TEST - Einstein 50 - lampowy wzmacniacz Diezel

Marek Raduli 5 stycznia 2009, 11:12 Clear- Sound
Diezel Einstein 501800 EUR
  • Można na nim uzyskać klasykę grania riffowego, czyli AC/DC, do riffów grupy Tooll
  • Przepiękne brzmienie do solówek
  • Zastosowanie dwóch masterów, czyli niezależnych głośności końcówki mocy, które to w praktyce dają możliwość zaprogramowania dwóch poziomów dla każdego kanału wzmacniacza
Dzięki uprzejmości firmy Clear-Sound miałem przyjemność przetestować kolejną udaną konstrukcję wzmacniacza firmy Diezel, pod nazwą Einstein.
 
Tak jak w poprzednich wzmacniaczach, czyli w Herbercie oraz VH4, mamy do czynienia z produktem najwyższej jakości i to pod każdym względem. W swoich poszukiwaniach brzmieniowych grałem na Herbercie oraz VH4s i w każdym wypadku byłem bardzo zadowolony z rezultatów. Jako Higeinowe wzmacniacze przede wszystkim wyróżniają się nieprawdopodobną dynamiką, selektywnością oraz możliwościami kreowania pełnego spektrum brzmienia , od klinów przez crunche do pełnych przesterów z dużym nasyceniem gein. Tak też jest w przypadku Einsteina.
 
 Wprawdzie nie dysponuje on czterema niezależnymi kanałami, ale te dwa, które mamy do dyspozycji dają coś niebywałego, jeśli chodzi o spektrum możliwości. 
 
I tak: kanał klin jest uzbrojony w trzy mody, które w zasadzie pokazują pełne oblicze nowej konstrukcji. Można na nim uzyskać brzmienie od totalnie czystego, mającego zastosowanie w graniu akordów i przypominające kultowe konstrukcje pieców Fendera, poprzez crunche, czyli brzmienia z lekkim drivem, stosowane w graniu bluesowym, aż wreszcie na tym samym kanale możemy doprowadzić do uzyskania kompletnie solowego brzmienia.
 
Piękne, soczyste i dynamiczne brzmienie tego kanału pozwala pławić się w luksusie, o jakim dotychczas nam się nie śniło. Jakby było tego mało, mamy jeszcze straszliwe narzędzie, jakim jest kanał drugi, czyli lead. 
I to jest masakra, ponieważ możliwość uzyskania brzmienia w tej opcji jest kosmiczna. 
 
Można na nim uzyskać klasykę grania riffowego, czyli AC/DC, do riffów grupy Tooll, czyli naprawdę bardzo ciężkie brzmienia. Ale przede wszystkim można uzyskać na tym kanale przepiękne brzmienie do solówek. Wzmacniacz uzbrojony jest w dwie znakomite pętle efektowe , do których można podpiąć każdego rodzaju procesor analogowy bądź cyfrowy. Ponieważ możliwości, jakie dają nam pętla seryjna, czyli szeregowa oraz paralelna, czyli równoległa, znakomicie respondują z większością efektów gitarowych, znajdujących się w codziennym użyciu. Równie praktycznym jest zastosowanie dwóch masterów, czyli niezależnych głośności końcówki mocy, które to w praktyce dają możliwość zaprogramowania dwóch poziomów dla każdego kanału wzmacniacza.
 
 
Jeśli ktoś lubi Marshala, Fendera, Messę lub Soldano, na pewno kupując Einsteina firmy Diezel znajdzie w tej konstrukcji wszystko, co najlepsze. Wzmacniacz jest prosty w obsłudze, ma groźny wygląd i co najważniejsze, jest stosunkowo lekki. Polecam gorąco.
 
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem