Test COREBLADE 2010: Metalowy absolut Hughes & Kettner

19 stycznia 2010 Tagi: Hughes Kettner, wzmacniacz, głowa, paczka, piec, gitarowy, test
Autor testu: piotr-borowik-zdjecie Piotr Borowik
Produkt: Hughes&Kettner Coreblade
Cena: 8000 PLN
Dostarczył: Amtec
Nowość na rok 2010. Flagowy wzmacniacz z Custom Shop’y Hughes & Kettner. Co wciskam kolejny przycisk to znowu brzmi lepiej. Czegóż można było się spodziewać po najnowszym metalowym ultra-headzie? Po prostu bezkompromisowy!

Bez owijania w bawełnę...

 
Brzmienie

[lupa:1:R] W połączeniu z dedykowaną kolumną po prostu miażdżące. Spodziewałem się typowo metalowego pieca z toną gain, a tu: krystaliczny Clean, ciepły naturalny Drive, wrażliwe na gitarowy sygnał Ultra I i Ultra II... i tona gain. Czyżby szykował się test w samych superlatywach?!

Należy podkreślić, że jest to w pełni lampowy wzmacniacz wyposażony w trzy lampy preampowe 12AX7 oraz cztery lampy mocy EL34. Piękny Clean w połączeniu z chorusem i reverbem powoduje u mnie nieprzepartą chęć naumienia się jakiegoś ładnego standardu jazzowego, żeby tylko jeszcze ładniej go wykorzystać. Miód na uszy. Dodatkowo przy odkręceniu Gain i podbiciu Boostem dostajemy całkiem mocny crunch.

Drive- to mój ulubiony obszar w kształtowaniu brzmienia, gdyż i solo można zagrać i cleana z gitary ukręcić. I tak właśnie jest w omawianym przypadku. Wzorcowa dynamika rytmicznego rockowego soundu, a w połączeniu z regulacją Gain i Boostem świetne nasycone brzmienie solowe.

Ultra I & Ultra II to zdecydowanie nowoczesne metalowe kanały o zróżnicowanych charakterystykach. Oferują podobną ilość gain przy czym posiadają inny voicing. Ultra I brzmi bardzo metalowo. Ultra II ma wycięty środek z podbitą górą i dołem, czyli scooped sound jak się patrzy.



Efekty

Bardzo nieufnie podchodzę do efektów montowanych na pokładzie wzmacniacza lampowego. Mile zaskoczony byłem jednak charakterem chorusa, pracą tremola oraz przyjazną regulację delay’a. Sygnał mokry z cyfrowymi efektami domiksowywany jest do suchego brzmienia analogowego, przez co dominuje uczucie naturalnego charakteru wzmacniacza. Producent zapewnia nas, że są to efekty studyjnej jakości- nie będę się spierał. Jeżeli chcemy zachować pełną analogię brzmienia, wystarczy skręcić potencjometry na pozycję bypass, aby całkowicie wyłączyć je z łańcucha sygnału.

 



Technologia

Ultra nowoczesne rozwiązania jak przystało na XXI wiek. W konstrukcji zastosowano analogowe potencjometry, które dodatkowo mogą być obsługiwane cyfrowo. Nie ma więc obawy o koloryzowanie lampowego brzmienia. Po raz pierwszy na świecie, istnieje możliwość zapamiętania presetów na sticku USB i odtworzenie ich na identycznym modelu na drugim końcu świata.

Na pokładzie CoreBlade’a umieszczono również obwód zabezpieczający pracę heada, który, jak pisze producent „automatycznie bias’uje wzmacniacz zapewniając stabilne brzmienie i długą żywotność lamp”. W przypadku przepalenia lampa wyłączana jest z obwodu, a opisywany system zapewnia nam dogranie koncertu lub próby do końca. Opcję tą ciężko było przetestować, gdyż niestety wszystko działało idealnie;) Kolejną zaletą tego typu rozwiązania jest możliwość kształtowania brzmienia poprzez samodzielną wymianę lamp mocy na 6L6. Nie trzeba już nosić wzmaka do elektronika. Sweet ;]

Bramka szumów- rzecz obowiązkowa przy graniu na high gain’owych ustawieniach. Kolejne miłe doświadczenie, gdyż ta inteligenta bramka szumów monitorując sygnał wejściowy i wyjściowy daje naturalny efekt wyciszania brudów. Można oczywiście wyregulować jej czułość potencjometrem umieszczonym na tylnym panelu.

Obowiązkiem we wzmacniaczu tej klasy jest także pętla efektów. W przypadku CoreBlade’a możemy wybrać pomiędzy szeregową i równoległą- kolejny plus. Jeśli mamy jakieś opory przed stosowaniem cyfry, wepniemy po prostu w pętle ulubione analogowe kostki.

Do wzmacniacza dołączony jest footswitch działający w systemie midi. Umożliwia on dostęp do 4 kanałów i 32 banków dając w efekcie 128 w pełni programowalnych presetów. Umieszczono na nim także przycisk tap, którym możemy nadać prędkość delay’owi.
 
 

 

Podsumowanie

Jedno spostrzeżenie: nie jest to zaleta, ale i ciężko nazwać wadą, gdyż nie jest to odosobniony przypadek. Wzmacniacz pracuje najlepiej z dedykowaną kolumną. Podłączanie samoróbek nie daje oczekiwanego rezultatu. Pamiętajmy więc o dobrze brzmiącej paczce.

Jako że święta za pasem, wysłałem już swój list do Świętego Mikołaja. Zgadnijcie co na pierwszej pozycji!
Cena: ok. 8.000pln head i 4.000 pln paczka.

 

Absolutnie polecam
 
 
 
foto: Marcin Rutkowski
 
 
 

Specyfikacja COREBLADE 2010


  • W skrócie: Metalowa Głowa Gitarowa 2010
  • Kanały: Clean, Drive, Ultra I, Ultra II
  • Zasilanie: 100 W
  • Końcówka mocy: 4x EL34 (można również zainstalować 6L6GC)
  • Preamp: 3x 12AX7
  • Modelowanie: Nie
  • Efekty: 3 niezależne cyfrowe procesory efektowe: Reverb, Delay, Modulation (Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo)
  • Pętla efektów: Szeregowa/równoległa
  • MIDI: Wbudowane
  • Footswitch: MIDI-Board FSM-432 MKII w komplecie
  • Opcje przełączania: 4xPreset, Bank w górę, Bank w dół, tap tempo do efektu Delay
  • Cechy wyjątkowe: Wszystkie kontrolki są w pełni programowalne; regulacja bramki szumów, złącze USB do zapisu i odczytu presetów, kontrola bezpiecznej pracy lamp wzmacniacza
  • Liczba presetów: 128 user presets
  • Wyjścia głośnikowe: 1x 4 Ohms or 2 x 8 Ohms; 1x 8 Ohms or 2x 16 Ohms; 1x 16 Ohms
  • Sugerowana kolumna gitarowa: MC 412 CL
  • Wymiary: 742 x 270 x 254 mm
  • Waga: 18,2 kg


Artyści używający wzmacniaczy Hughes & Kettner:


  • Alex Lifeson - Rush
  • Allan Holdsworth
  • Chris Henderson - 3 Doors Down
  • Davey Johnstone - Elton John
  • Geoff Whitehorn
  • Tommy Thayer - KISS
  • Jakob Hansonis - Herbert Grönemeyer
  • Josh Rand - Stone Sour
  • Kat Dyson - Zucchero, The Artist Formerly Known As Prince, uvm.
  • Michael Wilton - Queensryche
  • Mick McConnell - Smokie
  • Mike Scott - Justin Timberlake Band
  • Mr. Fastfinger - Solo Artist
  • Paul Crook - Meat Loaf, Anthrax
  • Perry ap Gwynedd - Pendulum
  • Rob Harris - Jamiroquai
  • Robby Musenbichler
  • Skip Dorsey - Justin Timberlake Band
  • Stevie Janevski - Black Majesty
  • Thomas Blug - Strat® King
  • Thomas Stolle - Silbermond
  • Tony MacAlpine

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

Do testów dostarczył:
Amtec
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: TC Electronic Teleport1
TEST: DV Mark EVO12
TEST: Ashdown Rootmaster EVO 5003

Pozostałe testy sprzętu gitarowego

Gitara elektryczna Ibanez RG6PFGMLTD

Gitara elektryczna Ibanez RG6PFGMLTD

Seria RG firmy Ibanez na stałe wpisała się już w kanon klasycznych, gitarowych konstrukcji. To instrumenty kojarzone z mocnym, rockowym brzmieniem,...

Produkt: RG6PFGMLTD
Cena: 5.400 zł
Krzysztof Błaś Redaktor naczelny INFOGITARA.PL
Gitara elektryczna Supro Sahara 1570 WB

Gitara elektryczna Supro Sahara 1570 WB

Supro, to legendarna marka będąca własnością działającego w latach 1940-1968 amerykańskiego koncernu VALCO. Instrumenty które wówczas powstawały cechowały...

Produkt: 1570WB Sahara
Cena: 3.000 zł
Krzysztof Błaś Redaktor naczelny INFOGITARA.PL
System do transmisji sygnału TC Electronic Teleport

System do transmisji sygnału TC Electronic Teleport

TC Electronic Teleport to rewolucyjny system do transmisji sygnału gitarowego. Pomimo nazwy, transmisja odbywa się za pomocą kabla, lecz system umożliwia...

Produkt: Teleport GLTTeleport GLR
Cena: 360 zł360 zł
Krzysztof Błaś Redaktor naczelny INFOGITARA.PL
Kostka podłogowa Ghoul Screamer

Kostka podłogowa Ghoul Screamer

Dziś na testowy warsztat bierzemy flagowy przester marki KHDK Electronics, czyli firmy powstałej przy współpracy Kirka Hammeta z Davidem Karonem. Ghoul JR to...

Produkt: Ghoul JR Screamer
Cena: 850 zł
Szymon Chudy Gitarzysta, kompozytor, producent muzyczny
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz