Z czego oni grają? vol. 1  - An On Bast!

Z czego oni grają? vol. 1 - An On Bast!

9 kwietnia 2015, 00:00
autor: Piotr Bartosiuk

[img:3]

Rozpoczynamy nowy cykl artykułów na portalu Infomusic.pl! Od dzisiaj będziemy Was informowali z czego grają Polscy DJ'e oraz producenci podczas swoich występów na żywo. 

Bez czego nie mogą się obejść podczas występów na scenie? Czy obok miksera musi stać butelka piwa? Czy do torby zabierają magiczne amulety? Być może każdy doskonale zna sprzęt swojego ulubionego artysty, ale o tym dlaczego taki właśnie setup wybrał już niekoniecznie. W najbliższych miesiącach postaramy się pokazać konsolety naszych rodzimych gwiazd. 

Naszym pierwszym gościem jest niesamowita An On Bast!

[img:2]

[img:4]

[img:5]


Producentka i performerka An On Bast (Anna Suda) jest jednym z najszybciej rozwijających sie talentów, a także jednym z najgłębszych badaczy dźwięku polskiej sceny elektronicznej. Rok 2006, to początek jej kariery: publikuje swój pierwszy album, zostaje wybrana spośród tysięcy kandydatów do udziału w Red Bull Music Academy w Melbourne. 

Wyzwaniowe podejście do dźwięków to podstawa i wyzwalacz jej największej mocy podczas grania na żywo. Porzuciła stopniowo korzystanie z laptopa, by eksperymentować wolność czystej i różnorodnej konfiguracji na żywo. Porusza się od samplera do automatu perkusyjnego, od rozpalonego na różowo basowego “monstera”, do efektów, wykazując naturalną i pewną więź ze swoimi maszynami. Rezultatem jest wysokiej jakości spektakl i kompletne zanurzenie w kreowanym przepływie muzycznej energii.

Jej występy na żywo zachwyciły publiczność na wielu festiwalach między innymi:Sonar (Barcelona), Piknic Elektronic Melbourne, Audioriver (Plock), Fringe (Edynburg), Nachtdigital (Niemcy), 3000 ° Festival (Niemcy), Numusic (Stavanger), Kvitnu (Kijów), Rekolectiv (Bucharest), Strom (Kopenhaga), Unsound (Kraków), Tauron (Katowice) oraz klubach w Europie i na świecie m.in. Waagenbau (Hamburg), Berghain Kantine (Berlin), :// about blank (Berlin), Tresor (Berlin ), Worm (Rotterdam), Lanificio (Rzym), Blau (Girona), Loop Bar (Melbourne), Chopin Theatre (Chicago).

Ma na koncie szereg EPek tanecznych oraz pięć albumów, wydanych w Polsce, Niemczech, UK i USA. Ostatnie wydawnictwo “Songs For Running Through Grass” dało początek jej własnej wytwórni - Ghost Kitchen.


Wybrana dyskografia - Albumy:

  • 2006 An On Bast - Welcome Scissors (An On Bast self released)
  • 2006 An On Bast - Happy-Go-Lucky (ETAlabel)
  • 2007 An On Bast & Allca - Parts Of Broken Glass In My Mouth (Mind twisting Records)
  • 2008 An On Bast - Words Are Dead (Rednetic Recordings)
  • 2011 Pinwheel Mix ‎ (La Folia Recordings)
  • 2012 An On Bast / Maciej Fortuna - 1 (Fortuna Music)
  • 2013 An On Bast / Maciej Fortuna - Live (Fortuna Music)
  • 2013 An On Bast / Maciej Fortuna - Electroacoustic Transcription of Film Music by Krzysztof Penderecki (Fortuna Music)
  • 2014 An On Bast - Songs For Running Through Grass (Ghost Kitchen)

 

 

http://www.anonbast.com/
https://soundcloud.com/an_on_bast
https://www.facebook.com/AnOnBast?fref=ts

 

 

Moje instrumentarium jest tak naprawdę różne w zależności od koncertu jaki gram, dlatego czasami jest to laptop z Ableton live i kontrolery, czasami syntezator modularny. Najczęściej jednak występuję grając live-act z elektroniczną muzyką taneczną używając wyłącznie urządzeń hardwarowych. Poniższy zestaw instrumentów jest starannie przemyślany i dobrany pod kątem moich potrzeb. Dzięki takiemu set-upowi mam pełną kontrolę nad każdą nutą, co daje mi duże pole do improwizacji, kreowania brzmień i energii podczas live-actów.

 

Centrum całego zestawu jest Elektron Octatrack jako sequencer, sampler i mixerjednocześnie, chociaż master MIDI clock przekazuje mu Boss. Boss sam w sobie bazuje na moich samplach audio, które dowolnie mogę tworzyć i przekształcać na żywo dzięki rozbudowanej sekcji efektów pokładowych i możliwości nagrywania "w locie".

 

Właściwie efektów nigdy za wiele, Electro-Harmonix Delay bardzo ładnie wykańcza mi zamierzone melodię i pady z loop station, a Pitchfaktor dodaje im nierzadko "pikanterii". Z drugiej strony za bity, ale również czasami basy (jeśli w danym momencie tej funkcji nie pełni Bolsa Bass) i różne inne dźwięki odpowiedzialna jest fantastyczna drum machine Elektron Analog Rytm.

 

Całość systemu przechodzi przez analogowy filtr Filter Queen i mój ukochany reverb Strymona. Od czasu, gdy występuję bez komputera, niezbędne jest doświetlenie instrumentów (bo nie ma światła ekranu) oraz telefon, żeby się nie zgubić w czasie (za bardzo:)).

An On Bast

 

[img:1]

 

Live set-up:

  • Elektron Octatrack (zobacz)
  • Elektron Analog Rytm
  • Boss RC 505 (przeczytaj test na Infomusic.pl)
  • Critter & Guitari Bolsa Bass
  • Electrix Filter Queen
  • Eventide Pitchfactor
  • Strymon Big Sky
  • Electro-Harmonix Stereo Memory Man with Hazarai
  • lampka
  • iPhone (do kontrolowania czasu grania)


Ten set-up w praktyce:

 

 
Pozostałe poradniki PORADNIK: Jak zbudować studio w domu? - Cz.III Do tej pory rozmawialiśmy o absolutnych podstawach, czyli dobraniu interfejsu audio i przygotowaniu odsłuchu, a w zasadzie pomieszczenia, gdzie będziemy pracować. Jesteśmy już bogatsi w wiedzę o odbiciach, modach pomieszczenia i wiemy,... FELIETON: Jak żyć z muzyki? Żyjemy w świecie nastawionym na "mieć". Jesteśmy oceniani według stanu posiadania, nasz status rzadko określany jest wiedzą, poziomem kultury czy inteligencją, a najczęściej poprzez to co widać, czyli majątkiem...
PORADNIK: Kształt i mechanika ramienia gramofonowego Zapraszamy na kolejny odcinek naszego poradnika gramofonowego. Dziś spróbujemy wyjaśnić istotną kwestię dotyczącą kształtu i mechaniki ramienia gramofonowego. Ramię w ramię, czyli ?Lepsze jest wrogiem dobrego?...
PORADNIK: Jak wyczyścić płytę winylową? Oto osiem prostych sposobów na ręczne czyszczenie zakurzonych płyt winylowych. W alternatywie do nieco bardziej skomplikowanych metod proponujemy kilka prostych sposobów, pomagających utrzymać kolekcję płyt w dobrym... PRZEGLĄD: Jak powstaje płyta winylowa? Cz. I - Mastering Materiał muzyczny opuścił studio. Zdawałoby się, że wszystkie możliwe kroki do tego, aby cieszył uszy melomanów zostały już spełnione. Jest jednak inaczej. Tak naprawdę to dopiero początek drogi, na końcu której... Z czego oni grają? vol. 4 - Jakub Rene Kosik Zapraszamy na czwartą część naszego cyklu. Tym razem naszym i Waszym gościem jest Jakub Rene Kosik.
Copyright © INFOMUSIC 2021

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz