Podwójny CD Player Reloop'a rmp-2760b - TEST

13 marca 2008, 22:08 BLASK - RELOOP POLSKA
Reloop

[lupa:1]


Tym razem poprosiliśmy aby nasz tester Mark Brain przejrzał dokładnie i przetestował nowy podwójny odtwarzacz MP3/CD RMP-2760b. Nie mogliśmy przewidzieć że się niemal uzależni od używania możliwości tego sprzętu. Jednakowoż w końcu udało nam się go od niego oderwać aby napisał ten raport. 


Już od prawie dziesięciu lat Reloop widnieje na scenie muzycznej i zawsze udawało im się spełnić oczekiwania każdego DJ’a idąc z nowymi technologiami i nowymi produktami względem nowych potrzeb. Niedawno został wypuszczony w rynek nowy podwójny odtwarzacz MP3/CD RMP-2760b, który, choć konkurencja jest wielka, wybija się z tła. Całość wydana jest w dwóch elementach. Podwójny odtwarzacz w znanym już 19 calowym formacie i jednostka kontrolna, także 19 calowa.

W sprzedawanym zestawie znajdziecie dwa kable RCA, kabel główny, dwa 3,5 mm kable mono Jack, instrukcje obsługi
i kabel DIN który się podłącza pomiędzy odtwarzaczem i kontrolerem. Postawienie i zmontowanie sprzętu nie wymaga od użytkownika żadnej zaawansowanej wiedzy technicznej, Reloop skupia się na wypróbowanych systemach.

RMP-2760b jest kompatybilny z CD i MP3 i ma niesamowite możliwości odgrywania. Ogniście czerwony ekran LCD ułatwia operowanie nawet w najciemniejszych miejscach na ziemi. Używając płyt z MP3, oprócz artysty i tytułu, pokazywany jest nawet folder w którym ten plik się znajduje. Jak tylko człowiek dostaje ten sprzęt w ręce, ma się wrażenie że wszystkie marzenia DJ’ów wzięto pod uwagę przy tworzeniu.

Mówiąc wprost, Operowanie RMP-2760b to tony zabawy. Genialne gumowe guziki, którymi się ze względu na formę i czułość nacisku idealnie się steruje. Błyszczą wyraźnie pośród konkurencyjnych rozwiązań. Duży ekran 11,5 x 2,5cm jest jasno oświetlony i dostarcza DJ’owi wszystkich potrzebnych informacji i szczegółów. Potencjometr na pitchfaderze to także genialna sprawa. Ciężko marzyć o czymś więcej z zasięgiem pitch +/- 4%,8%,16% (CD +/- 100%). Ci z was którzy nie pracują na przyciskach pitch „+” „-”, mogą używać innego kontrolera. Odtwarzanie kawałków odbywa się praktycznie bez jakiegokolwiek oczekiwania. Podczas odtwarzania można dowolnie skakać po kawałku używając odpowiedniego pokrętła. Następna bardzo przydatna opcja pozwala nam na znalezienie określonego momentu w danym kawałku, gdy nie jest on odtwarzany. RMP-2760b posiada także wyszukiwacz rytmu, który działa w trybie manualnym i automatycznym. 

Podczas profesjonalnego przygotowywania kawałków, niesamowicie przydają się funkcje Relay-start i Fader-Start , Te opcje wymagają podłączenia odtwarzacza i kontrolera poprzez kable mono Jack. Na dodatek opcja 10-sekundowej pamięci naprawdę ma sens gdy zrobi się zbyt tłoczno przed konsoletą. Dzięki tej funkcji Reloop po prostu ładuje kolejne 10 sekund kawałka i zapobiega przerwaniu odtwarzania w sytuacji uderzenia czy szturchnięcia odtwarzacza. Dzięki temu DJ nie zostaje wystawiony na pośmiewisko i muzyka się nie przerywa. Kolejny plus tego sprzętu to jego cyfrowy format, pozwalający na niewiarygodnie łatwe tworzenie pętli. Operowanie jest przyjemnie proste i intuicyjne, także nie sprawia problemów nawet jeśli nie przeczytasz instrukcji dokładnie. Dzięki temu cacku nie ma granic w samplowaniu wokali już trwającego kawałku czy to tworzenia muzyki poprzez skomplikowane zapętlanie, jedyne granice to twoja kreatywność i fantazja.

Używając przycisku „in” zaczynasz pętle, ustawiasz jej początek. Używając przycisku „out” kończysz pętle. Tym samym przyciskiem opuszczasz pętle, a kawałek płynnie dalej leci. W każdym momencie można wrócić do początku tej pętli lub utworzyć zupełnie nową. ALE Uważajcie!! Trzeba pamiętać jak bardzo to uzależnia i mieć na uwadze podczas stosowania. 

Konkluzja:


Biorąc wszystko pod uwagę RMP-2760b to bardzo godne zaufania narzędzie. Jest genialne jeśli chodzi o długie, męczące i wymagające trasy. Wystrzałowa forma i klarowne zasady operowania, dostępne nawet dla najbardziej dziewiczego DJ’a dodają słodyczy dla i tak bardzo przekonywującego wizerunku. Właśnie tym narzędziem Reloop odpowiada na rosnące potrzeby coraz bardziej modnego Miksowania muzyki z płyt Audio i MP3. Jego szeroko zakreślona funkcjonalność jest bardzo przekonywująca a cena 399 EURO podkreśla to jeszcze bardziej. To Cacko ze stajni firmy Reloop jest wysoko polecane dla początkujących jak i starych wyjadaczy. 

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem