FISHMAN SOLOAMP - wzmacniacz do instrumentów akustycznych

Kamil Badzioch 7 września 2009, 15:37
Fishman Soloamp4 296 zł
  • Rewelacyjne brzmienie głosu i instrumentów
  • Pełna regulacja barwy
  • Wygodny w transporcie
  • Słaba jakość akcesoriów (futerał i statyw)
[img:1]

Przyznam się, że czekałem dość długo na możliwość przetestowania. Egzemplarz, który już, już miał się dostać w moje ręce, został niespodziewanie sprzedany klientowi, który go usłyszał i zapragnął posiadać. A ja musiałem prawie miesiąc czekać na kolejny. Ale już jest. A zatem proszę Państwa FISHMAN SOLOAMP - system do instrumentów akustycznych! Już mocno utytułowany, o nowoczesnym wyglądzie...


[img:2:R]Co dostajemy?


W zestawie otrzymujemy główną część, czyli system nagłośnieniowy, statyw kolumnowy i funkcjonalny pokrowiec z kółkami, dla wygodniejszego transportu. Przy pierwszym rozkładaniu statywu odpadła mi główka śruby mocującej jedną z nóg - lekko zażenowany tym zdarzeniem, zerknąłem na miejsce produkcji i... SoloAmp zaprojektowany został w Stanach, lecz wykonany w Chińskiej Republice Ludowej. Po przyjęciu tego do wiadomości, dokładniej obejrzałem wszystkie elementy. W ciągu kilku dni, kiedy przebywał u mnie, zagrałem z jego pomocą 2 niewielkie koncerty i jedyne wady jakie wystąpiły oprócz wspomnianej wcześniej śruby, to rozprucie się na niewielkim odcinku szwu zamka błyskawicznego i złamanie się jednej z klamer przy pasie nośnym. Cóż, akcesoria dodatkowe nie były najmocniejszą stroną testowanego egzemplarza.
 
Trochę danych technicznych:
 
Moc deklarowana przez producenta wynosi 220 WATT , waga całego zestawu 16 kg, zaś samej kolumny głośnikowej 11.5 kg posiada 2 w pełni niezależne kanały, z pełną regulacją barwy, nasycenia efektu (wspólny dla obu kanałów), z regulacją filtru antysprzężeniowego, z możliwością obcięcia czułości o 10dB oprócz tego możliwość załączenia Phantom dla obu kanałów, możliwość niezależnego wyjścia każdego z kanałów przez złącze XLR na stół mikserski... proponuję dokładne obejrzenie zdjęć panelu przedniego i tylnego :) - na prawdę może wiele.

Dla mnie istotna była możliwość podłączenia niezależnego efektu zewnętrznego na jeden kanał, kiedy na drugim wykorzystywałem wbudowany pogłos. Równie bardzo spodobał mi się przycisk Mute, pozwalający wyciszyć urządzenie bez jakichkolwiek zmian.


Wrażenie

Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Ładny design, czytelny układ złączy i regulatorów. Wygodny w transporcie i prosty w montażu. Nie wystraszyło mnie że te 220W ma dać sześć głośników 4" i jeden 1" tweeter - nie takie rzeczy sie widziało. Z resztą firma z taką renomą w świecie instrumentów akustycznych powinna wiedzieć co jest dobre.

Podłączam gitary - na początek Dowina z systemem Fishman Prefix. Brzmienie całkiem dobre, nie trzeba specjalnie regulować barwy by instrument zabrzmiał. W sumie nic dziwnego, produkty z jednej rodziny powinny sobie nawzajem pomagać. W dalszej kolejności użyłem jeszcze Takamine EF-25s z firmowym pickup'em i Seagull Cameo z L.R.Baggs RT Duet II system. Obie gitary zabrzmiały całkiem dobrze. Efekty wbudowane w SoloAmp dodały brzmieniu trochę przestrzeni.

[lupa:1]

Podbudowany tym wynikiem podłączyłem mikrofon Shure Beta58 i bez wielkiego trudu otrzymałem bardzo dobre brzmienie głosu. Poczułem się trochę nieswojo, bo jak mam wytłumaczyć mej partnerce, że być może będę chciał dokonać kolejnego zakupu, że jest mi niezbędny. Przed tą rozmową musiałem wykonać końcowy test - czyli porównać opisywany tu Fishman SoloAmp, ze wzmacniaczem będącym obecnie w moim posiadaniu, z którego przecież jestem bardzo zadowolony. Przesłuchanie wzmacniaczy w tym samym miejscu i czasie dostarczyło mi nowych wrażeń. Nawet moja córeczka stwierdziła, że ten mój stary wzmacniacz brzmi ładniej. W bezpośrednim porównaniu SoloAmp zagrał twardziej, był bardziej "pudełkowy", niż to co posiadam. Nie zmienia to jednak faktu, że zabrzmiał w opinii mojej i kilku znajomych o niebo lepiej od nawet dużo droższych wzmacniaczy, do instrumentów akustycznych. Jedyne co mi nie przypadło do gustu był fakt, że przesterował lekko sygnał idący z instrumentu i mikrofonu, gdy chciałem sprawdzić jego maksymalną głośność.


Podsumowanie
Nie ukrywam, że pomimo drobnych wad które zauważyłem, SoloAmp przypadł mi do gustu. Wygodny w transporcie, z dość dużą mocą, może być przydatny nie tylko solowym wykonawcą w układzie gitara+śpiew. Sprawdzi się także jako odsłuch na scenie, nagłośnienie prelekcji, niewielkiego pokazu, lub zestaw dla np. instruktora aerobiku. Cena która jest podana na stronie dystrybutora (www.megamusic.pl) - 4296,-zł nie jest zaporą nie do przebycia. Zwłaszcza jeśli chcemy mieć dobrze brzmiący i ciekawie wyglądający (przez swoją formę, nie rzucający się w oczy) sprzęt.

[img:3]

Zdjęcia: Marcin Rutkowski

 

 

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem