Test Roland VP-7 - procesor wokalowy

Bartosz Ogrodowicz 23 września 2010, 14:57 Roland Polska Sp. z o.o.
Roland 1950 PLN
  • Prosta obsługa
  • Świetne brzmienia chóralne
  • Doskonała jakość harmonii
  • Małe rozmiary, co sprawia, że można go położyć na instrumencie klawiszowym
  • Minusów nie znalazłem :)

Roland to firma odznaczająca się dobrym i oryginalnym brzmieniem. Każdy moduł niesie sobą coś wyjątkowego, nie inaczej jest z modelem VP-7. Jest to procesor wokalowy, który znajdzie miejsce obok każdego klawiszowca. W zestawie dostałem kabel MIDI by móc podłączyć klawiaturę sterującą bądź inny instrument klawiszowy, słuchawki wraz z wysokiej jakości mikrofonem, płytę wraz z poradami, instrukcję obsługi oraz kabel zasilający.
 

No to jedziemy!

Na początek należy ustawić na instrumencie przesył danych na kanale 1, zgodnie z instrukcją obsługi. Teraz możemy cieszyć się pełnią brzmienia dzięki VP-7. Bardzo istotną rzeczą jest to, że model ten swobodnie można położyć na klawiaturze sterującej, pianinach scenicznych, syntezatorach, nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie. Przesył danych MIDI możemy dostrzec po diodzie, która znajduje się nad potencjometrem VOLUME. Model ten zapewnia nam dwa tryby pracy, czyli brzmienia HUMAN VOICE, przy których nasz głos jest niepotrzebny oraz VOCAL DESIGNER gdzie nasz głos przechodzi edycję i automatycznie dostawiany jest drugi głos lub drugi i trzeci ( w zależności jaką opcję włączymy: Duet czy Trio ) – włącz dany akord na klawiaturze instrumentu, zobacz! To działa! . VP-7 jest bardzo prosty w obsłudze, czyli nikomu nie powinien sprawić kłopotu, a tylko satysfakcję z użytkowania.

[lupa:1]

Panel przedni:

W dolnej części instrumentu znajdują się brzmienia i tryby pracy omówione krótko wcześniej. Potencjometr MIC pozwala nam dostosować czułość mikrofonu. HARMONY – za pomocą tego potencjometru ustawiamy natężenie dźwięku edytowanego przez procesor. AMBIENCE – typowy Reverb, ustalamy siłę pogłosu. Obok tych potencjometrów znajduje się przycisk VOCODER, pozwala on na zmianę palety brzmień ( tym samym zmienia się podświetlenie przycisków na zielony, czerwony bądź pomarańczowy – funkcja SOLO ).

[lupa:2]

Panel tylny:

Jadąc od lewej strony, prócz włącznika głównego posiadamy wejście na zasilacz ( wszystkie parametry znajdują się poniżej ), wejście MIDI, który pozwala nam na podłączenie instrumentu klawiszowego, FOOT PEDAL – wejście na przełącznik pedałowy. TUNE – służy do nastrojenia procesora. Obok znajduje się włącznik PHANTOM +48V dla mikrofonów pojemnościowych. Następnie mamy wejście mikrofonowe i liniowe. Na samym końcu znajdują się dwa wyjścia audio.
 

Brzmienie:

Brzmienie usatysfakcjonuje każdego wybrednego muzyka, chóry w sekcji HUMAN VOICE jest po prostu wyśmienite i przyda się w praktycznie każdym gatunku muzycznym. Dodatkowo można wspomóc się własnym głosem w sekcji VOCAL DESIGNER w tym momencie mamy szerokie pole do popisu co do ekspresji wydawania dźwięku, oraz samego śpiewu. Śpiewający klawiszowiec na pewno nie zawiedzie się z użytkowania, jestem przekonany, że zaskoczy słuchaczy potężnym brzmieniem, a zarazem delikatnym i aksamitnym.

 

Podsumowanie:

Roland VP-7 do doskonałe rozwiązanie dla śpiewających klawiszowców, którzy mają chęć urozmaicić swój śpiew, a również dla klawiszowców, którym potrzebne są dobre brzmienia chóralne. Sprzęt na pewno przyda się w nagraniach studyjnych jak i na scenie i na pewno będzie doskonałym dodatkiem do wokalu.



Dane techniczne Roland VP-7:
 

  • Brzmienia Human Voice: Female Choir, Kids Choir, Gregorian Choir, Jazz Scat, Vocal Designer: Duet, Trio1, Trio2, Vocoder: Vocoder1, Vocoder2, Vocoder3, Variation: Male & Female, Kids Choir, Classic, Jazz Scat, Background, Pop, Gospel
  • Maksymalna polifonia 64 głosy (zmienna w zależności od załadowanego generatora dźwięku)
  • Odstrajanie Master Tune 438 Hz - 442 Hz
  • Nominalny poziom wejściowy INPUT (MIC): od -50 do -10 dBu
  • Kontrolery Harmony gałka, Ambience gałka, Tuning gałka
  • Złącza Słuchawkowe: Stereo miniature phone type, Output Jacks (L/MONO, R): 1/4 cala phone type, Line Input Jack: Stereo miniature phone type, Mic Jack: 1/4 cala phone type lub XLR type (phantom power), Foot Pedal Jack (Bypass on/off), złącze MIDI (IN), złącze zasilania DC IN
  • Zasilanie DC 9 V: Zasilacz sieciowy
  • Pobór prądu 550 mA
  • Wymiary 240 x 144 x 64 mm
  • Waga 0.8 kg (nie wliczając zasilacza sieciowego)
  • Akcesoria Owner's Manual, mikrofon bezprzewodowy DR-HS5, kabel MIDI, Guidebook, zasilacz sieciowy (PSB-1U), kabel sieciowy
  • Opcje Przełącznik pedałowy: seria DP, statyw typu Desktop wraz z przejściówką: PDS-10 + BKT-S
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem