TS do potęgi trzeciej - Test Ibanez Tube Screamer

Piotr Borowik 21 czerwca 2010, 00:00
Ibanez TS7
Ibanez TS808
Ibanez TS9
  • TS7 - System Tone Lock
  • TS7 - Dwa tryby pracy
  • TS9 - Rewelacyjny do solówek
  • TS9 - Uniwersalny, pogrubia brzmienie
  • TS9 - Solidne, japońskie wykonanie
  • TS808 - Świetnie podbija dźwięk bez utraty dołu
  • TS808 - Solidnie wykonana reedycja klasyka sprzed ćwierćwiecza
  • TS7 odstaje brzmieniem i wykonaniem od reszty (Made in China)
O Tube Screamerach krążą legendy i mity, a trzeba zadać sobie pytanie co było pierwsze: Jem czy TS? Sam wielki Ibanez raczy wiedzieć. Tym razem pod lupę dostały się trzy TS'y: 7, 808 i 9. Porównania cech tych overdrive'owych kosteczek szukajcie w tekście poniżej.


Dwa najpopularniejsze produkty Ibaneza to oczywiście wspomniany Tube Screamer oraz seria gitar elektrycznych określona skrótem RG. Promocję instrumentów w dużej mierze wziął na siebie Stefan Vai oraz Jan Satriani, a z kolei TS rozreklamował się sam. Po 25 latach przyszedł czas na reedycję 808’ki i teraz już każdy może mieć oryginalny sound Ibaneza TS 808 na wyciągnięcie stopy.

Obalanie mitów

Mit numer jeden: TS po podłączeniu gra sam.
Prawda / Fałsz
 
Opis: Po podłączeniu do tradycyjnego zestawu złożonego z kabli, gitary i wzmacniacza kostka nie wykazuje paranormalnych zachowań. Po nadepnięciu świeci;)

[img:2]

TS 7

Kostka pochodzi z serii efektów Ibaneza zwanej TONE-LOCK. Posiada solidną szarą obudowę , trzy potencjometry: Drive, Tone i Level, możliwość zasilania baterią i zasilaczem, diodę sygnalizującą pracę, jack'owe wejście i wyjście mono oraz patent ułatwiający wymianę baterii. Dodatkowo jak w każdej kostce z serii Tonelock, potencjometry TS 7 można wcisnąć we wnętrze obudowy po ustawieniu odpowiedniej wartości. Dzięki temu przy rozkładaniu i składaniu podłogi oraz w trakcie intensywnego jej używania nie ma możliwości aby nasze preferowane ustawienia uległy przypadkowej zmianie.

Efekt może pracować w dwóch trybach: TS9 i HOT. W trybie pierwszym jest on mocno zbliżony do TS9’ki, a w trybie HOT możemy na nim ukręcić brzmienia z wyższej kategorii przesterowań zwanej distortion.

[img:3]

Specyfikacja

  • Potencjometry: 1. DRIVE - regulacja poziomu zniekształcenia; 2. TONE - regulacja pasma wysokiego; 3. LEVEL - regulacja poziomu sygnału
  • Dwupozycyjny przełącznik MODE. TS-9 - symulator brzmienia. HOT - wzmocnienie sygnału, a co za tym idzie - zniekształcenia
  • Dwa gniazda typu, jack 1/4: In - wejście; Out - wyjście sygnału
  • Nowa wersja kultowego TS-9
  • Made in China

[img:4]
 

TS 9

Święty grall overdrive’ów, najlepszy tylko Japoński, używany wszędzie i przez wszystkich bez względu na klimat, w którym go uprawiamy. Faktycznie efekt przedłuża nam sustain i pogrubia brzmienie uprzyjemniając solowe wygibasy. Ze względu na to jak świetnie sprawdził się w podczas prób i na żywo, stał się moim faworytem spośród całej trójki. Skąd inąd wiem też, że to najczęściej próbowany i nie oddawany później dystrybutorowi TS. Pozycja obowiązkowa dla solo’istów.


[img:5]

Specyfikacja

  • Impedancja wejściowa: 500K ohm
  • Impedancja wyjściowa: 10K ohm
  • Maximum Gain: + 30 dB
  • Wymiary: 124(D) × 74(W) × 53(H)mm
  • Waga: 570g
  • Made in Japan

[img:6]

TS 808

Reedycja sprzed ponad 25 lat podobno nawet nierozróżnialna z oryginałem. Najsubtelniejszy z prezentowanych dzisiaj ze względu na dostępny Gain. Aby uzyskać podobną ilość nasycenia co w TS9 trzeba rozkręcić go dwa razy mocniej. Świetny jeżeli mamy dobre brzmienie gitary i piecyka - nie koloryzuje, a jedynie podbija sound bez utraty dołu. Kompresja niemal jak w prawdziwym lampowym piecyku. Najlepszy jako solo booster do delikatniejszych klimatów jazz-bluesowych oraz do unowocześnienia low-gainowego wzmacniacza. Niektórzy zawodnicy nie wyłączają go wcale.

[img:7]

Specyfikacja

  • Impedancja wejściowa: 500K ohm
  • Impedancja wyjściowa: 10K ohm
  • Maximum Gain: + 30 dB
  • Wymiary: 125 mm (D) x 70mm (W) x 52mm (H)
  • Waga: 500g
  • Made in Japan


[img:8]

 

 

TS 808

TS 9

TS 7

Made in

Japan

Japan

China

Cena

ok. 800pln

429,95pln

169,95pln

True bypass

Nie

Nie

Nie

Drive (overdrive 1-10 distortion)

5

7

10

Zasilanie bateria

Tak

Tak

Tak

Zasilanie zasilacz

Tak

Tak

Tak

Opis

Reedycja oryginalnej wersji z ‘79

Najpopularniejsza wersja TS’a

Nowa tańsza wersja TS9



 


Podsumowanie

Dużym zaskoczeniem w TS7 okazało się być brzmienie - spodziewałem się słabszych osiągów. Jak już pisałem wyżej faworytem cenowo/jakościowym stała się TS9. Bardzo spodobał mi się nowy TS808, z jego delikatnością i przenoszeniem dolnych frekwencji. Pozostawiam Was z pytaniem: Po co używać podróbek, skoro można mieć oryginał?

 

 
 


P.S.
Oczywiście wcześniej był TS o około 8 lat

P.P.S.
Zapraszam do lektury http://www.analogman.com/tshist.htm.

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem