Jaki prezent dla realizatora dźwięku? Świąteczny poradnik

Jaki prezent dla realizatora dźwięku? Świąteczny poradnik

22 grudnia 2021, 11:00
autor: Piotr Sadłoń

Okres przedświąteczny to oczywiście czas prezentów. A cóż bardziej ucieszy realizatora, czy technika dźwięku bardziej, niż przydatny w jego pracy (albo w realizacji jego pasji) gadżet?  Jeśli ktoś myśli o tym, aby sprawić komuś (albo i sobie) taki prezent spieszymy z poradą, co „branżowego” mogłoby się znaleźć pod choinką.

 
[img:1]
 

Hercules DG 207 B - Cena sugerowana: 100,00 zł

Uchwyt na smartfon

Smartfon obecnie jest tak powszechnym narzędziem pomagającym nie tylko w życiu „prywatnym”, ale również w pracy, że niejednokrotnie musi być nieustannie „pod ręką”. Pomocnym w tym może być uchwyt na smartfon, który możemy zamocować np. na statywie mikrofonowym czy blacie biurka. Uchwyt posiada mechanizm blokujący TightVice zapewniający bezpieczne zablokowanie urządzenia na miejscu.

 

Specyfikacja techniczna:

  • Opcje montażu: otwór gwintowany ¼", adaptacyjny zacisk na biurko/rurę
  • Wspierany zakres rozmiarów: 4.7"- 6.9"
  • Grubość biurka: 15.8 mm - 30 mm
  • Średnica rury: rura okrągła: 18 mm - 25.4 mm (0.7 "- 1"), rura kwadratowa: 10 mm - 25 mm (0.39" - 0.98")
  • Waga netto: 320 g
  • Nośność: 1 kg
  • Rozmiar po złożeniu: 205 x 90 x 75 mm

 

[img:2]

Gravity MA DRINK L - Cena sugerowana: 50,00 zł

Uchwyt na kubeczki

Każdy kto występuje na scenie nie raz doświadczył sytuacji, gdy w gardle zaschło, a tu nie ma czym ust przepłukać. Dobrze mieć więc pod ręką kubeczek czy butelkę ze swoim ulubionym napojem, tak żeby nie „obijał” się nam pod nogami lub nie trzeba było chować go gdzieś pod podestem czy w innym miejscu. Rozwiązaniem tego może być uchwyt na kubek czy butelkę montowany np. na statywie mikrofonowym lub pulpicie na nuty.

Uchwyt składa się z dwu części, część na napoje wykonana z bardzo solidnego tworzywa oraz mocowanie, które umożliwia przykręcenie do różnych powierzchni. Mamy możliwość obrócenia mocowania, dzięki czemu możemy uchwyt na napój przymocować nie tylko do statywów, ale też do płaskich powierzchni, takich jak blaty, stoły, biurka i wiele innych. W uchwycie można umieścić kubki, szklanki lub inne pojemniki na napoje o max. średnicy do 90 mm.

 

Specyfikacja techniczna:

  • Materiał: stal, tworzywo sztuczne
  • Kolor: Czarny
  • Przeznaczona do rurek o średnicy: do 35 mm
  • Średnica wewnętrzna: 90 mm
  • Szerokość: 110 mm
  • Wysokość: 135 mm
  • Wymienne pierścienie: 1 x 15 mm
  • Waga: 0.18 kg

 

[img:3]

LD Systems HPA4 - Cena sugerowana: 200 zł

4-kanałowy wzmacniacz słuchawkowy

Nie tylko w studiu, ale i czasem na scenie potrzeba podłączyć więcej niż jeden słuchawki do danego źródła sygnału. Niewielki i niedrogi wzmacniacz słuchawkowy warto mieć więc w swoim arsenale. Wzmacniacz słuchawkowy HPA4 firmy LD Systems, pomimo niewielkich rozmiarów, poradzi sobie z rozesłaniem sygnału audio do czterech par słuchawek.

 

Specyfikacja techniczna:

  • Ilość kanałów: 4
  • Wejścia: 2
  • Gniazda wejściowe: RCA, 6.3 mm TRS
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz
  • Regulacja głośności: 4 potencjometry Volume
  • Przełącznik mono/stereo
  • Zewnętrzny zasilacz 24V
  • Impedancja wejściowa: 100 kOhm(s)
  • Metalowa obudowa
  • Wymiary: 94 x 48 x 82 mm
  • Waga: 270g

 

[img:4]

 

Gafer GFRF12GR - Cena sugerowana: 16,00 zł

Taśma fluorescencyjna 12 mm x 25 m

Na scenie bywa różnie - raz jest cicho, raz głośno, raz jasno, a raz ciemno. I właśnie w tej ostatniej sytuacji łatwo o kontuzje czy inną „awarię”, stąd fluorescencyjna taśma, która pozwala na oznaczenie miejsc, które powinno się omijać, jest niezbędna. Oczywiście może być też w innym kolorze, ale zielony akurat bardziej kojarzy się ze świętami Bożego Narodzenia niż np. czerwony.

 

[img:5]

 

Haspro EPUH1908 - Cena sugerowana: 50,00 zł

Zatyczki do uszu

Choć producent reklamuje swój produkt jako zatyczki na basen, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać je jako ochronę słuchu na koncertach i innych głośnych wydarzeniach. Zatyczki mają uniwersalny rozmiar oraz wygodny pojemnik do ich przechowywania.

 

[img:6]

 

M-Audio Micro DAC - Cena sugerowana: 400,00 zł

Cyfrowo-analogowy konwerter USB

Jakość dźwięku na wyjściu słuchawkowym urządzeń przenośnych albo kart dźwiękowych, w które standardowo wyposażona jest większość komputerów pozostawia wiele do życzenia. Przyda się więc niewielki konwerter D/C, który zmieści się w kieszeni, a znacząco poprawi jakoś dźwięku. Micro DAC to cyfrowo-analogowy konwerter USB wyposażony w dwa wyjścia, jedno analogowe i jedno cyfrowe (optyczne). Przetwornik ma wymiary typowego napędu przenośnego. Dodatkowo zyskujemy coś, czego większość komputerów nie oferuje - wejście optyczne, co pozwala na podanie sygnału w postaci cyfrowej.

 

Specyfikacja techniczna:

  • Aluminiowa obudowa
  • Wyjście słuchawkowe 3.5 mm
  • Przełącznik wzmocnienia sygnału dla słuchawek o wysokiej impedancji
  • Zasilanie przez USB

Wymagania systemowe

  • Windows 7 - kompatybilność z Windows 10
  • OSx 10.7.5 - kompatybilność z OSx 10.11

 

[img:7]

 

Adam Hall LED 2 ULTRAXLR 4 - Cena sugerowana: 100,00 zł

Mikrofon gęsia szyja

Duża część mikserów dysponuje gniazdem do podłączenia lampki, ale nie zawsze taką lampka wraz z mikserem jest. Warto więc mieć swoją, zwłaszcza, że nie jest to duży koszt. LED 2 ULTRAXLR 4 to nie jedna, ale dwie lampki, każda dysponująca 8 diodami LED, zasilane z jednego gniazda.

 

Specyfikacja techniczna:

  • Liczba diod LED: 8
  • Kolor diod LED: biały zimny
  • Długość długiego wysięgnika: 450 mm
  • Przełącznik: tak
  • Temperatura barwy: 22.000 - 6.500 K
  • Schemat połączeń: XLR pin 1 i 2 nie połączony, pin 3 : uziemienie, pin 4 : +12V
  • Pobór mocy: 0.48 W
  • Zasilanie: poprzez 4-pinową wtyczkę XLR
  • Opcjonalne zasilanie zasilaczem: tak
  • Waga: 0.24 kg

 

Main photo created by senivpetro - www.freepik.com

Pozostałe poradniki Co nam mówi koherencja (Coherency) w inżynierii dźwięku? Realizatorzy dźwięku, inżynierowe sytemów, użytkownicy programów do pomiarów akustycznych, takich jak np. Smaart, SatLive czy SysTune na pewno zwrócili uwagę, że wykonując pomiary funkcji przejścia (Transfer function), oprócz wykresów... PORADNIK: Wybieramy monitory do studia cz. I Kontrola dźwięku na etapie nagrywania i miksowania to jeden z najpoważniejszych problemów w pracy studyjnej. Obiektywne słuchanie jest niezwykle złożonym procesem dotyczącym naszego zmysłu słuchu, akustyki pomieszczenia, w którym... Słuchawki czy monitory studyjne? Posłuchaj eksperta. Czy można efektywnie pracować w słuchawkach, a monitorów używać tylko kontrolnie albo wcale? Tematyka adaptacji akustycznej wzbudza u niektórych przerażenie - posłuchaj ekspetra. .
Jaki interfejs audio kupić? (porady eksperta) Interfejs audio USB to podstawowe narzędzie dla osoby, która marzy o swoim prywatnym studiu nagrań. Interfejsy audio pozwalają zarejestrować dźwięk z profesjonalną jakością, jednak należy na co należy zwrócić uwagę?
Fear of FIR- filtry cyfrowe - Cz.2 Znamy już ogólne zasady działania filtru FIR, wiemy jakie są jego zalety oraz wady. Czas przejść do praktycznych informacji, jak i gdzie można go zastosować. Aplikacjami, w których filtry FIR mogą się „wykazać” są crossovery....
PORADNIK: Szersze i pełniej brzmiące miksy Przestrzeń w muzyce, którą słyszymy z głośników stereo lub słuchawek jest pozorna. Odnosimy wrażenie, że obraz dźwiękowy znajduje się przed nami, podczas gdy w rzeczywistości nie ma tam żadnego fizycznego źródła dźwięku! Nasz słuch jest...
Copyright © INFOMUSIC 2021

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz