TOYA STUDIOS Zawód realizatora dźwięku niejedno ma imię. Zobacz spotkanie z Michałem Kosterkiewiczem - realizatorem dźwięku filmowego z TOYA STUDIOS, którego pytamy m.in. o specyfikę pracy, sprzęt do wykonania miksu do ATMOS itp.