Test M-AUDIO PROJECT MIX I/O w STUDIO TERCJA

Paweł Żwan 26 stycznia 2010, 17:27 Music Info
M-Audio 5699 PLN
  • szybka i bezproblemowa instalacja (Mac OSX)
  • szybka i bezproblemowa konfiguracja urządzenia oraz jego integracja z softwarem
  • wygodny monitoring oraz regulacja poziomów wejść i wyjść
  • praca w automatyce to przyjmność
  • atrakcyjna cena jak na takie możliwości
  • mało czytelne informacje znajdujące się na panelu LCD
  • mieliśmy małe problemy z synchronizacją Project Mix`a z innymi urządzeniami
  • niektóre operacjena urządzeniu wydają się dość skomplikowane
M-Audio Project Mix jest stworzone do pracy w mniejszych projektowych studiach nagraniowych, szczególnie dla osób, które chcą nabyć kompaktowe studio nagrań, do którego potrzebny jest już w zasadzie tylko komputer z oprogramowaniem. 
 

Urządzenie...

...zawiera w sobie takie podstawowe moduły jak: konsoleta, przedwzmacniacze mikrofonowe i karta dźwiękowa. Zewnętrznie prezentuje się jako mikser składający się z 8 zautomatyzowanych suwaków zintegrowany z kartą dźwiękową podłączaną do komputera przy pomocy interfejsu FireWire. W części analogowej Project Mix wyposażony jest w 8 wejść mikrofonowych (Phanton 48V), 8 wejść liniowych (Jack) oraz 4 wyjścia liniowe (Jack). Całości cyfrowej współpracy z komputerem dopełnia wejście/wyjście SPDIF, ośmiokanałowe wejście/wyjście optyczne ADAT oraz złącze synchronizacji WordClock. Funkcjonalność jaka zawarta jest w tym ładnie wyglądającym małym urządzenia jest imponująca, zresztą bardzo ładnie się prezentuje na studyjnym stole.

[lupa:1]

[img:7]

Bardzo ważną cechą jest możliwość współpracy z takimi programami jak Cubase, Nuendo, Sonar, ProTools, Logic Audio i właśnie w tym ostatnim programie Logic Audio na komputerze MacPro poddaliśmy urządzenie testom w czasie pracy studyjnej. Z racji dużej funkcjonalności urządzenia zebraliśmy nasze uwagi w formie punktów:


 

Duże Plusy

  • szybka i bezproblemowa instalacja (Mac OSX)
  • szybka i bezproblemowa konfiguracja urządzenia oraz jego integracja z softwarem, w tym przypadku z programem Logic Pro (urządzenie działa jako Mackie Control)
  • wygodny monitoring oraz regulacja poziomów wejść i wyjść za pomocą „M-Audio Firewire Control Panel” ( za pomocą software`owego mixera mamy możliwość tworzenia miksów odsłuchowych na słuchawki lub monitory)
  • możliwość zapisywania ustawień MIDI lub ich wgrywania za pomocą „ProjectMix Control Application” (panel w programie jest kopią oryginalnego fizycznego panelu urządzenia, klikając na poszczególne elementy możemy przypisać dowolną wartość w kodzie MIDI do danego elementu, a następnie skopiować ustawienia do urządzenia)
  • bardzo wygodna regulacja za pomocą pokrętła (JOG WHEEL) oraz przycisków transportu (START, STOP, PRZEWIJANIE, NAGRYWANIE) – szybsza i lepsza kontrola
  • po kilku dniach nauki ProjectMix I/O wykonywanie takich operacji jak poruszanie się po oknie Arrange, rozszerzanie, zwężanie okienek, wybór ścieżek oraz regulacja parametrów ścieżek (mute, solo, record, volume, pan) staje się dużo szybsze niż za pomocą konwencjonalnych urządzeń takich jak myszka i klawiatura
  • pełna obsługa najbardziej popularnych protokołów (standardowe MIDI, Mackie Control, Mackie HUI), dzięki temu ProjectMIX może współpracować z większością programów audio, zawiera 6 trybów pracy z najbardziej popularnymi programami (Pro Tools, Logic, Cubase, Sonar, Live 5, Digital Performer)
  • dzięki zmotoryzowanym suwakom znacznie ułatwiona jest praca w trybie Automatyki, możliwość „rysowania” na śladach dowolnych parametrów od tych najprostszych (volume, pan) do tych bardziej skomplikowanych dotyczących efektów „zapiętych” na dany ślad (ustawienie kompresora, pogłosu itd.). Praca w trybie Touch, Write, Read, Latch
  • atrakcyjna cena (zbliżona do innych kontrolerów np. Mackie Universal Pro, ale należy pamiętać, że M-Audio ProjectMix I/O dodatkowo jest interfejsem z wbudowanymi 8 preampami, 8 wejściami liniowymi i wejściami/wyjściami analogowymi i cyfrowymi (ADAT, SPDIF)
 


Nieznaczne Minusy

  • słabo czytelne informacje znajdujące się na panelu LCD
  • urządzenie nie chce synchronizować się do innych urządzeń (praca w trybie Slave) – słyszalne są trzaski świadczące o braku synchronizacji
  • operacja na wysyłkach (BUS, SEND) orz operacje polegające na modyfikacji parametrów danych efektów „założonych” wydaje się zbędna z powodu zbyt dużego stopnia skomplikowania (za pomocą myszki robi się to dużo szybciej)


Podsumowanie

Urządzenie nadaje się idealnie do pracy w małym projektowym studio nagrań i bardzo dobrze „dogaduje się” z większością popularnych środowisk nagraniowo/edycyjnych. Jest ono szczególnie polecane osobom, które planują stworzyć miejsce do nagrywania swojej własnej muzyki. Dla studiów nagraniowych, które dysponują już urządzeniami takimi jak przedwzmacniacze i karta muzyczna urządzenie nie jest najlepszą opcją, gdyż w tym wypadku nie będą wykorzystywać większości funkcjonalności Project Mix-a. Gdy studio jest już wyposażone w kartę dźwiękową zdecydowanie poleca się sterownik typu Mackie Control Universal.



Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem