NAGŁAŚNIANIE - Nagrania koncertowe - cz.12
3 czerwca 2013,
06:00
Istnieją sytuacje, w których będziesz musiał nagrać koncert. Zależnie od sytuacji sygnały do nagrywania mogą być pobierane z głównego miksera nagłaśniającego, z rozdzielacza mikrofonowego lub też z twoich własnych mikrofonów, które ustawisz łącznie z mikrofonami służącymi do nagłaśniania.
Na poniższym rysunku widoczny jest typowy przykład podziału źródeł dźwięku pomiędzy nagłaśnianie a nagrywanie. Stół nagraniowy pracuje tu niezależnie od mikseranagłaśniającego.
Pamiętaj: Gdy używasz Folio SX, będzie konieczne dostosowanie go do odsłuchu wielośladu.
Pamiętaj: Grupy mogą zostać użyte do zmiksowaniawielu wejść (np. perkusji) na ścieżki wielośladu. Jest to użyteczne, gdy ilość ścieżek jest ograniczona.
Sugestie i sposoby
- Spróbuj umieścić mikser w innym pomieszczeniu, niż to w którym odbywa się koncert, przez co nie będzie ci przeszkadzał dźwięk z koncertu. Jeśli to nie jest możliwe, użyj dobrze izolujących, dobrej jakości słuchawek.
- Tam, gdzie to możliwe, pobieraj sygnały z rozdzielaczy mikrofonowych - zapewni ci to czysty sygnał wysokiej jakości, odpowiedni do nagrywania.
- Bardzo często wyjścia na magnetofon są niesymetryczne, utrzymuj więc połączenia pomiędzy magnetofonem a mikserem tak krótkie, jak to możliwe; pozwoli ci to uniknąć zakłóceń.
- Jeśli nie dysponujesz wystarczającą ilością mikrofonów, użyj stereofonicznej pary mikrofonów do zebrania ogólnego brzmienia, pozostałymi uwydatniając poszczególnych wykonawców.
- Zastosuj kompresor/limiter, który pozwoli ci uniknąć przesterowania cyfrowego rejestratora, lub wybierz funkcję Limit, jeśli używasz Spirit ProTracker.
NAGRANIA KONCERTOWE |