NAGŁAŚNIANIE - Nagrania koncertowe - cz.12

NAGŁAŚNIANIE - Nagrania koncertowe - cz.12

3 czerwca 2013, 06:00

[img:2]

Istnieją sytuacje, w których będziesz musiał nagrać koncert. Zależnie od sytuacji sygnały do nagrywania mogą być pobierane z głównego miksera nagłaśniającego, z rozdzielacza mikrofonowego lub też z twoich własnych mikrofonów, które ustawisz łącznie z mikrofonami służącymi do nagłaśniania.

Na poniższym rysunku widoczny jest typowy przykład podziału źródeł dźwięku pomiędzy nagłaśnianie a nagrywanie. Stół nagraniowy pracuje tu niezależnie od mikseranagłaśniającego.

Pamiętaj: Gdy używasz Folio SX, będzie konieczne dostosowanie go do odsłuchu wielośladu.

Pamiętaj: Grupy mogą zostać użyte do zmiksowaniawielu wejść (np. perkusji) na ścieżki wielośladu. Jest to użyteczne, gdy ilość ścieżek jest ograniczona.


Sugestie i sposoby

  • Spróbuj umieścić mikser w innym pomieszczeniu, niż to w którym odbywa się koncert, przez co nie będzie ci przeszkadzał dźwięk z koncertu. Jeśli to nie jest możliwe, użyj dobrze izolujących, dobrej jakości słuchawek.
  • Tam, gdzie to możliwe, pobieraj sygnały z rozdzielaczy mikrofonowych - zapewni ci to czysty sygnał wysokiej jakości, odpowiedni do nagrywania.
  • Bardzo często wyjścia na magnetofon są niesymetryczne, utrzymuj więc połączenia pomiędzy magnetofonem a mikserem tak krótkie, jak to możliwe; pozwoli ci to uniknąć zakłóceń.
  • Jeśli nie dysponujesz wystarczającą ilością mikrofonów, użyj stereofonicznej pary mikrofonów do zebrania ogólnego brzmienia, pozostałymi uwydatniając poszczególnych wykonawców.
  • Zastosuj kompresor/limiter, który pozwoli ci uniknąć przesterowania cyfrowego rejestratora, lub wybierz funkcję Limit, jeśli używasz Spirit ProTracker.
NAGRANIA KONCERTOWE

[img:1]

 

Pozostałe poradniki Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu Temat własnego studia nagrań tli się w wielu głowach aktywnych muzyków, a także jest często niespełnionym marzeniem wielu „ex” muzyków, którzy wybrali inną ścieżkę kariery. I tak jak grzyby po deszczu w ostatniej dekadzie mamy wysyp... PORADNIK: Systemy liniowe - projektowanie i strojenie Głównym celem niniejszego przewodnika jest przedstawienie podstawowych wytycznych oraz objęcie wszystkich podstawowych kroków niezbędnych do zaprojektowania i optymalizacji liniowego systemu audio z użyciem subwooferów. Dokument ten... Jak zostać realizatorem dźwięku? Niestety, to nie będzie szybki poradnik typu "pięć sposobów na..." jak zostać realizatorem dźwięku. Jeśli jeszcze cię nie rozczarowałem, zaparz sobie herbatę i usiądź wygodnie, tak byś mógł tę historię chłonąć całym sobą PORADNIK: Jak pozbyć się echa przy korzystaniu z mikrofonu USB? Pytanie: Jak wyeliminować echo podczas korzystania z mikrofonu USB? Odpowiedź: Jako dumny posiadacz zupełnie nowego mikrofonu USB, jesteś podekscytowany wszystkimi udogodnieniami, w tym brakiem długich kabli do podłączenia do interfejsu... FELIETON: Asertywnie zniekształcając rzeczywistość W rodzinnej Wenezueli wyprodukował wiele topowych albumów dla Caramelos de Cianuro, Viniloversus i Desorden Público, a w 2009 roku jego współpraca z Los Amigos Invisibles zdobyła nagrodę Latin Grammy Award za album Commercial. We... PORADNIK: Optymalizacja projektu w programie DAW Cyfrowe stacje robocze umożliwiają nam również optymalizację ustawień pod kątem konkretnej sesji. W zależności od tego, nad jakim materiałem pracujemy, możemy odpowiednio przygotować nasze cyfrowe środowisko. Przyjrzyjmy się kluczowym...
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz