Kupujemy mikrofon do lustrzanki - Kilka porad i przegląd ciekawych propozycji na rynku

Kupujemy mikrofon do lustrzanki - Kilka porad i przegląd ciekawych propozycji na rynku

21 października 2015, 13:00
autor: Łukasz Kaliszewski

[img:1]

Nagrywanie lustrzanką materiału video od dłuższego czasu nie jest już traktowane jako fanaberia w wersji budżetowej. Zwojowawszy środowiska street stylowe, które w DSLR-ach znalazły praktyczne narzędzie wizualnej promocji, lustrzanki stały się standardowym elementem w tworzeniu videoclipów, broadcostów, podcastów czy reklam.

Kreacja z użyciem DSLR-ów stworzyła nową niszę dla znanych producentów mikrofonów, bo nawet najlepszy obraz traci na jakości, gdy nie idzie w parze z równie satysfakcjonującym dźwiękiem. Wymieńmy kilka godnych uwagi konstrukcji.

 

[img:2]
Røde Stereo VideoMic Pro

 

Røde Stereo VideoMic Pro

Australijski potentat szybko i skutecznie wpisał się w niszę wygenerowaną przez zapotrzebowanie na wysokiej klasy mobilne mikrofony dla lustrzanek. Topowym, wielokrotnie nagradzanym modelem Røde, jest Stereo VideoMic Pro. Jest to stereofoniczny mikrofon, będący rozwinięciem modelu z 2011 r., który sprawdzi się przy kręceniu videoclipów i podcastów.

Ponadto, przy zastosowaniu ustawienia zbieżnego XY wbudowanych kapsuł pojemnościowych, Stereo VideoMic Pro przyda się w field recordingu, gdy zależy nam na dokładnym odwzorowaniu tła.

Cena: około 800 zł

 

[img:3]

Audio-Technica AT8024

 

Audio-Technica AT8024

Jest to konstrukcja japońskiej firmy, oferująca dwie ciekawe cechy, które czynią z AT8024 bardzo uniwersalne urządzenie. Mikrofon posiada przełącznik, dzięki któremu możemy wybrać między trybami nagrywania w mono i stereo. Znacznie poprawia to możliwość dostosowania charakterystyki do warunków, w których nagrywamy.

Dodatkowo, AT8024 dysponuje filtrem dolnoprzepustowym "roll-off", który pomaga w eliminacji hałasów z otoczenia, dzięki czemu mikrofon sprawdzi się w zastosowaniach reporterskich.

Cena: około 900 zł

 

[img:4]

Shure VP83 LensHopper

 

Shure VP83 LensHopper

Ultra-kompaktowa konstrukcja pojemnościowa. Dzięki superkardioidalnej, mocno kierunkowej charakterystyce mikrofon VP83 doskonale odwzorowuje dźwięk nagrywany sprzed obiektywu. Wysoka odporność na zakłócenia (telefony komórkowe, radio), łatwość sterowania i szerokie pasmo przenoszenia sprawiają, że mikrofon sprawdzi się w większości warunków.

Dodatkowo, VP83 posiada filtr górnoprzepustowy, szczególnie przydatny przy silnym wietrze oraz 3-pozycyjny przełącznik wzmocnienia (-10 dB, 0, +20 dB), aby łatwiej dopasować czułość mikrofonu do źródła dźwięku. Całość konstrukcji projektanci Shure'a osadzili na specjalnie zaprojektowanym uchwycie antywstrząsowym marki Rycote Lyre.

Cena: około 900 zł

 

[img:5]
Sennheiser MKE 600

 

Sennheiser MKE 600

Ciekawym, choć nieco droższym wariantem jest "shotgun" niemieckiego Sennheisera. Model MKE 600, podobnie jak VP83 Shure'a, stanowi superkardioidalną konstrukcję o wysokim stopniu kierunkowości.

Pasmo przenoszenia na poziomie 40 Hz-20 kHz, niski poziom szumów własnych, filtr dolnoprzepustowy i wiele godzin pracy na jednym "paluszku" sprawiają, że MKE 600 wydaje się dobrą propozycją dla amatorów kręcenia lustrzanką w terenie. Mikrofon ma dodatkowo wbudowany system ostrzegania na długo przed rozładowaniem baterii.

Cena: około 1.300 zł

 

[img:6]
Azden SGM-DSLR

 

Azden SGM-DSLR

Zarówno sam mikrofon, jak jego producent zasługują na szczególne wyróżnienie. Azden to mało znana w Polsce amerykańska firma, produkująca swoje mikrofony w Japonii. Nie inaczej jest z modelem SGM-DSLR. Jako pełnowymiarowy "shotgun" stanowi urządzenie wysokiej jakości, wykonane bardzo solidnie i w świetnym stosunku jakości do ceny.

Podobnie jak większość konkurentów, SGM-DSLR jest pojemnościowym mikrofonem superkardioidalnym o podwyższonej kierunkowości. Wytrzymuje na jednej baterii 150 godzin, w całości zbudowany jest z metalu, lecz przy zachowaniu funkcjonalnej wagi 106 g, a dodatkowo wyposażony w gumowe uchwyty i wkładkę przeciwwstrząsową. Szerokie pasmo przenoszenia na poziomie 80 Hz-18 kHz i SPL 103 dB to w tym przedziale cenowym parametry więcej niż satysfakcjonujące.

Cena: ok. 900 zł

https://muzyczny.pl/119605g_Sprzet-naglosnieniowy-Mikrofony-i-akcesoria.html

 
Pozostałe poradniki Urządzamy małe studio / stanowisko do video montażu Temat własnego studia nagrań tli się w wielu głowach aktywnych muzyków, a także jest często niespełnionym marzeniem wielu „ex” muzyków, którzy wybrali inną ścieżkę kariery. I tak jak grzyby po deszczu w ostatniej dekadzie mamy wysyp... PORADNIK: Systemy liniowe - projektowanie i strojenie Głównym celem niniejszego przewodnika jest przedstawienie podstawowych wytycznych oraz objęcie wszystkich podstawowych kroków niezbędnych do zaprojektowania i optymalizacji liniowego systemu audio z użyciem subwooferów. Dokument ten... Jak zostać realizatorem dźwięku? Niestety, to nie będzie szybki poradnik typu "pięć sposobów na..." jak zostać realizatorem dźwięku. Jeśli jeszcze cię nie rozczarowałem, zaparz sobie herbatę i usiądź wygodnie, tak byś mógł tę historię chłonąć całym sobą PORADNIK: Jak pozbyć się echa przy korzystaniu z mikrofonu USB? Pytanie: Jak wyeliminować echo podczas korzystania z mikrofonu USB? Odpowiedź: Jako dumny posiadacz zupełnie nowego mikrofonu USB, jesteś podekscytowany wszystkimi udogodnieniami, w tym brakiem długich kabli do podłączenia do interfejsu... FELIETON: Asertywnie zniekształcając rzeczywistość W rodzinnej Wenezueli wyprodukował wiele topowych albumów dla Caramelos de Cianuro, Viniloversus i Desorden Público, a w 2009 roku jego współpraca z Los Amigos Invisibles zdobyła nagrodę Latin Grammy Award za album Commercial. We... PORADNIK: Optymalizacja projektu w programie DAW Cyfrowe stacje robocze umożliwiają nam również optymalizację ustawień pod kątem konkretnej sesji. W zależności od tego, nad jakim materiałem pracujemy, możemy odpowiednio przygotować nasze cyfrowe środowisko. Przyjrzyjmy się kluczowym...
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz