Test Brace Audio DWG-1000 - komunikacja WiFi

Michał Iżewski 22 lipca 2010, 12:32 Audiostacja
Brace Audio DWG-1000750 PLN
  • Atrakcyjna cena
  • Cyfrowa transmisja sygnału
  • Jakość i estetyka wykonania
  • Konwersja sygnału analogowego na cyfrowy
Od wielu miesięcy dręczyła mnie pewna myśl: „kupić system bezprzewodowy”. Idea ta przybierała na sile za każdym razem kiedy podczas występu kabel gitarowy zaplątał mi się w „kaczce” uniemożliwiając jej wyłączenie lub bo prostu plątał mi się pod nogami. Pewnego dnia w redakcji zjawił się Brace Audio DWG-1000. Jak mogłem nie skorzystać z okazji i nie przyjrzeć mu się bliżej?
 
Co w pudełku?
 
W zestawie otrzymujemy odbiornik, nadajnik, dwie klamry do zaczepienia tych urządzeń o pasek, dwa kable jack 1/8”-1/4” oraz oczywiście instrukcję. Pierwsze wrażenie nie było najlepsze. Nadajnik i odbiornik są, delikatnie mówiąc, brzydkie (oczywiście może być to subiektywna opinia, dlatego zamieszczamy zdjęcia ;-)). Mimo iż naklejka informuje nas o tym, że są wyprodukowane w USA to wyglądają jakby zostały wyprodukowane w pewnym, znanym wszystkim bardzo dobrze, azjatyckim kraju. Kolejną sprawą są kable: gdyby zepsuły się nam, a niewątpliwie prędzej czy później się popsują – w końcu tak to z kablami jest - to jesteśmy w czarnej d.... Czemu producent nie zastosował zwykłych kabli jack 1/4” - 1/4”, które zawsze znajdą się pod ręką w razie awarii, pozostanie dla mnie niewyjaśnioną tajemnicą. Dla usprawiedliwienia muszę przyznać, że większości rozwiązań bezprzewodowych dostępnych obecnie na rynku można zarzucić podobne „niedopatrzenie”.

[img:2]
 
Uwolnić gitarę!
 
No dobrze, czas zobaczyć jak to działa. Przy pierwszym podłączeniu brace-a zostałem pozytywnie zaskoczony jego prostotą. Wystarczy podłączyć kable i ... działa! Przy zastosowaniu kilku urządzeń jest to niemalże tak samo proste, wystarczy położyć nadajnik i odbiornik obok siebie a następnie wcisnąć w nich przyciski funkcyjne służące do ustawienia kanału – trzeba w tym celu użyć czegoś cienkiego - spinacza lub chociażby końcówki struny. Można by się tu przyczepić do braku jakiegoś wyłącznika bo ciągłe wkładanie i wyjmowanie kabla z gniazda, a trzeba to robić jeżeli chcemy maksymalnie wydłużyć czas działania na jednym zestawie baterii, na pewno nie wpłynie pozytywnie na żywotność jednego jak i drugiego. Klamra dzięki której możemy zamontować nadajnik do paska nie jest szczególnie solidna o czym przekonałem się na własnej skórze kiedy urządzenie odczepiło się w trakcie wykonywania utworu na scenie. Na szczęście zawsze pozostaje nam stary dobry „power tape” ;-). Nadajnik i odbiornik DWG-1000 są zasilane dwoma bateriami 1,5V typu AA, przy czym odbiornik może być zasilany z zewnętrznego – nie dołączonego w zestawie – zasilacza. Oba urządzenia wyposażone są w diodę led sygnalizującą, z 15 minutowym wyprzedzeniem, zbliżający się kres żywota baterii. Warto użyć porządnych baterii alkalicznych gdyż na tanich bateriach AA urządzenia nie popracują zbyt długo (w moim przypadku około jednej godziny) a w końcowej fazie ich życia można się spodziewać np. przerywania dźwięku, czego przy dobrych bateriach nie uświadczymy. Zasięg tego systemu to aż 25m dzięki czemu bez problemu mogłem przejść się z gitarą do akustyka obsługującego koncert. Parafrazując pewną znaną reklamę: brace audio – 750zł, możliwość usłyszenia się z pozycji akustyka – bezcenne ;-).

[img:3]

Proste bo... cyfrowe
 
Przyszedł czas na wrażenia słuchowe. System brace audio, dzięki zastosowaniu transmisji sygnału cyfrowego, przekazuje dźwięk bardzo wiernie. Jednak jak to już jest przy konwersji analogowo-cyfrowej, przy ściszeniu gitary potencjometrem głośności tracimy na „detalach” dźwięku co w szczególności może zmartwić użytkowników jednokanałowych wzmacniaczy. Oczywiście występuje też opóźnienie, które jest jednak na tyle niskie, że mi osobiście nie udało się go wyłapać (być może gdyby podłączyć dwa takie systemy szeregowo to ktoś by zauważył). Zakres częstotliwości przenoszonego sygnału to 10Hz-15kHz co teoretycznie powinno dać możliwość zastosowania nawet z gitarą basową. Mimo takiego zakresu system daje lekko odczuwalne zmniejszenie „dołu” już przy obniżonych strojach gitary. DWG-1000, mimo iż zasilane z baterii, generuje zauważalne szumy własne przez co nie uświadczymy idealnej ciszy. Należy jednak pamiętać, że tego typu systemy bezprzewodowe nie są projektowane do zastosowań studyjnch lecz do scenicznych.

[img:4]


Podsumowanie
 
Brace Audio DWG-1000 jest niewątpliwie bardzo ciekawą propozycją dla koncertujących gitarzystów (ale i nie tylko) i mimo swoich drobnych wad powinien zadowolić większość gitarzystów szczególnie ze względu na bardzo niską cenę w stosunku do zapewnianej jakości dźwięku. Dzięki cyfrowej transmisji sygnału nie usłyszymy już, jak to krąży w legendach, „zoologicznych” rozmów kierowców TIR-ów o miśkach i krokodylach ;-) jak to mogło mieć miejsce przy niektórych tańszych systemach UHF. Szkoda tylko, że system mocowania do paska jest na tyle niesolidny, że trzeba ratować się środkami pomocniczymi.
 
 
 
 

Specyfikacja Brace Audio DWG-1000:

 
  • Wartość wzmocnienia systemu : 1
  • Maksymalny poziom sygnału wejściowego: 2,75V
  • Impedancja wejścia: 600k Ω
  • Zakres przenoszonych częstotliwości: 10 Hz - 15 kHz
  • Stosunek sygnału do szumu: > 90 dB
  • Moc nadajnika: 16 dbm
  • Częstotliwość nadajnika : 2,4 GHz, FHSS
  • Antena: wewnętrzna
  • Zasilanie: 3V
  • Czas działania na bateriach: 5h nadajnik, 7h odbiornik
  • Ilość urządzeń mogących działać jednocześnie: 8-12
 
Pozostałe testy
Test: Perkusja elektroniczna Efnote 3 W ostatnim czasie w nasze ręce wpadł naprawdę ciekawy sprzęt. Perkusja elektroniczna EFNOTE 3 jest tańszym odpowiednikiem flagowego modelu 7x, jednak ma równie dużo do zaprezentowania. Złożenie, jak i obsługa tego zestawu jest intuicyjna...
Test monitorów do studia firmy Adam Audio A4V Monitory studyjne ADAM AUDIO A4V – to najmniejsze monitory z najnowszej odsłony serii A. Seria A została wyposażona w wiele innowacyjnych technologii oraz mocno zmieniona względem poprzedników. Użyto nowych materiałów, ciekawych...
VIDEO TEST: Wyjątkowa gitara basowa Sterling Stingray Ray 34 HH Czy budżetowa wersja ikonicznego basu musicman Stingray godna jest swojej nazwy? Marcin Pendowski zaprasza na video test absolutnej klasyki gatunku. Posłuchajcie jak instrument brzmi ten bas w rękach mistrza.
Test procesora dźwięku Bettermaker Stereo Passive Equalizer Equalizer studyjny Bettermaker Stereo Passive Equalizer (SPE) wyróżnia się na tle innych urządzeń. W naszym teście w Kosa Buena Studio dowiesz się jak pracować z SPE i posłuchasz brzmienia z sesji nagraniowej
Test słuchawek RODE NHT-100  Rode wraz z modelem słuchawek NHT-100 dołączył do elitarnego grona producentów sprzętu studyjnego takich jak m.in.: AKG / Sennheiser / Beyerdynamic, którego używamy zarówno pracy, jak i w domowym zaciszu. Słuchawki profesjonalne mają...
Test interfejsu audio Yamaha RUio16-D Interfejs audio USB to nieodłączny towarzysz wielu realizatorów live’owych. Yamaha, prezentując RUio16-D, dała do ręki potężny oręż w postaci urządzenia, które – wraz z oprogramowaniem VST Rack Pro zastąpi wiele urządzeń