Test czteropasmowego korektora Elysia xfilter 500

30 sierpnia 2013 Tagi: eq, equalizer, equalizacja, korekcja
Produkt: Elysia xfilter 500
Cena: 3.200 zł
Dostarczył: AUDIOTECH

Świat dąży do minimalizmu. Czy to w telefonach komórkowych czy w pamięciach masowych, tak samo w urządzeniach studyjnych. Urządzenia w formacie 500 nieubłaganie wpychają się nam w nasze rackowe szafki studyjne, to co w dzisiejszych czasach można "wepchnąć" w te małe pudełka było nie do pomyślenia 10/15 lat temu. 

 

Budowa

Opisywany poniżej produkt firmy Elysia xfilter 500 to pełnoprawny 4 pasmowy korektor pracujący w klasie A. Jak to w niemieckich urządzeniach bywa - pierwsze wrażenie - solidność. Jako produkt plasujący się w przedziale cenowym kategorii 500ek - "entry level" bardzo pozytywnie zaskakuje wykonaniem, solidnością oraz masą ;-)

[lupa:1]

[lupa:2]

Po rozpakowaniu, bezproblemowo zainstalowałem go w „ramce“. Wątpliwości budzi jedynie fakt że producenci nie opakowali urządzenia żadną metalową ramką by uniknąć ewentualnego uszkodzenia od wewnątrz, tudzież interferencji z innych urządzeń znajdujących się w ramce. Korektor po dostarczeniu prądu „budzi“ się do pracy sygnalizując o tym zapalonym białym kółkiem na środku z napisem Elysia.

Na panelu przednim znajduje się 8 pokręteł (4 - wybór pasma, 4 - gain) oraz 6 switchy, które sterują ciekawymi opcjami dodatkowymi, które zwiększają atrakcyjność tego semi-parametrycznego eq.

 

Pokrętła posiadają 41 "skoków" w zależności od pasma :

  • Dla najniższego, oraz najwyższego mogą podbijać/ciąć o 16 dB, lub po przełączeniu w trybie "slope" działać o 4 dB mniej, czyli 12 dB / oktawę. (switche 1 i 2).
  • Dla środkowych pasm pokrętła działają w zakresie 13 dB, oraz posiadają opcję zmiennego Q - z 1 na 0.5 - za to odpowiadają switche 3 i 4.
 
[lupa:3]

Piątym switchem uruchamiamy opcję "Passive Massage", nazwałbym to "dodaniem powietrza", urządzenie podbija 3 khz, 12 khz, ale zabiera trochę 20 khz. Ciekawa opcja do stosowania na całych miksach.

Urządzenie posiada true-bypass (switch znajdujący się najniżej), co nie jest takie oczywiste bo nie występuje we wszystkich eq jakie spotkałem - bardzo pomocna rzecz, pomagająca w szybki sposób sprawdzić działanie eq.

 

W praktyce...

Xfilter 500 jest typowym korektorem stereo, więc niestety nie będziemy mogli go wykorzystywać jako dual mono.
W związku z tym musiałem testować to urządzenie na grupach stereo instrumentów, wokali , oraz na sumie miksu utworu.

[img:1] [img:2] [img:3] [img:4]

 

Na sumie gitar elektrycznych gdzie problemem był nagrany dudniący dół oraz brak "ataku w górze" elysia poradziła sobie świetnie. Wokale po rozjaśnieniu, nie sprawiały wrażenia cienkich i jadowitych, elysia posiada bardzo łagodną i muzyczną górę więc ten problem nie istniał. Na sumie miksu użyłem opcji "Passive Massage", lecz nie do końca byłem zadowolony z efektu przez to, że fabrycznie tnie on 20khz i zamyka zamiast otwierać nagranie.

Lepsze efekty zyskałem ustawiając te wartości ręcznie i dodając tej góry, by dodać powietrza. Korektor świetnie sprawdza się w rzeczach delikatnych, tam gdzie zaczynamy radykalnie ciąć lub dodawać dźwięk zaczyna robić się "plastikowy" oraz ma się wrażenie używania pluginu, a nie analogowego urządzenia. Lecz jeśli chcemy do maxymalnie 6 dB rozjaśnić jakiś instrument, lub skorygować jego dół/środek - zadanie to zostanie wykonane idealnie.

 


Podsumowanie

Jakie są wady tego urządzenia? To, że jest ono bezpłciowe. Tak jak korektory firmy API, SSL mają swój charakter - Elysia tego nie ma. Czy każdemu tego będzie brakować? Nie do końca. Do pewnych aplikacji uważam, że jest to urządzenie idealne - delikatne, lecz jeśli oczekujemy, by korektor nie tylko służył do kontroli pasma, ale również do dodawania "tego czegoś" to nie tędy droga.

Druga sprawa to stosunek jakości do ceny - GENIALNE! Nie ma drugiego takiego korektowa, który w tej cenie oferowałby tak wiele. Za połowę ceny wielu produktów mono dostajemy stereo. Szczerze polecam wszystkim szukającym tanich efektywnych korektorów do swoich "ramek", ta Elysia już u nas zostanie.

Ocena końcowa: [img:5] [img:5] [img:5] [img:5] [img:6]


 

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Stosunek jakości do ceny
Solidne wykonanie
True-bypass
Brak wewnętrznej metalowej ramki, by uniknąć interferencji
Do testów dostarczył:
AUDIOTECH AUDIOTECH Tel: +48 (22) 648 29 35 www.audiotechpro.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: KRK ROKIT 10-3 G41

Pozostałe testy sprzętu studyjnego

Monitory odsłuchowe KRK ROKIT 10-3 G4

Monitory odsłuchowe KRK ROKIT 10-3 G4

Firma KRK system obecna jest na rynku monitorów studyjnych ponad 30 lat. Jej produkty są obecne w wielu studiach nagrań, począwszy od niewielkich studiów...

Produkt: ROKIT 10-3 G4
Cena: 2.300 zł (szt.)
Rafał Drewniany DTS Studio
Mikrofon pojemnościowy Novox NC-X

Mikrofon pojemnościowy Novox NC-X

Po sukcesie rynkowym modelu NC-1 Novox przedstawił najnowszą odsłonę mikrofonu - NC-X to jeszcze lepsza jakość dźwięku, większe możliwości i wciąż bardzo...

Produkt: NC-X
Cena: 450 zł
Krzysztof Błaś - Infosound.pl Studio nagraniowe Blue Records
Monitory studyjne Fluid FPX7

Monitory studyjne Fluid FPX7

Firma została założona przez inżyniera, muzyka i entuzjastę nagrań Kevina Zuccaro. Począwszy od swojej pierwszej pracy w JBL w 1990 roku, Kevin rozwijał...

Produkt: FPX7
Cena: 1.750 zł (za sztukę)
Rafał Drewniany DTS Studio
Subwoofery studyjne EVE Audio TS107, TS108 & TS110

Subwoofery studyjne EVE Audio TS107, TS108 & TS110

Subwoofer w studiu nie jest elementem niezbędnym. Są jednak przypadki, kiedy staje się ważnym uzupełnieniem toru odsłuchowego, pozwalając po prostu usłyszeć...

Produkt: TS107TS108TS110
Cena: 2.090 zł2.990 zł3.850 zł
Krzysztof Błaś
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz