Test mikrofonu Audix D6

Piotr Borowik 26 listopada 2010, 00:00 Lauda Central Europe
Audix 790 PLN
  • charakterystyka barwy
  • dynamika
  • cena

Audix D6: Podobno można na nim nawet zupę ugotować - takie cudo;) Nie tylko idealny do stóp ale i do paczek, głównie basowych, używać go można. A co, my nie sprawdzimy?! A właśnie, że sprawdzimy!

Top seller (z ang. określenie kulinarne używane do opisania naci selera, przyp.red.)! D6 wraz z i5’ką przodują w sprzedażowym zestawieniu Polskiego dystrybutora. Audixy pojawiły się w roli alternatywy dla Shure’a- tu mowa o i5’tce. Jakiś czas walczyły o swoją pozycję, bo dźwiękowiec jak już ma swoje ulubione, to przecież najlepsze. Tyle głupot, czas na chwilę powagi.

[img:1]

Konstrukcja

D6’tka jest lekkim (217g), kompaktowym (51x117mm) mikrofonem łatwym do ukierunkowania. Jego solidną czarną obudowę wykonano z mechanicznie kutego aluminium. Integralne gniazdo XLR’owe wyprodukowane zostało przez dobrze znaną firmę Switchcraft. W konstrukcji nie wykorzystano transformatorów, co w połączeniu z niską impedancją sprawia, że nawet przy długich kablach nie powinno być słychać żadnych zakłóceń.

 

Charakterystyka

Według wielu doniesień głównym atutem D6’ki jest jego naturalność i skuteczność bez użycia dodatkowej korekcji. Zakres pracy od 30Hz do 15kHz i możliwość obsługi sygnału sięgającego 144dB dedykują ten mikrofon do pracy ze stopą, tomami czy paczkami basowymi.

 

Bonusy

[img:2]

Dodatkowo w kartonie znajdziemy także uchwyt mocujący, tzw. łódkę i miękki, zapinany pokrowiec do transportowania mikrofonu. W instrukcji znajdziemy kilka wartościowych wskazówek dotyczących aplikacji i instalacji D6’tki. Na oficjalnej stronie Audixa (http://www.audixusa.com/) znajduje się film instruktarzowy naświetlający podstawy nagłaśniania stopy także z omówieniem głównych błędów.

 

W praktyce

Aby uzyskać brzmienie słyszalne na dołączonych próbkach użyliśmy darmowego DAW’a oraz 8-kanałowego preampu Presonusa. Nic nadzwyczajnego.

Wcale i pomimo instrukcji producenta, nie tak od razu udało nam się odpowiednio ustawić D6’tkę aby słyszalny był pożądany przez nas klikający atak. Nawet chcieliśmy już sobie odpuścić, kiedy ustawienie głęboko schowanego w Kick Drum mikrofonu ustawionego prostopadle do naciągu dawało zbasowany gumowy dźwięk z dużą ilością echa. Ostatnim rzutem na taśmę, z zamiarem zakończenia nieudanych nagrywek, skierowaliśmy jeszcze mic’a w stronę bijaka. Zwycięstwo! Teraz zagadało. Nawet usłyszeliśmy wyraźne różnice pomiędzy płytkim i głębokim ustawieniem roboczo nazwanym „rock” i „jazz”.

Do kolejnego nagrania użyliśmy aktywnego 5-strunowego basu Ibanez BTB 705 DX-TKF (chyba nic nie pominąłem), głowy ProFet 3.2 oraz kolumny 2x10” firmy Warwick 211 Pro.

Nagrywanie basika trwało znacznie krócej i po przetestowaniu kilku popularnych ustawień zdecydowaliśmy się na połowę długości między środkiem i krawędzią głośnika przy prostopadłym ułożeniu względem siatki kolumny. W zasadzie od samego początku słyszalna była charakterystyka nieco przesterowanego basu z niemal idealną dynamiką. Wstępnie brakowało nam charakterystycznego ataku i stąd kilka podejść, z którego ostatnie dało oczekiwany rezultat.

 

Podsumowanie

D6 to znakomity mikrofon nie tylko dla zawodowców. Wystarczy poświęcić mu chwilę, aby poznać zasady funkcjonowania w takim stopniu, aby słyszalny efekt zadowolił nasze uszy. Przy aktualnej cenie i dedykowanej charakterystyce (dynamiczny dół i delikatnie zdjęty, profilowany środek), Audix D6 zdaje się być nieodłącznym w dzisiejszych czasach mikrofonem do studia, dla nagłośnieniowca, a nawet dla perkusyjnego maniaka, dla którego potężna stopa to podstawa.

[img:3]

 

 


Specyfikacja Audix D6:
 

  • Zastosowanie: centrala, floor tom, piec basowy, djembe, cajon
  • Typ przetwornika: dynamiczny, VLM typ E, beztransformatorowy
  • Pasmo przenoszenia: 30Hz - 15kHz
  • Charakterystyka: kardioida
  • Impedancja: 200 Ohm
  • Napięcie obwodu: 2.2mV
  • Wymagane zasilanie: brak
  • Max. SPL: 144dB 
  • Wykończenie: czarne
  • Waga: 217 g

 

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem