Demoniczna kaczka, czyli test Ibanez Weeping Demon Jr.

Piotr Borowik 30 listopada 2010, 00:00
Ibanez Weeping Demon Jr.380 PLN
  • Ładne brzmienie na czystym i brudnym kanale po odpowiednim ustawieniu Levela
  • Dobra cena w porównaniu do np. GCB-95
  • Tylko 2 sekundy gry na kaczce w pozycji wyjściowej – automatyczne wyłączanie
  • Słabe brzmienie na rozkręconym na maksa Levelu na czystym kanal
Popchnięty ciekawością, która zrodziła się we mnie po przetestowaniu tubescreamera TS7 z serii Tone-Lok, zabieram się za test drugiego wcielenia demonicznej kaczuchy. Sam będąc zagorzałym fanem kultowej Dunlopowej serii Cry-Baby, ostrożnie i z otwartym uchem podpinam Demona w linię...

Złota zasada:
 
...Czekoladowy tort jest przepyszny, ale tylko gdy nie jest serwowany na każdy posiłek...


Tak samo dzieje się w przypadku efektów gitarowych, a szczególnie wah-wah. Nie da się przecież zagrać każdej solówki na kaczce, jednak zastosowana ze smakiem doda klimatu i ekspresji także partii rytmicznej. Zmniejszam rozkręcony na full Gain wzmacniacza o ¼ i podłączam efekt aby usłyszeć jego charakter i możliwości ;]

Budowa

Jak już zdążyliśmy przywyknąć efekty podłogowe posiadają stalowe konstrukcje po to, aby można było po nich skakać. Nie inaczej jest w przypadku Weeping Demona. Solidną obudowę pokryto farbą koloru srebrny metalik, gwarantującą maskowanie ewentualnych rys powstałych na licznych koncertach. Zastosowano antypoślizgowe powierzchnie na spodzie i na górze w postaci gumowych pasków w miejscu styku efektu z podłogą oraz z podeszwą buta.

[lupa:1]

WD7 pracuje w trybie mono, więc posiada jedno wyjście i jedno wejście jack. Pracę efektu sygnalizuje czerwona dioda umieszczona na wierzchniej części ponad pokrętłami Auto Off Delay oraz Level. Ten model wah-wah posiada sprężynę, która powoduje automatyczny powrót do pozycji wyjściowej. Jej siłę i zarazem prędkość powrotu możemy regulować umieszczoną pod pedałem śrubą.

Zasilanie może odbywać się za pomocą 9V baterii, do której jest bardzo wygodny dostęp na prawej ściance. Alternatywą jest podpięcie jednego z sugerowanych zasilaczy do gniazda umieszczonego po przekątnej na lewej ściance.

[img:2]

Uruchamianie & Auto Off

Patent, do którego trzeba się przyzwyczaić, polega na mechanizmie automatycznego powrotu pedału do pozycji początkowej. Dodatkowo kaczor sam się wyłącza jak tylko znajdzie się w tej właśnie pozycji. Prędkość wyłączenia możemy regulować dodatkowym potencjometrem o nazwie Auto Off Delay. Ustawiając na nim wartość 0 Demon wyłączy się natychmiast, a po ustawieniu na 10 mamy około 2 sekundy jego działania.

Skoro sam się wyłącza, to jak się włącza? Wystarczy ruszyć pedał z miejsca, a efekt od razu się aktywuje. Nie ma potrzeby stawania na niego jak w przypadku tradycyjnych CryBaby. Przypomina mi się podstawka G-Lab’a, która włącza wah-wah w linię po postawieniu na nim stopy i wyłącza po jej zdjęciu (oczywiście Polaroidowym;).


Brzmienie

Grając na kanale brudnym przy skręceniu w lewo potencjometru Level możemy ustawić delikatniejszą modulację oryginalnego sygnału. Kaczka brzmi wtedy klasycznie, delikatnie obcinając dynamikę i świetnie nadając się do partii rytmicznych, lub jednoczesnego użycia z kostkami typu overdrive.

Mocny i zdecydowany solowy sound uzyskamy odkręcając Level na maksa. Mi osobiście to brzmienie skojarzyło się z brzmieniem Johna Petrucciego na płycie Liquid Tension Experiment- dużo ekspresji oraz dobra dynamika całego pasma, również dołu.

Z tym ustawieniem przełączamy się na kanał czysty i tutaj niespodzianka. Sygnał jest za mocny i czysty kanał zaczyna nam trzeszczeć. Mała korekcja ustawienia Level i wszystko wraca do normy. Na godzinie 9’tej Junior świetnie współpracuje z czystym brzmieniem podbijając delikatnie sygnał i nadając iście funkowego charakteru.

Szeroki zakres działania Level’a sprawia, że charakter Weeping Demona dopasujemy do każdego gatunku granej muzyki i podobnie, jak w przypadku TS7 jestem miło zaskoczony jakością brzmienia efektu.


Podsumowanie

Uniwersalna i bardzo dobrze brzmiąca kaczka! Należałoby jedynie znaleźć kompromis w ustawieniu Levela, aby jednocześnie Demona używać na kanale czystym i przesterowanym. Potencjometr ma jednak dużą moc kreowania brzmienia. Bez względu na jakiej gitarze i piecyku gramy na pewno znajdziemy swój „sweet spot”.

 

Specyfikacja:

  • Zasilanie: bateria 9V lub zasilacz AC109, AC309, AC509
  • Pobór prądu: max 36mA
  • Wymiary: 257(D) x 107(W) x 115(H)
  • Waga: 1340g razem z baterią
  • Made in China
  • Cena: 380pln
Pozostałe testy
Test procesora dźwięku Bettermaker Stereo Passive Equalizer Equalizer studyjny Bettermaker Stereo Passive Equalizer (SPE) wyróżnia się na tle innych urządzeń. W naszym teście w Kosa Buena Studio dowiesz się jak pracować z SPE i posłuchasz brzmienia z sesji nagraniowej
Test słuchawek RODE NHT-100  Rode wraz z modelem słuchawek NHT-100 dołączył do elitarnego grona producentów sprzętu studyjnego takich jak m.in.: AKG / Sennheiser / Beyerdynamic, którego używamy zarówno pracy, jak i w domowym zaciszu. Słuchawki profesjonalne mają...
Test interfejsu audio Yamaha RUio16-D Interfejs audio USB to nieodłączny towarzysz wielu realizatorów live’owych. Yamaha, prezentując RUio16-D, dała do ręki potężny oręż w postaci urządzenia, które – wraz z oprogramowaniem VST Rack Pro zastąpi wiele urządzeń
Test mikrofonów na USB Mackie EM Wybrałem na testy trzy mikrofony USB do podcastu z serii EM od Mackie, model najtańszy: EM-91CU, model najdroższy: Chromium, i model ze średniej półki cenowej, czyli EM-USB. Poznajcie moją opinię na ich temat. Soundbar profesjonalny Audac IMEO2 - czyli jaki? Na decyzję o przyjęciu do recenzji soundbara AUDAC IMEO2 wpływ miała chęć zaspokojenia ciekawości. Liczę na odnalezienie różnic pomiędzy urządzeniem pro a konsumenckim
Budżetowy baryton dla każdego. Aria Pro II JET-B’tone jest z pewnością niezwykle ciekawym instrumentem w sektorze budżetowych gitar barytonowych. Gitara ta prezentuje się niezwykle elegancko, jest przy tym mądrze zaprojektowana i wygodna w grze. TEST