Orange Crush Pix 12L - TEST

Piotr Borowik 1 grudnia 2010, 13:53 ARCADE AUDIO Sp. z o.o.
Orange Amps Crush Pix 12Lok. 300 PLN
  • Dwupoziomowa regulacja przesterowania
  • Trzyzakresowa regulacja barwy
  • Bardzo atrakcyjna cena
  • brak wyraźnych wad

Pomarańczowe szaleństwo zdaje się nieprzerwanie trwać i zaskakiwać nas nowymi produktami zawsze jednak nie zaskakując spadkiem jakości, ale czasem kolorem. Tym razem piecyk w czarnym wykończeniu posiadająca tuzin watów dedykowana do domowych ćwiczeń i homerecordingu.

Z testu na test przekonuję się o niezachwianej jakości produktów Orange’a. Brzmienie lampowych wzmacniaczy przyciąga coraz to nowe sławy i możnaby powiedzieć, że użytkownicy zaczynają doszukiwać się audiofilskich wręcz, o ile to w świecie gitarowym możliwe, zalet.
 
Czy klasa Orange’a dotyczy wyłącznie konstrukcji lampowych? Czy można zachować wysoką wrażliwość na charakter gitary i indywidualną artykulację gitarzystów bez użycia EL84 i 12AX7? Czy kabel zasilający od komputera pasuje do miniaturowego Crush Pix’a? Odpowiedzi w teście poniżej.
 
 
Design orange Crush
 
Crush Pix to najnowsza Orange’owa seria tranzystorowych wzmacniaczy gitarowych i basowych składająca się z piecyków o mocy od 6 do 35W. W zależności od modelu na pokładzie mogą znaleźć się także efekty cyfrowe, takie jak: reverb, chorus, deley i tremolo.
 
Testowane 12 watowe kombo posiada jeden 6.5” głośnik, a w razie gdyby nadal było za głośno istnieje możliwość podpięcia słuchawek. Na górnym panelu kontrolnym jednokanałowego wzmacniacza umieszczono kontrolki: Low, Mid i High (tradycyjna korekcja barwy) oraz Volume, Overdrive i Gain. Jest to ciekawe rozwiązanie, które nawet tak miniaturowej skrzynce daje duże możliwości brzmieniowe.
 
[img:1]
 
Dobrze rozpoznawalna stylistyka Orange’a została utrzymana. Pomarańczowy Tolex został w naszym egzemplarzu zastąpiony czarnym, ale dostępne są obie wersje kolorystyczne. Maskownica i logo nie budzą żadnych wątpliwości co do pochodzenia. Skrzynia kombo jest wyjątkowo mała- czy w tym wypadku postawiono na poręczność kosztem brzmienia?!
 
[lupa:1]
 
Zasilanie odbywa się poprzez standardowy power chord, choć w mniejszych modelach Micro możemy zasilać te piecyki dwoma 9V bateriami lub 18V zasilaczem.
 
 
Charakterystyka
 
Należy oczywiście mieć na uwadze miniaturową 12W konstrukcję opartą o 6.5 calowy głośnik i co za tym idzie ograniczone pasmo- przede wszystkim odczujemy brak basów, ale bez obaw. Po uzupełnieniu naszego nagrania partią basową uzyskamy pełne spektrum częstotliwości.
 
Crush Pix świetnie odnajduje się we wszystkich gatunkach muzycznych, a szukanie nowych brzmień to sama przyjemność. Polecam zabawę gałkami Gain i Overdrive i odnalezienie tego przepełnionego harmonicznymi brzmienia. Do brzmień rytmicznych dobrze jest dodać nieco góry i dołu oraz zdjąć nieco środek, a do solowych dużo środka z odrobinę zdjętą górą.
 
 
Wrażenia
 
Podłączenie kilku instrumentów z różnymi pickupami i, co za tym idzie z różnym poziomem sygnału wyjściowego, wymusza pokręcenie nieco gałkami. Okazuje się, że od barw czystych, przez dynamiczne funkowe szklanki i rytmiczne crunche do brzmień mocno przesterowanych i lejących się solowych soundów uzyskujemy kompletnie bez problemów. Podłączone gitary zachowują swoje charakterystyczne cechy, więc nie sposób pomylić Strata z LP.
 
Początkowo może brakować basów, jednak ucho szybko się przyzwyczaja i łatwo dostrzec miłą dla ucha dynamikę. Nie trudno zapomnieć, że jest to tylko tranzystorowa konstrukcja i tylko troszkę brakuje sekcji efektów- nie można mieć wszystkiego.
 
Dodatkiem w omawianym modelu serii Pix jest wyjście słuchawkowe, które może posłużyć także jako wyjście do nagrywania. Dzięki temu nagramy swoje ślady przez wejście mikrofonowe komputera wykorzystując kabel gitarowy i przejściówkę na mały jack.
 
[img:3]
 
 
Podsumowanie
 
12W mocy może nie wystarczyć nam na próbę (ciężko będzie dorównać garom, chyba że mamy możliwość nagłośnienia), za to idealnie nadaje się do ćwiczenia i nagrywania. Jesteśmy na nim w stanie ukręcić różne brzmienia rytmiczne i solowe w wielu stylistykach.
 
Piecyk świetnie odzywa się w połączeniu ze Stratocasterem i Les Paulem zostawiając spore pole do popisu dla charakteru gitary. Duża paleta znakomitych barw niemal bez kompromisów stanowi solidną alternatywę dla wszechobecnych modelowanych brzmień 0100011010100101...
 

 
 
 

Specyfikacja orange crush Pix 12L:
 

    • Moc: 12W RMS
    • Głośnik: 6.5”
    • Pobór prądu: 23VA
    • Wymiary: 302x267x178mm
    • Waga: 5.2kg
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem