FUJIGEN STANDARD ELAN SEL: Pierwszy test w Polsce!

Piotr Borowik 12 listopada 2010, 17:18 Music Partners Polska
Fujigen ELAN SEL4500 PLN
  • świetnie działający CFS
  • świetnie brzmiące pickupy
  • tryb singlowy

W serię 4 gitar elektrycznych tajemniczej Japońskiej firmy, która spowodowała nie lada poruszenie na targach muzycznych we Frankfurcie, zostaliśmy zaopatrzeni jako pierwsi i jako pierwsi dzielimy się z Wami, drodzy nasi czytelnicy, dobrą nowiną. Instrumenty te dostępne są w Polsce i mają duże szanse stać się poważnym konkurentem dla swoich pierwowzorów.
 

FGN od 50 lat zajmuje się produkcją instrumentów dla największych gitarowych marek: Ibanez, Fender, Epiphone, Gretsch. Co ciekawe nie tylko tym, ponieważ dzięki doświadczeniu w pracy z drewnem, podjęła współpracę z Lexusem i zajęła się wytwarzaniem paneli samochodowych.
 

Konstrukcja FGN SEL-BW-HH/BK

Prezentowane wiosełko posiada przykręcany do lipowego korpusu 5-częściowy klonowo-orzechowy gryf. Na nim przymocowana została palisandrowa podstrunnica z markerami znajdującymi się w górnej jej części.

Elektronika składa się z dwóch pickupów typu humbucker, których możemy używać także w trybie singlowym dzięki 5-pozycyjnemu przełącznikowi. Do regulacji barwy i głośności służą pojedyncze potencjometry, które, tak jak całość hardware’u, są chromowane.

Testowany model posiada 24 progi typu Jumbo oczywiście profilowane systemem CFS.

[lupa:6]

Circle Fretting System (CFS) jest standardem we wszystkich instrumentach Fujigen’a. Na pierwszy rzut oka progi niczym nie różnią się od standardowo nabijanych u konkurencji. Są jednak profilowane do rozszerzającego się gryfu tak, aby między struną a progiem zachowany był zawsze kąt 90º.
 

Bonusy

Do każdego z dostarczonych do testów Fujigenów w komplecie dołączony jest mocno usztywniony pokrowiec oraz okrywający materiał (kalesonowa nogawka;) chroniący przed zarysowaniem lakieru. Należy zwrócić uwagę na solidność wykonania, gdyż często zdarzają się słabe jakościowo wyroby, np. ze względu na to, że traktowane są jako gratis.
 

Wrażenia

Moja uwagę przyciągnął fakt, że gitara świetnie stroi! Riffy wykorzystujące pustą strunę E6 i wysokie pozycje na progach dają natychmiast słyszalną różnicę w porównaniu do najlepszych marek gitarowych. Połączenie przestrojenia do dropped D z mocnym przesterem daje świetny efekt nowoczesnego brzmienia ulubionych akordów nonowych i tłumionego dżyn dżyn.

Pickupy sprawują się znakomicie- dają dynamiczny i mocny sygnał, ale dobrze zbalansowany. Polecam przetestowanie trybu singlowego! Często zdarza się, że pickupy brzmią o wiele słabiej po rozłączeniu cewek. Nie tym razem. Każda z 5 pozycji brzmi dynamicznie i, co się rzadko spotyka, inspirująco(!).

Sustain! Wiosełko posiada przykręcany gryf, więc teoretycznie nie powinno powalać sustainem. O dziwo połączenie pickupów, puszczenia strun przez korpus i systemu CFS spowodowało uzyskanie niewyobrażalnej długości wybrzmiewania dźwięku- znowu w porównaniu do najlepszych na rynku.

 

Podsumowanie

Wiosełko świetnie sprawdzi się w każdym gatunku muzycznym dzięki rozłączanym pickupom. Swoje skrzydła rozwinie w progresywnych gatunkach lub mocno zróżnicowanym repertuarze. Jest to również niezastąpiony instrument w studiu, nie mówiąc już o inspiracji na próbie czy w domu.

 


 


Specyfikacja Seria Elan Standard
 

  • Przykręcany gryf
  • Korpus: lipa
  • Gryf: klon + orzech (5 warstw)
  • Podstrunica: palisander
  • Progi: 24F Jumbo(C.F.S)
  • Skala: 25.5"(648mm)
  • Chromowany hardware
  • Klucze: Gotoh SG381-07
  • Mostek: Gotoh GE103B
  • Pickupy: 2x HB-Dist (FUJIGEN ORIGINAL)
  • Kontrolki: 1 głośności, 1 barwy,
  • 5-pozycyjny przełącznik pickupów
  • Kolor: czarny
  • Wykończenie polyestrowe
  • Usztywniony pokrowiec
  • Struny: D'Addario EXL110 (10-46)
Pozostałe testy
Test: Perkusja elektroniczna Efnote 3 W ostatnim czasie w nasze ręce wpadł naprawdę ciekawy sprzęt. Perkusja elektroniczna EFNOTE 3 jest tańszym odpowiednikiem flagowego modelu 7x, jednak ma równie dużo do zaprezentowania. Złożenie, jak i obsługa tego zestawu jest intuicyjna...
Test monitorów do studia firmy Adam Audio A4V Monitory studyjne ADAM AUDIO A4V – to najmniejsze monitory z najnowszej odsłony serii A. Seria A została wyposażona w wiele innowacyjnych technologii oraz mocno zmieniona względem poprzedników. Użyto nowych materiałów, ciekawych...
VIDEO TEST: Wyjątkowa gitara basowa Sterling Stingray Ray 34 HH Czy budżetowa wersja ikonicznego basu musicman Stingray godna jest swojej nazwy? Marcin Pendowski zaprasza na video test absolutnej klasyki gatunku. Posłuchajcie jak instrument brzmi ten bas w rękach mistrza.
Test procesora dźwięku Bettermaker Stereo Passive Equalizer Equalizer studyjny Bettermaker Stereo Passive Equalizer (SPE) wyróżnia się na tle innych urządzeń. W naszym teście w Kosa Buena Studio dowiesz się jak pracować z SPE i posłuchasz brzmienia z sesji nagraniowej
Test słuchawek RODE NHT-100  Rode wraz z modelem słuchawek NHT-100 dołączył do elitarnego grona producentów sprzętu studyjnego takich jak m.in.: AKG / Sennheiser / Beyerdynamic, którego używamy zarówno pracy, jak i w domowym zaciszu. Słuchawki profesjonalne mają...
Test interfejsu audio Yamaha RUio16-D Interfejs audio USB to nieodłączny towarzysz wielu realizatorów live’owych. Yamaha, prezentując RUio16-D, dała do ręki potężny oręż w postaci urządzenia, które – wraz z oprogramowaniem VST Rack Pro zastąpi wiele urządzeń