Test kabla gitarowego HESU z serii "The Sound starts here"

Artur Lutyński 2 lutego 2011, 10:52
Hesu The Sound starts here158 Pln
  • świetna elastyczność przewodu
  • brak tendencji do skręcania i załamywania się
  • bardzo dobre odwzorowanie dynamiki instrumentu

Gitarzyści dzielą się na tych, którzy wpinają gitarę w piec i grają oraz na tych, którzy lubią się w niego wpiąć porządnym kablem. Testowanie wciąż nowych kabli dla tych drugich to po prostu oczywistość. Zatem kiedy w ręce wpadł mi nowy kabel firmy HESU z serii “The sound starts here” nie zastanawiałem się długo i wpiąłem się bezpośrednio we wzmacniacz… ale o tym za chwilę.

 

Trochę o konstrukcji.

Sam kabel jest bardzo miękki i podatny na podłogę. Jego elastyczność można porównać z kablami ze szpulki firmy Schaller lub Proel – kabel, który leży bez problemu, nie skręca się, nie załamuje. HESU zastosował w konstrukcji kabla solidne wtyki amerykańskiej firmy G&H. Wtyk dobrze leży w gnieździe gitary i jeśli należysz do rzeszy przemieszczających się podczas grania muzyków możesz być spokojny, że wtyk pozostanie tam gdzie jego miejsce - czyli w gitarze! A już na pewno nie wypadnie z Twojej gitary chwilę przed najbardziej ukochaną solówką.

Wtyki posiadają białe nakładki z eleganckim logo producenta, które usztywniają połączenie końcówki wtyku z kablem, mamy więc pewność, że przewód nie ulegnie przetarciu lub przerwaniu. Całość jest estetycznie wykonana i nie ustępuję pod tym względem zagranicznej konkurencji.

Do testów użyłem Gitary Indie Tribal Custom z przetwornikami DiMarzio podłączonej bezpośrednio do Marshall JVM410H wpiętego w paczkę Mesa Boogie Rectifier 2x12. Jako kabel referencyjny wykorzystałem Hi-Endowey przewód firmy George L’s.

[img:2]

 

Jak to gra?

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Dynamika jak najbardziej zachowana, bez uciążliwej górki, pełny dźwięk, dużo basu. Czyste brzmienia przejrzyste i dynamiczne, odwzorowanie pasma gitary bardzo dobre, być może trochę mniej selektywne niż w George L’s ale za to mamy lekko więcej dołu.

Na kanale z lekkim crunchem nadal dużo dołu, ale dynamicznie - bez zamulania, pasmo szerokie i okrągłe. No i piękne przesterowane brzmienie, szybkie i bez uciążliwych dla ucha wysokich częstotliwości. W porównaniu do referencyjnego George L’s wypadł na tyle dobrze, że od razu zacząłem się zastanawiać nad zakupem takiegoż kabla - brzmiał tak samo dobrze… choć z lekko ciemniejszą charakterystyką.

Cena kabla 6m Jack Kątowy -> Jack prosty 157,90zł

 

Podsumowując

Wielki plus za elastyczność przewodu i brak tendencji do skręcania i załamywania się. Odwzorowania dynamiki instrumentu i pasmo przenoszenia na zaskakująco dobrym poziomie. Kabel na pewno nie ustępuje zagranicznym produktom i jest warty gorącego polecenia, tym bardziej biorąc pod uwagę jego nie wysoki w porównaniu do konkurencji koszt... HESU z pewnością zasługuje na uznanie! Słowem – profesjonalne brzmienie z Polskim rodowodem w bardzo dobrej cenie!

 


Test przeprowadził:

Tomasz Stachowiak (aneke)
Artur Lutyński

 

Pozostałe testy
Test procesora dźwięku Bettermaker Stereo Passive Equalizer Equalizer studyjny Bettermaker Stereo Passive Equalizer (SPE) wyróżnia się na tle innych urządzeń. W naszym teście w Kosa Buena Studio dowiesz się jak pracować z SPE i posłuchasz brzmienia z sesji nagraniowej
Test słuchawek RODE NHT-100  Rode wraz z modelem słuchawek NHT-100 dołączył do elitarnego grona producentów sprzętu studyjnego takich jak m.in.: AKG / Sennheiser / Beyerdynamic, którego używamy zarówno pracy, jak i w domowym zaciszu. Słuchawki profesjonalne mają...
Test interfejsu audio Yamaha RUio16-D Interfejs audio USB to nieodłączny towarzysz wielu realizatorów live’owych. Yamaha, prezentując RUio16-D, dała do ręki potężny oręż w postaci urządzenia, które – wraz z oprogramowaniem VST Rack Pro zastąpi wiele urządzeń
Test mikrofonów na USB Mackie EM Wybrałem na testy trzy mikrofony USB do podcastu z serii EM od Mackie, model najtańszy: EM-91CU, model najdroższy: Chromium, i model ze średniej półki cenowej, czyli EM-USB. Poznajcie moją opinię na ich temat. Soundbar profesjonalny Audac IMEO2 - czyli jaki? Na decyzję o przyjęciu do recenzji soundbara AUDAC IMEO2 wpływ miała chęć zaspokojenia ciekawości. Liczę na odnalezienie różnic pomiędzy urządzeniem pro a konsumenckim
Budżetowy baryton dla każdego. Aria Pro II JET-B’tone jest z pewnością niezwykle ciekawym instrumentem w sektorze budżetowych gitar barytonowych. Gitara ta prezentuje się niezwykle elegancko, jest przy tym mądrze zaprojektowana i wygodna w grze. TEST