Test - Alphard Magnum 345X i ET-69 MV PRO

Andrzej Modrzejewski 9 marca 2009, 11:34 ALPHARD SOUND TECHNOLOGY ETP
Alphard
  • Mikrofon - selektywne brzmienie i doskonała dynamika
  • Kolumna - bardzo dobre wykonanie i jakość brzmienia
  • Rewelacyjny stosunek ceny do jakości



Alphard to firma, której współzałożycielem jest Tomasz Modliński, z siedzibą w Grójcu. Tomasz Modliński jest też konstruktorem, którego projekty są realizowane w postaci produktów finalnie zbudowanych w Chinach. Seria Magnum jest dedykowana przede wszystkim dla zespołów muzycznych, do klubów, dyskotek.

Otrzymałem do testowania dwie kolumny głośnikowe z serii Magnum 345Xi mikrofon dynamiczny ET-69 MV PRO.

 
 

Magnum 345X

Magnum 345X to kolumna głośnikowa pełno pasmowa wysoka na 1,24 metra, szeroka na 0,465 m i głęboka na 0,525 m. Podstawą tego urządzenia jest trapez. System głośników jest trój podziałowy i składa się z dwóch 15 - sto calowych MW – 15 po 300W, każdy pracujący w paśmie basowym. Zintegrowany system średnio-wysoko tonowy oparty został na głośniku 6,5 cala o mocy 110W (seria Hannibal 6 ) oraz driver z jedno calowym wylotem z serii MT 17. Oba głośniki zostały zmontowane w jednej konstrukcji z tworzywa sztucznego, posiadającego dwie oddzielne tuby.

Magnum 345X posiada zwrotnicę pasywną z zabezpieczeniem przed spaleniem głośnika średnio-tonowego i oddzielnie dla drivera. Wewnątrz kolumny znajdujemy materiał służący do wytłumienia oraz konstrukcję poziomą łączącą ściany boczne, przednią i tylną w celu zmniejszenia rezonansów własnych.

Całość kolumny jest obita materiałem w kolorze czarnym, wodoodpornym, a front zabeziecza przed uszkodzeniem mechanicznym głośników, stalowa siatka. Boczne ściany posiadają po jednym uchwycie - bardzo ergonomicznym. Tylna ściana została wyposażona w miseczkę w złącza typu speakon 2 sztuki i typu jack 2 sztuki.

Istnieją też wersje lakierowane tej samej kolumny.

Mikrofon ET-69 MV PRO

Drugą pozycją podczas przeprowadzenia testów był mikrofon dynamiczny z serii ET-69 MV PRO. Jest to produkt formatu nieco większego od znanych mikrofonów, ale przy ciężarze wynoszącym 250 g można tej różnicy nie zauważyć.

Jak podaje producent urządzenie to charakteryzuje się pasmem przenoszenia od 50Hz do 16 kHz i impedancji 370 ohm.

Mikrofon ten jest sprzedawany w eleganckiej walizce aluminiowej z kablem XLR-XLR o długości 6 m, a dołączone pierścienie gumowe w ilości 3 sztuk w różnych kolorach pomagają rozróżnić użytkowników podczas eksploatacji.

Jednocześnie amortyzują ewentualne uderzenia. Wkładka mikrofonowa jest doskonale zawieszona w obudowie eliminując do minimum zewnętrzne uderzenia, które mogłyby być dalej przenoszone przez zestaw aparatury nagłaśniającej.

Membrana tej wkładki posiada większą średnicę niż większość znanych produktów.

 
 
WRAŻENIA Z TESTU:


Postanowiłem podczas testu użyć powermixera Yamahy z serii EMX-5000. Końcówka mocy tego urządzenia wynosi 2 x 500W przy 4 ohm co stanowi zalecenia Alpharda co do obciążalności. Mnie się wydaję, że z powodzeniem można użyć końcówek 2x 700W przy 4 ohm w klasie Crest 7001 lub z zasilaczem impulsowym o mocy 2 x 1000 W przy 4 ohm, stosując kable głośnikowe - których producentem jest tez Alphard - o przekroju 2x 2,5 mm kw i długości około 15m każdy.

Po podłączeniu zestawu wyżej wymienionego i ustawieniu wszelkich korektorów w pozycji 0 okazało się, że mam okazję usłyszeć szerokie pasmo przenoszenia przez mikrofon.

Całość brzmi bardzo selektywnie i posiada bardzo dobrą dynamikę. Zastąpienie mikrofonu typu ET-69 MV PRO innym o uznanej reputacji, powodowało spadek sygnału i trzeba było, zwiększyć czułość kanału o sporą ilość decybeli.

Niestety barwa i dynamika porównywalnego mikrofonu spadła wyraźnie w dół. Zdaję sobie sprawę, że impedancja 370 ohm ET-69 MV PRO powoduje większy napięciowo sygnał, co przekłada się na wyższy poziom dźwięku.

Mikrofon ten można użyć do instrumentów perkusyjnych, wliczając w to duży bęben (stopa) , śpiewu zwłaszcza o wąskim paśmie i innych instrumentów.


Przyznam się szczerze, że tak dobrego efektu dawno nie słyszałem,
a nagłaśniam imprezy od 1967 roku.

Kolumny z serii Magnum 354X mogą być używane jako frontowe w konfiguracji z użyciem subasowych S18X. Innym zastosowaniem tych kolumn będą odsłuchy dla : perkusisty (drumfill) wokalistów (sidefill).

Bardzo solidnie wykonana jest zwrotnica z zabezpieczeniami dla głośników. Wstawione dwie półki między głośnikami 15-calowymi łączą ściany boczne jak także przednią i tylnią, przy czym wystarczająco dobrze likwidują rezonans własny skrzyni.

Co do mikrofonów ET-69 MV PRO nie stosowałbym ich do nagłaśniania skrzypiec i saksofonów.

Miałem okazję wykorzystać kolumny Magnum 354X podczas kabareciarni Zenona Laskowika w Grodzisku Wlkp. Widownia licząca około 400 osób pokryta była dźwiękiem prawie w 100% używając, tylko 2 sztuk. i końcówkę mocy ADS z serii 700.


Potwierdziły się wiec moje spostrzeżenia co do uniwersalności kolumn głośnikowych Magnum biorąc pod uwagę, że kabareciarnia używa między innymi 8 zestawów mikrofonowych bezprzewodowych, typu headset.



Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem