Test kabla gitarowego HESU z serii "The Sound starts here"

Artur Lutyński 2 lutego 2011, 10:52
Hesu The Sound starts here158 Pln
  • świetna elastyczność przewodu
  • brak tendencji do skręcania i załamywania się
  • bardzo dobre odwzorowanie dynamiki instrumentu

Gitarzyści dzielą się na tych, którzy wpinają gitarę w piec i grają oraz na tych, którzy lubią się w niego wpiąć porządnym kablem. Testowanie wciąż nowych kabli dla tych drugich to po prostu oczywistość. Zatem kiedy w ręce wpadł mi nowy kabel firmy HESU z serii “The sound starts here” nie zastanawiałem się długo i wpiąłem się bezpośrednio we wzmacniacz… ale o tym za chwilę.

 

Trochę o konstrukcji.

Sam kabel jest bardzo miękki i podatny na podłogę. Jego elastyczność można porównać z kablami ze szpulki firmy Schaller lub Proel – kabel, który leży bez problemu, nie skręca się, nie załamuje. HESU zastosował w konstrukcji kabla solidne wtyki amerykańskiej firmy G&H. Wtyk dobrze leży w gnieździe gitary i jeśli należysz do rzeszy przemieszczających się podczas grania muzyków możesz być spokojny, że wtyk pozostanie tam gdzie jego miejsce - czyli w gitarze! A już na pewno nie wypadnie z Twojej gitary chwilę przed najbardziej ukochaną solówką.

Wtyki posiadają białe nakładki z eleganckim logo producenta, które usztywniają połączenie końcówki wtyku z kablem, mamy więc pewność, że przewód nie ulegnie przetarciu lub przerwaniu. Całość jest estetycznie wykonana i nie ustępuję pod tym względem zagranicznej konkurencji.

Do testów użyłem Gitary Indie Tribal Custom z przetwornikami DiMarzio podłączonej bezpośrednio do Marshall JVM410H wpiętego w paczkę Mesa Boogie Rectifier 2x12. Jako kabel referencyjny wykorzystałem Hi-Endowey przewód firmy George L’s.

[img:2]

 

Jak to gra?

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Dynamika jak najbardziej zachowana, bez uciążliwej górki, pełny dźwięk, dużo basu. Czyste brzmienia przejrzyste i dynamiczne, odwzorowanie pasma gitary bardzo dobre, być może trochę mniej selektywne niż w George L’s ale za to mamy lekko więcej dołu.

Na kanale z lekkim crunchem nadal dużo dołu, ale dynamicznie - bez zamulania, pasmo szerokie i okrągłe. No i piękne przesterowane brzmienie, szybkie i bez uciążliwych dla ucha wysokich częstotliwości. W porównaniu do referencyjnego George L’s wypadł na tyle dobrze, że od razu zacząłem się zastanawiać nad zakupem takiegoż kabla - brzmiał tak samo dobrze… choć z lekko ciemniejszą charakterystyką.

Cena kabla 6m Jack Kątowy -> Jack prosty 157,90zł

 

Podsumowując

Wielki plus za elastyczność przewodu i brak tendencji do skręcania i załamywania się. Odwzorowania dynamiki instrumentu i pasmo przenoszenia na zaskakująco dobrym poziomie. Kabel na pewno nie ustępuje zagranicznym produktom i jest warty gorącego polecenia, tym bardziej biorąc pod uwagę jego nie wysoki w porównaniu do konkurencji koszt... HESU z pewnością zasługuje na uznanie! Słowem – profesjonalne brzmienie z Polskim rodowodem w bardzo dobrej cenie!

 


Test przeprowadził:

Tomasz Stachowiak (aneke)
Artur Lutyński

 

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem