Test COREBLADE 2010: Metalowy absolut Hughes & Kettner

Piotr Borowik 19 stycznia 2010, 00:26 Amtec
Hughes&Kettner Coreblade8000 PLN
  • brzmienie
  • pełna lampa
  • inteligentna bramka
Nowość na rok 2010. Flagowy wzmacniacz z Custom Shop’y Hughes & Kettner. Co wciskam kolejny przycisk to znowu brzmi lepiej. Czegóż można było się spodziewać po najnowszym metalowym ultra-headzie? Po prostu bezkompromisowy!

Bez owijania w bawełnę...

 
Brzmienie

[lupa:1:R] W połączeniu z dedykowaną kolumną po prostu miażdżące. Spodziewałem się typowo metalowego pieca z toną gain, a tu: krystaliczny Clean, ciepły naturalny Drive, wrażliwe na gitarowy sygnał Ultra I i Ultra II... i tona gain. Czyżby szykował się test w samych superlatywach?!

Należy podkreślić, że jest to w pełni lampowy wzmacniacz wyposażony w trzy lampy preampowe 12AX7 oraz cztery lampy mocy EL34. Piękny Clean w połączeniu z chorusem i reverbem powoduje u mnie nieprzepartą chęć naumienia się jakiegoś ładnego standardu jazzowego, żeby tylko jeszcze ładniej go wykorzystać. Miód na uszy. Dodatkowo przy odkręceniu Gain i podbiciu Boostem dostajemy całkiem mocny crunch.

Drive- to mój ulubiony obszar w kształtowaniu brzmienia, gdyż i solo można zagrać i cleana z gitary ukręcić. I tak właśnie jest w omawianym przypadku. Wzorcowa dynamika rytmicznego rockowego soundu, a w połączeniu z regulacją Gain i Boostem świetne nasycone brzmienie solowe.

Ultra I & Ultra II to zdecydowanie nowoczesne metalowe kanały o zróżnicowanych charakterystykach. Oferują podobną ilość gain przy czym posiadają inny voicing. Ultra I brzmi bardzo metalowo. Ultra II ma wycięty środek z podbitą górą i dołem, czyli scooped sound jak się patrzy.



Efekty

Bardzo nieufnie podchodzę do efektów montowanych na pokładzie wzmacniacza lampowego. Mile zaskoczony byłem jednak charakterem chorusa, pracą tremola oraz przyjazną regulację delay’a. Sygnał mokry z cyfrowymi efektami domiksowywany jest do suchego brzmienia analogowego, przez co dominuje uczucie naturalnego charakteru wzmacniacza. Producent zapewnia nas, że są to efekty studyjnej jakości- nie będę się spierał. Jeżeli chcemy zachować pełną analogię brzmienia, wystarczy skręcić potencjometry na pozycję bypass, aby całkowicie wyłączyć je z łańcucha sygnału.

 



Technologia

Ultra nowoczesne rozwiązania jak przystało na XXI wiek. W konstrukcji zastosowano analogowe potencjometry, które dodatkowo mogą być obsługiwane cyfrowo. Nie ma więc obawy o koloryzowanie lampowego brzmienia. Po raz pierwszy na świecie, istnieje możliwość zapamiętania presetów na sticku USB i odtworzenie ich na identycznym modelu na drugim końcu świata.

Na pokładzie CoreBlade’a umieszczono również obwód zabezpieczający pracę heada, który, jak pisze producent „automatycznie bias’uje wzmacniacz zapewniając stabilne brzmienie i długą żywotność lamp”. W przypadku przepalenia lampa wyłączana jest z obwodu, a opisywany system zapewnia nam dogranie koncertu lub próby do końca. Opcję tą ciężko było przetestować, gdyż niestety wszystko działało idealnie;) Kolejną zaletą tego typu rozwiązania jest możliwość kształtowania brzmienia poprzez samodzielną wymianę lamp mocy na 6L6. Nie trzeba już nosić wzmaka do elektronika. Sweet ;]

Bramka szumów- rzecz obowiązkowa przy graniu na high gain’owych ustawieniach. Kolejne miłe doświadczenie, gdyż ta inteligenta bramka szumów monitorując sygnał wejściowy i wyjściowy daje naturalny efekt wyciszania brudów. Można oczywiście wyregulować jej czułość potencjometrem umieszczonym na tylnym panelu.

Obowiązkiem we wzmacniaczu tej klasy jest także pętla efektów. W przypadku CoreBlade’a możemy wybrać pomiędzy szeregową i równoległą- kolejny plus. Jeśli mamy jakieś opory przed stosowaniem cyfry, wepniemy po prostu w pętle ulubione analogowe kostki.

Do wzmacniacza dołączony jest footswitch działający w systemie midi. Umożliwia on dostęp do 4 kanałów i 32 banków dając w efekcie 128 w pełni programowalnych presetów. Umieszczono na nim także przycisk tap, którym możemy nadać prędkość delay’owi.
 
 

 

Podsumowanie

Jedno spostrzeżenie: nie jest to zaleta, ale i ciężko nazwać wadą, gdyż nie jest to odosobniony przypadek. Wzmacniacz pracuje najlepiej z dedykowaną kolumną. Podłączanie samoróbek nie daje oczekiwanego rezultatu. Pamiętajmy więc o dobrze brzmiącej paczce.

Jako że święta za pasem, wysłałem już swój list do Świętego Mikołaja. Zgadnijcie co na pierwszej pozycji!
Cena: ok. 8.000pln head i 4.000 pln paczka.

 

Absolutnie polecam
 
 
 
foto: Marcin Rutkowski
 
 
 

Specyfikacja COREBLADE 2010


  • W skrócie: Metalowa Głowa Gitarowa 2010
  • Kanały: Clean, Drive, Ultra I, Ultra II
  • Zasilanie: 100 W
  • Końcówka mocy: 4x EL34 (można również zainstalować 6L6GC)
  • Preamp: 3x 12AX7
  • Modelowanie: Nie
  • Efekty: 3 niezależne cyfrowe procesory efektowe: Reverb, Delay, Modulation (Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo)
  • Pętla efektów: Szeregowa/równoległa
  • MIDI: Wbudowane
  • Footswitch: MIDI-Board FSM-432 MKII w komplecie
  • Opcje przełączania: 4xPreset, Bank w górę, Bank w dół, tap tempo do efektu Delay
  • Cechy wyjątkowe: Wszystkie kontrolki są w pełni programowalne; regulacja bramki szumów, złącze USB do zapisu i odczytu presetów, kontrola bezpiecznej pracy lamp wzmacniacza
  • Liczba presetów: 128 user presets
  • Wyjścia głośnikowe: 1x 4 Ohms or 2 x 8 Ohms; 1x 8 Ohms or 2x 16 Ohms; 1x 16 Ohms
  • Sugerowana kolumna gitarowa: MC 412 CL
  • Wymiary: 742 x 270 x 254 mm
  • Waga: 18,2 kg


Artyści używający wzmacniaczy Hughes & Kettner:


  • Alex Lifeson - Rush
  • Allan Holdsworth
  • Chris Henderson - 3 Doors Down
  • Davey Johnstone - Elton John
  • Geoff Whitehorn
  • Tommy Thayer - KISS
  • Jakob Hansonis - Herbert Grönemeyer
  • Josh Rand - Stone Sour
  • Kat Dyson - Zucchero, The Artist Formerly Known As Prince, uvm.
  • Michael Wilton - Queensryche
  • Mick McConnell - Smokie
  • Mike Scott - Justin Timberlake Band
  • Mr. Fastfinger - Solo Artist
  • Paul Crook - Meat Loaf, Anthrax
  • Perry ap Gwynedd - Pendulum
  • Rob Harris - Jamiroquai
  • Robby Musenbichler
  • Skip Dorsey - Justin Timberlake Band
  • Stevie Janevski - Black Majesty
  • Thomas Blug - Strat® King
  • Thomas Stolle - Silbermond
  • Tony MacAlpine
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem