NAGŁAŚNIANIE - Nagrania koncertowe - cz.12

NAGŁAŚNIANIE - Nagrania koncertowe - cz.12

3 czerwca 2013, 06:00

[img:2]

Istnieją sytuacje, w których będziesz musiał nagrać koncert. Zależnie od sytuacji sygnały do nagrywania mogą być pobierane z głównego miksera nagłaśniającego, z rozdzielacza mikrofonowego lub też z twoich własnych mikrofonów, które ustawisz łącznie z mikrofonami służącymi do nagłaśniania.

Na poniższym rysunku widoczny jest typowy przykład podziału źródeł dźwięku pomiędzy nagłaśnianie a nagrywanie. Stół nagraniowy pracuje tu niezależnie od mikseranagłaśniającego.

Pamiętaj: Gdy używasz Folio SX, będzie konieczne dostosowanie go do odsłuchu wielośladu.

Pamiętaj: Grupy mogą zostać użyte do zmiksowaniawielu wejść (np. perkusji) na ścieżki wielośladu. Jest to użyteczne, gdy ilość ścieżek jest ograniczona.


Sugestie i sposoby

  • Spróbuj umieścić mikser w innym pomieszczeniu, niż to w którym odbywa się koncert, przez co nie będzie ci przeszkadzał dźwięk z koncertu. Jeśli to nie jest możliwe, użyj dobrze izolujących, dobrej jakości słuchawek.
  • Tam, gdzie to możliwe, pobieraj sygnały z rozdzielaczy mikrofonowych - zapewni ci to czysty sygnał wysokiej jakości, odpowiedni do nagrywania.
  • Bardzo często wyjścia na magnetofon są niesymetryczne, utrzymuj więc połączenia pomiędzy magnetofonem a mikserem tak krótkie, jak to możliwe; pozwoli ci to uniknąć zakłóceń.
  • Jeśli nie dysponujesz wystarczającą ilością mikrofonów, użyj stereofonicznej pary mikrofonów do zebrania ogólnego brzmienia, pozostałymi uwydatniając poszczególnych wykonawców.
  • Zastosuj kompresor/limiter, który pozwoli ci uniknąć przesterowania cyfrowego rejestratora, lub wybierz funkcję Limit, jeśli używasz Spirit ProTracker.
NAGRANIA KONCERTOWE

[img:1]

 

Pozostałe poradniki PORADNIK: Faza i charakterystyka fazowa - Cz.III Żeby zakończyć nasz krótki cykl o fazie i charakterystyce fazowej musimy wrócić do początku naszych rozważań i odpowiedzieć sobie wreszcie na zadane w pierwszej części pytanie, co właściwie pokazuje charakterystyka fazowa i czy jest to w... PORADNIK: Faza i charakterystyka fazowa - Cz.II W pierwszej części naszych rozważań o fazie i charakterystyce fazowej wspomniałem o tym, że zsumowanie dwóch identycznych sygnałów – najlepiej szerokopasmowych – ale przesuniętych w czasie względem siebie o stałą wartość skutkuje różnym... PORADNIK: Faza i charakterystyka fazowa - Cz.I Przeglądając specyfikacje urządzeń elektroakustycznych, takich jak zestawy głośnikowe, mikrofony, wzmacniacze czy też i konsolety, napotykamy szereg parametrów mających w obiektywny sposób określić czy dane urządzenie jest wysokiej,...
PORADNIK: Miksowanie popowych wokali podczas koncertów live Jeśli chodzi o miksowanie muzyki live - niezależnie od tego, czy pracujesz sam w lokalnym klubie, czy z zespołem profesjonalistów przy dużej produkcji koncertowej - istotne jest, aby mieć plan gry, który pomoże Ci przygotować, zbudować i...
Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu Temat własnego studia nagrań tli się w wielu głowach aktywnych muzyków, a także jest często niespełnionym marzeniem wielu „ex” muzyków, którzy wybrali inną ścieżkę kariery. I tak jak grzyby po deszczu w ostatniej dekadzie mamy wysyp... Shure radzi: Jak wyczyścić i zdezynfekować mikrofon? Specjaliści z firmy Shure otrzymują w ostatnim czasie wiele pytań dotyczących tego, jakie są najlepsze sposoby oczyszczenia i zdezynfekowania oferowanych przez Shure produktów. Na samym początku prezentowania zaleceń skoncentrujmy się na...
Copyright © INFOMUSIC 2021

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz