Dobre praktyki w masteringu? Posłuchaj eksperta: Magdalena Piotrowska

Dobre praktyki w masteringu? Posłuchaj eksperta: Magdalena Piotrowska

6 grudnia 2021, 13:00

W dzisiejszym odcinku usłyszymy o dobrych zasadach, jakimi warto kierować się w pracy masteringowca. Prosto z Soundedit Magdalena Piotrowska dzieli się swoim doświadczeniem, które zdobywała latami m.in od takich inżynierów masteringu jak Mandy Parnell (Bjork, Tom Jones, Aphex Twin, Sigur Ros, Manu Chao i wiele innych). Zatem co istotnego jest miksowaniu muzyki oraz masteringu? Zapraszamy na wywiad.

Dobre praktyki w masteringu

 

O Magdalenie Piotrowskiej

Magdalena Piotrowska (Plewa), inżynier masteringu, pochodzi z Krakowa. Jej zainteresowanie dźwiękiem sięga czasów przedszkola, kiedy jej wymarzonym zawodem było budowanie instrumentów muzycznych. Ten entuzjazm stał się podstawą jej późniejszej edukacji muzycznej.

Jej podejście do masteringu opiera się na emocjach i opowieściach zawartych w muzyce, skupia się na ogólnym przekazie, aby przejść do najdrobniejszych szczegółów.

Magdalena ma zaszczyt być uczniem wspomnianej - wielokrotnie nagradzanej (Grammy, Tech Awards and MPG) inżynier masteringu -  Mandy Parnell (Bjork, Tom Jones, Aphex Twin, Sigur Ros, Manu Chao i wiele innych). Po kilku latach pracy pod nadzorem oraz po stażu w Black Saloon Studios należących do Mandy, Magdalena rozpoczęła działalność we własnym Hear Candy Mastering.

Łącząc pasje do dźwięku oraz podróży, Magdalena uczestniczyła w podyplomowych studiach " Music Production and Recording" na Uniwersytecie w Stavanger, jak również była częścią zespołu dźwiękowców w Banff Centre for the Arts w Kanadzie. W 2016 Magdalena obroniła pracę doktorską dotyczącą zarządzania treścią muzyczną (Music Information Retrieval). Obecnie jest uczestnikiem projektu zwiazanego z automatyczna transkrypcja mowy.

Pracowała z artystami tworzącymi w przeróżnych gatunkach muzycznych m.in. z KARI, Further Away, Sonder, The Duffs, Ceri Jones, Laura Dickens, Claire Chase, deuair i Annalie Wilson. Produkcja nad której masteringiem pracowała została nominowana do Nagrody Fryderyki 2016.

Jest również aktywnym czlonkiem miedzynarodowego towarzystwa Audio Engineering Society. Byla koordynatorem sciezki programowej "Education&Student Events" podczes konwencji AES w Europie i USA, jak rowniez pelnila funkcje Vice Chair of AES Education Committee. Obecnie znajduje sie w zarzadzie AES jako Governor. 

Magdalena Piotrowska ma również doświadczenie jako manager muzyczny i pracowała jako inżynier nagłośnienia i nagrań. Wzięła udział w trasach koncertowych po Europie z artystami takimi jak Annalie Wilson, Stina Kjelstad i QuadroSusanna.
Kiedy nie ma jej w Hear Candy Mastering lub w sali koncertowej, można ją znaleźć na stoku narciarskim, w kuchni bądź z robótką ręczną w dłoniach. ;-)

http://www.hearcandymastering.com 

 

[img:1]

 zobacz także: 

Grzegorz Piwkowski

 

Marek Walaszek - Bettermaker

 

Wojciech Olszak

 

Pozostałe poradniki
Sekrety doskonałych nagrań w domowym studiu Dzisiejszy gospodarz domowego studia nagrań - Jarek Toifl - opowiada, jak osiąga profesjonalne nagrania w swoim studiu. Zobacz fascynującą rozmowę Rafała Kossakowskiego (Kosa Buena Studio) z Jarkiem, poznaj używany przez niego sprzęt do...
Marek "Spider" Pająk: Tourlife - Episode 3 Kolejne dni naszej wyprawy przebiegały pod znakiem szerokich autostrad i przemierzania ogromnych obszarów Arizony. Począwszy od El Paso, graniczące z nowym Meksykiem kierując się w stronę Albuequerque oraz Phoenix. Za oknem wszechobecne...