Reloop RP-6000 MK6 raport z testów

13 marca 2008, 21:20 BLASK - RELOOP POLSKA
Reloop
  • Silny moment napędowy (regulowany)
  • Uziemienie już nie jest potrzebne
  • Super ciężka konstrukcja / Gumowe wykończenie
  • Żadnych wartych wspomnienia minusów


Chociaż dalej jestem adwokatem oryginału, względem Technics’a 1210 to mimo to zawsze poszukuje kwalifikujących się do miana konkurencyjnych maszyn znanych jako repliki, które praktycznie replikami już nie są, ciągłe ulepszanie i modernizowanie sprawiło że niektóre z nich poszły w zupełnie różne strony. Właśnie o tym myślałem gdy dorwałem w swoje ręce 6000 MK6, nowy sztandar firmy Reloop, a sprawdzając go chciałem potwierdzić moje spostrzeżenia.


Pierwsze wrażenie, wykonanie i ogólne informacje

Poprawnie i bezpiecznie zapakowane, dotarło do mnie w dużym kartonowym pakunku. Wszystkie pojedyncze części nowego 6000 MK6 wymagały ode mnie zatrudnienia naszego technika hobbistę. Złożenie tego okazało się głupko odporne, gdyż nie można go złożyć źle. Najpierw ułożyliśmy 11 kilową obudowę, potem tylko sam adapter i ramię tonowania.

Wygląd nowego wynalazku Reloopa wystylizowany jest podobnie do RMP-2, ze stylowym gumo podobnym wykończeniem. Całość wygląda przejrzyście i klarownie, całkiem przypomina poprzednika MK5 który przecież wyglądał świetnie. Przysłany sprzęt był w kolorze czarnym, ale jest też opcja nabycia go w odklaskującym białym, który wręcz wymaga noszenia okularów przeciwsłonecznych.

Teoretycznie mówiąc, możnaby w nieskończoność zatrzymywać napęd, czystą brutalną siłą bez szkód dla samego systemu. Producenci tego nowego adaptera wzięli pod uwagę, oprócz klubowych Djów, także fanatyków Hip-Hopu i żeby im dogodzić zainstalowali nie jeden ale dwa zestawy przycisków start/stop, pozwalających na pionową instalację sprzętu z zachowaniem klasycznego ułożenia tych przycisków w dolnej lewej cześci adaptera. Ponad to nie ma potrzeby uziemienia, co jest prawdziwym postępem. Dzięki temu można podłączyć adapter do jakiegokolwiek zasilania, nie martwiąc się o uziemienie.

 [lupa:1]

W Akcji

Prędzej czy później każdy adapter, musi być podobny do dinozaura Technics’a, czy to się komuś podoba czy nie. Reloop nie musi, w końcu posiada możliwości których nawet Technics nie miał. Po pierwsze, w tym adapterze moment obrotowy napędu jest regulowany i uwierzcie mi, sprawia to mnóstwo zabawy.

Pozwala to Dj’owi całkowicie zatrzymać adapter delikatnie go dotykając lub uwolnić go co według mnie przewyższa nawet Technics’a i każdy inny adapter o podobnej specyfikacji. Prędkość włączania i zatrzymywania też jest regulowana. Używając pokrętła, który jest usytuowany bezpośrednio przy regulatorze momentu obrotowego możesz ustalić czy napęd ma reagować w 0,2 sekundy czy nawet 6 sekund od włączenia przycisku.

Przy najkrótszym czasie reagowania można zatrzymać w środku dźwięku i włączyć tak aby poleciał on od środka, oczywiście praktyka czyni mistrza, tak jak w przypadku przycisku reverse, od razu po prawej który reaguje bardzo spontanicznie.

Zakres pitch można nastawić na trzy wartości, lub całkowicie go wyłączyć jedynm przyciskiem. Dostępne zasięgi to +/-10% +/-20% +/-50% idealne do każdego działania, tak jak częstotliwość obrotów na minutę czyli 33, 45 i 78 RMP

[lupa:2] 

Wniosek.

Miałem już w swoich rękach wiele produktów z serii Reloop’a i z każdym nowym modelem byłem coraz bardziej usatysfakcjonowany ich rosnącą jakością. 6000 MK6 przewyższa wszystko co do tej pory wyprodukowali i ustala nowy standard Reloop’a. Koncepcja jest świetnie wypracowana, napęd jest naprawdę silny, wykończenia nadają piękny wygląd, możliwość podłączenia bez uziemienia ułatwia podłączenie. Ale jedną rzecz trzeba postawić jasno. Przy cenie 369,- EURO nie mówimy tu o adapterze dla początkujących, ani o jakiejś replice, nie, mówimy to luksusowym sprzęcie najwyższej klasy.

Tak jak kilka miesięcy temu gdy byłem przekonany do odtwarzacza RMP-2CD, tak i teraz muszę wręcz zacytować Britney Spears i powiedzieć: Oops! They did it again.

 

Zobacz Reloop RP-6000 MK6 w akcji



 

 


 

Cechy urządzenia:
- 3 - fazowy silnik
- Możliwość regulacji wysokości ramienia
- Anti - skating
- Trzy prędkości ( 33 1/3, 45, 78 )
- Możliwość pracy w rewersie
- W komplecie slipmata oraz uchwyt na system (bez systemu)
- Siła silnika: 2500 - 4500 g/cm
- Odłączane kable, umożliwiające swobodne umieszczenie w kufrze
- Specyfikacja techniczna
- napęd bezpośredni
- start/stop płynna regulacja w zakresie 0,2 - 6 s
- regulacja prędkości (pitch + / - 10 + / - 20% oraz + / - 50% )
- blokada typu QUARTZ LOCK
- dwa przyciski START / STOP
- dodatkowy przycisk START/STOP przeznaczony do instalacji "pionowej"
- wymiary 450 x 160 x 353 mm
- waga 11.0 kg

 

 

Materiały pomocnicze
220797_RELOOP_IM.pdf
(Operating manual)
502.56 KBDownload
220797_RELOOP_PP.tif
(Perspective view)
33.29 MBDownload

 

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem