Studio Projects - Little Square Mic

Marcin Warnke 28 kwietnia 2011, 13:11 DynaBit
Studio Projects 700 zł
  • Wmontowany stojak
  • Bezszumowe działanie
  • Ergonomiczna i solidna budowa
  • Nieskomplikowana obsługa
  • Elektronika klasy-A
  • Wysoki poziom ciśnienia akustycznego SPL - max 132dB
  • Wejście Mini USB oraz XLR Mini
  • Toporna jakość dźwięku
  • Nienajlepsza dynamika

Kardioidalny mikrofon pojemnościowy

Pojawienie się LSM jest na pewno swoistym wydarzeniem na rynku sprzętu nagłośnieniowego. Tworząc go, inżynierowie Studio Projects, wzięli pod uwagę potrzeby każdego, kto pragnie nagłaśniać zwykłą rozmowę, używając jedynie komputera oraz tych, którzy są na początku swej przygody z realizacją dźwięku. Mikrofon jest świetnym łącznikiem miedzy światem amatorskim, a pół-profesjonalnym. Łatwa obsługa, ustawność, mały rozmiar, a także specyfikacja technologiczna LSM, stanowią o jego jakości i dość wysokiej pozycji wśród mikrofonów pojemnościowych w swojej klasie, dostępnych obecnie na rynku.

 

Kilka słów o Little Square Mic

Jest to mikrofon wielkomembranowy, zdolny do zastosowań w warunkach pół-profesjonalnych, ale również amatorskich. Jego budowa jest bardzo ergonomiczna, co umożliwia wielorakie zastosowanie. Do rozpoczęcia pracy z LSM wystarczy port USB. Po szybkim podłączeniu jesteśmy w stanie zastosować go z aplikacjami, takimi jak Skype.

Producent wyposażył mikrofon również w wejście mini XLR, umożliwiające współpracę ze sprzętem profesjonalnym, jak interfejs czy przedwzmacniacz.

[img:1]

Wejście XLR akceptuje zasilanie phantom, natomiast łącze USB, pozwala na podłączenie mikrofonu bezpośrednio do Waszych PC-ów i Mac-ów. Dzięki zamontowanej podpórce, LSM z łatwością można ustawić na biurku i prowadzić na przykład konferencje internetową, co zdecydowanie zwiększa jego praktyczne zastosowanie.

Oczywiście, możliwe jest ustawienie mikrofonu również na standardowym statywie.

[img:4]

Pomimo niepozornej budowy, LSM wyposażono w elementy technologiczne o wysokiej jakości: elektronika klasy-A - 34 milimetrowy transduktor Von Braunmuhl&Weber, posiadający kardioidalny pickup pattern, umożliwiający uniknięcie pogłosu oraz szumu; dodano także konwerter impedancji JFET. Mikrofon charakteryzuje wysoki poziom ciśnienia akustycznego SPL - 132 dB, natomiast pasmo przenoszenia wynosi 20Hz - 20kHz.

 

[img:3]

Zastosowanie

W warunkach studyjnych LSM dobrze radzi sobie z wokalami, odtwarzając dość wiernie wysokie, średnie, a także niskie rejestry. Wysokie SPL, pozwala na czyste nagrania gitar, instrumentów akustycznych, a nawet instrumentów stosowanych w orkiestrach symfonicznych. Oczywiście nie jest to mikrofon, którego będzie używało się do profesjonalnego nagłaśniania orkiestry, jednak jest on w stanie dość wiernie odtworzyć rzeczywisty dźwięk, bez większych zakłóceń. Wspomniałem dość wiernie, jako że jakość dźwięku jest w mojej ocenie dość toporna. Mikrofon nie dorównuje droższym mikrofonom pojemnościowym jakością dostarczanych rezultatów, poza tym jego brzmienie nie jest w pełni czyste. Nie chodzi tu o poziom szumów, z którymi radzi sobie bardzo dobrze, mam na myśli wspomnianą toporność. Brak mu dynamiki, niezbędnej do otrzymywania profesjonalnych efektów. Niemniej jest to świetny mikrofon, dla początkujących użytkowników, którzy nie mają wiedzy na temat realizacji dźwięku.

Testując LSM, użyłem głosów o różnej barwie, charakteryzujących się odmiennymi wartościami tonalnymi, co pozwoliło mi na poznanie jego możliwość. Radzi on sobie dobrze z większością częstotliwości, jednak do uzyskania dźwięku pełniejszego, o większej dynamice niezbędnym było użycie zewnętrznej jednostki EQ. 

Bliskie nagłośnienie przyniosło zdecydowanie najlepsze rezultaty, natomiast po oddaleniu od mikrofonu sygnał stawał się słabszy. Wystarczający do prowadzenia rozmowy na Skype, jednak za slaby by myśleć o nagraniu dobrej jakości i profesjonalnym zastosowaniu. Pozytywne było to, że nagrania nie posiadały zakłóceń i szumów, co zapewnił 34 milimetrowy transduktor, będący jednym z najsilniejszych punktów mikrofonu.

[img:5]

 

Podsumowanie

LSM został zbudowany bardzo solidnie. Wizualnie przypomina mikrofony old school`owe, stosowane miedzy innymi w warunkach radiowych. Produkt jest dostępny w czterech kolorach – czerwonym, różowym, czarnym i białym. Jest to zdecydowanie zabieg marketingowy Studio Projects, który ma umożliwić poszerzenie rynku i dotarcie do klienta, dla którego poza warunkami technicznymi, istotny jest również wygląd mikrofonu. Dzięki temu zabiegowi LSM, ma szansę stać się powszechnie stosowanym mikrofonem w rozmowach Skype, czatach audio-video, konferencjach internetowych, produkcjach podcastów.

Kolor różowy z całą pewnością będzie cieszył się popularnością wśród kobiecej części klienteli.

Jeśli jesteście muzykami, aktorami, radiowcami, etc. – LSM jest mikrofonem, który z całą pewnością ułatwi wam nagranie waszych pomysłów, audycji, etc. Jednak pamiętajcie by mikrofon ustawiać na przeciw źródła dźwięku, pozwoli to na zarejestrowanie sygnału w wierny sposób reprezentującego rzeczywistość. 

Sprawdza się on także w pracy z instrumentami. Dzięki nieskomplikowanej obsłudze i wejściu USB Mini każdy może nagrać swoje pomysły bezpośrednio do komputera, bez konieczności używania sprzętu profesjonalnego, jak interfejs, czy mikser. Jest to wielka zaleta tego mikrofonu, który również można zastosować w warunkach studyjnych, dzięki wejściu Mini XLR. Oczywiście rezultaty dźwiękowe otrzymane podczas testu wypadają na plus dla łącza XLR, jednak sygnał zarejestrowany przez łącze USB, nie odstawał jakością w znaczący sposób od tego, otrzymanego za pomocą XLR. Sygnał uzyskany po podłączeniu mikrofonu przez wejscie XLR, charakteryzował się większą dynamiką, oraz czystością. Polecam używać LSM za pomocą wejścia XLR, jednak w sytuacjach, w których jest to niemożliwe, wejście USB pozwoli na osiągnięcie zadowalających rezultatów. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy lubią nagrywać swe pomysły bezpośrednio w chwili inspiracji. Wystarczy nosić ze sobą laptopa i mikrofon, by je rejestrować.

Osobiście spodobał mi się stojak LSM, który pozwala na ustawienie mikrofonu praktycznie w każdym miejscu, bez konieczności użycia statywu. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, które świadczy o atrakcyjności tego produktu.

[img:2]

Kolejnym plusem mikrofonu jest bezszumowe działanie, pozwalające na osiąganie dość głośnych nagrań.

Przy umiejętnym zastosowaniu narzędzi inżynieryjnych, jak EQ będziecie w stanie, wyciągnąć z dźwięku te wartości, których nie zapewnia LSM, a bezszumowe działanie umożliwi nagranie głośne i wyraźne. Zaprojektowano go tak, by sprawdzał się w każdych warunkach. Pomimo swych plusów, mikrofon ma też swoje wady. Jakość dźwięku nie jest tak pełna i dynamiczna, jak w przypadku mikrofonów droższych, niemniej jest zdecydowanie wystarczająca dla tych, którzy myślą o przejściu z poziomu dźwiękowca amatora do świata pół-profesjonalnego.

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem