HK Audio L.U.C.A.S seria Impact

20 kwietnia 2007 Tagi: nagłośnienie hk audio, lucas impact, zestaw nagłaśniający,
Autor testu: andrzej-modrzejewski-zdjecie Andrzej Modrzejewski
Produkt: HK Audio L.U.C.A.S
Cena: ok. 9700 zł
Dostarczył: Amtec
 

W roku 2006 firma HK audio wypuściła na rynek nowy zestaw nagłaśniający ze znanej już serii L.U.C.A.S pod nazwą Impact. Składa się on z trzech podstawowych elementów: dwóch kolumn głośnikowych typu satelita i jednego z subbasu zawierającego komplet końcówek mocy z procesorem DDO.

 
Koncepcja producenta typu triflex(dwie satelity plus jeden subbas) znana jest od lat i dedykowana głównie do nagłośnienia widowni do dwustu osób. Ze względu na format i efektywność Impact-u przeznaczony jest do odtwarzania muzyki, mowy, śpiewu z zachowaniem bardzo dobrej jakości. Na pewno nie nadaje się dla zespołów rockowych i podobnego charakteru. Oczywiście aby zestaw mógł pracować należy go uzupełnić mikserem najlepiej z wyjściami XLR.



Opis
Subbas zestawu impact skonstruowany został w oparciu o głośnik włoskiej firmy B and C 15” calowy (podobny do 15 NW 76) z magnesem neodymowym o wadze 5,6 kg. W kolumnie o rozmiarach 47,5 cm x47 cm x 58,5 cm i wadze całkowitej 32kg umieszczony został, oprócz głośnika zestaw końcówek mocy z procesorem cyfrowym DDO. Dla głośnikach 15 calowego użyta została końcówka o mocy 700 W RMSpozwalająca na uzyskanie natężenia dźwięku o poziomie 128Db(SPL) z odległości jednego metra.

Na tym samym panelu umieszczone są dwie końcówki po 250 W RMS dla każdej satelity. Wszystkie końcówki sterowanesą z procesora DDO z ustawionymi fabrycznie limiterami zapobiegającymi przesterowaniu końcówek iewentualnemu spaleniu głośników. DDO pozwala także wybrać rodzaj pracy zestawu. W prosty sposób przy pomocy dwóch przycisków wybieramy tryb ustawień firmowych: 0 to wyciszenie całkowite, 2 i 3 to warianty dla muzyki granej na żywo. Program 4 i 5 tworzą barwę dźwięku typową dla muzyki dyskotekowej, natomiast 1 posiada korekcje ustawioną pod kątem przemówień. 

Przedwzmacniacz procesora DDO zawiera trzy gałki. Jedna pozwala ustawić czułość końcówek mocy dla obu satelit w połączeniu Balance ułatwiający wyrównanie stron LR. Trzecia gałka ustala poziom pracy subwoofera.

Programy firmowe:

1– przemówienia

2 i 3 – warianty dla muzyki
granej na żywo
4 i 5 – barwa dźwięku typowa
dla muzyki dyskotekowej
 
[lupa:1]

Uzupełnieniem są dwie diody trójkolorowe informujące o stanie pracy końcówek. Kolor zielony zapala się podczas wysyłki dźwięku z miksera do momentu wprowadzenia zniekształceń w końcówce po czym następuje zapalenie żółtego koloru w momencie zadziałania limitera. Czerwony kolor świadczy o włączaniu się zabezpieczeń przed spaleniem głośników. Dla pozbycia się ewentualnych kłopotów tzw. pętlą masową uruchamiamy przycisk GROUND. Tylny panel z otworami na chłodzenie końcówek mocy zawiera dwa zestawy złącz XLR (wejście i wyjście) oraz po jednym gnieździe wyjściowym typu speakon dla satelit. Frontowa ściana kolumny subbasowej składa się z siatki metalowej z warstwą »

pompki zabezpieczającą przed dostaniem się do środka śmieci, piasku itp.; a także przed uszkodzeniem membrany głośnika 15 calowego.

Obudowa subbasu jest zmontowana w skrzyni drewno pochodnej, malowana lakierem czarnym o charakterystycznej porowatej strukturze. Boczne ściany posiadają wycięcia służące jako uchwyty transportowe. Na tylnej ścianie ulokowane zostały cztery koła, z czego dwa skrętne ułatwiające pokonywanie łatwych przestrzeni. Górna ściana subbasu posiada wpust dla statywu-rury na której można mieścić satelitę. (zobacz zdjęcia poniżej)

 
Kolumny satelitarne składają się z jednego głośnika ośmiocalowego firmy SICA z magnesem neodymowym oraz jedno calowego drivera produkcji włoskiej B and C model DE12. Pomiędzy głośnikami osiem cali i jeden cal użyta została zwrotnica pasywna z częstotliwością podziału 2,2 kHz. Format kolumny jest nie wielki i wynosi: 26 x 38,5 cm o podstawie trapezu. Satelita waży zaledwie 7,5kg. Tył tej kolumny zawiera ściankę z gniazdem głośnikowym typu speakon oraz okrągły uchwyt transportowy. Front satelity posiada zabezpieczenie z siatki metalowej i gąbki podobnie jak subbas.»

 
 
Dolna ścianawyposażona jest w uchwyt do statywu kolumnowego z ustalonym kątem pochylenia.

[lupa:2]

[img:1]

 

Wrażenia

 

Testy zestawu odbyły się w różnych warunkach i z różnymi mikserami oraz źródłami dźwięku. Na przykład trio w składzie akordeon, kontrabas, śpiew było zachwycone jakością dźwięku tym bardziej, że Impact stał za plecami wykonawców. Czytelność i dynamika zestawu jest bez zarzutu. Dochodzi do tego uniwersalne zastosowanie przy zachowaniu kryteriów jak ilość słuchaczy czy też warunki akustyczne.
 
Mam też swoje spostrzeżenia co do minusów. Pierwszą sprawą jest cena. Kwota 9700 zł prawdopodobnie nie będzie miała szerokiej akceptacji wśród kupców. Na pewno miłośnicy bardzo dobrych produktów HK audio będą zastanawiali się dłużej.
 
Inną sprawą jest brak na wyposażeniu kabli głośnikowych speakon-speakon. Uważam, że za tę kwotę należało by dołączyć to do zestawu. Kolejnym dodatkowym wydatkiem są statywy do kolumn satelitarnych. Trzeba zaopatrzyć się w statywy o dużej wysokości bowiem uchwyt na statyw satelity ma gotowy kąt promieniowania w dół widowni. Zbyt niski statyw nie pokryje w pełni widowni, w związku z tym sugeruje montaż uchwytów o regulowanym kącie ustawienia na statywie.
 
Podobny statyw występujące np. w katalogu Adama Halla pod oznaczeniem SM 707.
Jeszcze jeden drobiazg który mnie irytuje to żarówki użyte w zwrotnicach pasywnych zabezpieczające driver DE12. Rozwiązanie jak dla mnie archaiczne i trochę niebezpieczne dla użytkownika. Miałem już bowiem sytuację, w której lampy zakończyły swoją żywotność w temperaturze poniżej zera! Mam nadzieję, że lampy użyte w IMPACT są trwalsze i lepiej zniosą ekstremalne warunki pracy.
 
Osobiście uważam, że znakomicie brzmiący zestaw z serii impact jest przeznaczony dla odbiorców nagłaśniających widownię w ilości 50 -100 osób. Niezły pożytek z tego produktu będą miały mniejsze kluby koncertowe i muzyczne, a także DJ`e serwujących muzykę dla słuchaczy powyżej 30 tego roku życia.
 

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
znakomicie brzmiący zetaw
czytelność i dynamika
uniwersalne zastosowanie
cena - zawsze temat do dykusji
brak kabli na wyposażeniu
żarówki w zwrotnicach +/-
Do testów dostarczył:
Amtec
reklama

Najchętniej czytane

więcej

Pozostałe testy

Końcówka mocy Powersoft "T" i Armonia-Plus

Końcówka mocy Powersoft "T" i Armonia-Plus

Ocena:

Niezależnie od wybranego modelu, nabywając końcówkę serii T uzyskujemy niemalże pewność, że przez kolejną dekadę będziemy pracować na sprzęcie należącym do awangardy. Zapraszamy na test nowych wzmacniaczy Powersoft.

Produkt: T
Przemysław Waszkiewicz OFFSTAGE
System monitorowy LDM Flatspeaker 200

System monitorowy LDM Flatspeaker 200

Kilka dni przed otwarciem, do klubu Black&White w Ostrołęce dotarła nieduża paczka. Nadawcą była firma LDM Electronic Sp. z o.o., która przekazała nam na...

Produkt: Flatspeaker 200
Paweł Berent
System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

Marki Audix nie trzeba przedstawiać nikomu związanemu z branżą pro-audio. Popularne i pożądane przez realizatorów mikrofony amerykańskiej marki znajdziemy na...

Produkt: AP61 OM2
Cena: 2.600 zł
Michał Jantar Realizator dźwięku
Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Trzy tygodnie temu dotarł do mnie do testów - w dwóch sporych i w dwóch nieco mniejszych pudłach - wyrównany liniowo zestaw nagłośnieniowy frmy LD Systems....

Produkt: Curv 500 TS
Cena: 6.500 zł
Rafał Drewniany DTS Studio
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz