Test IMG Stage Line DSM-260: cyfrowy procesor zarządzający głośnikami

8 listopada 2011 Tagi: IMG Stage Line DSM-260, cyfrowy procesor zarządzający głośnikami
Autor testu: andrzej-modrzejewski-zdjecie Andrzej Modrzejewski
Cena: 2290 Pln

Produkt IMG Stage Line DSM-260 należy do grupy urządzeń cyfrowych służących głównie do pracy między mikserem a końcówkami mocy i połączonych z nimi kolumnami głośnikowymi. Jego podstawowym zadaniem jest doprowadzenie niezniekształconego i odpowiednio obrobionego sygnału do końcówek po to, aby nie spalić cewek głośników, ustawić odpowiednio pasma dla różnych reproduktorów, poprawić korekcję, sfazować, a w pewnych sytuacjach opóźnić sygnał. Wszystkie te zabiegi służą poprawie jakości dźwięku.

[lupa:1]
 
DSM-260 posiada dwa rodzaje wejść: analogowe i cyfrowe – interface S/PDIF (chinch) i RS 485 oparte o złącze XLR. Takie rozwiązanie zastosowane zostało dla wlotów kanałów A i B.
 
[img:2]
 
Przechodząc do obróbki sygnału mamy sposobność regulacji poziomu czułości wejścia w zakresie + 6dB do – 12dB. Funkcję tę można kontrolować na wyświetlaczu LED. Kolejnym elementem spełniającym funkcję poprawy jakości dźwięku jest pięciopasmowy korektor. Każdy z nich można modyfikować. Do wyboru są filtry typu dzwon, półka lub notch. Oczywiście filtry parametryczne posiadają regulację dobroci Q w zakresie od 0,3 do 20 korygowane +/- 15dB. Każdy tor (A lub B) przekazuje po wstępnej obróbce sygnał do trzech niezależnych kanałów wyjściowych. W każym z tych kanałów wyjściowych mamy do dyspozycji zwrotnicę, linię opóźniającą, kompresor, regulację poziomu wyjściowego sygnału,l limiter, odwracacz fazy. Wszystkie te funkcje można wyciszyć przyciskiem Mute.
 
Zwrotnica działa w oparciu o dwa rodzaje filtrów półkowych Low i High, a ich nachylenie można ustawić od 6dB do 24dB, Wykorzystując dwa rodzaje filtrów Butterworth lub Linkwitz - Rilay.
 
[lupa:2]
 
Dalszym punktem służącym do obróbki dźwięku jest linia działająca w zakresie od 0 do 848,998msek czyli 288,65932m. Następnym elementem toru wyjściowego jest RMS kompresor posiadający regulację Treshold (- 10dB do + 20dB) Ratio 1:1 do 32:1, Attack od 5ms do 200ms Relase od 0,1 s. do 3s. Knee od 0% do 100%. Po kompresorze możemy skorzystać z regulacji poziomu wyjścia sygnału (Gain – 12dB do + 6dB).Bardzo istotnym elementem wyposażenia DSM 260 jest limiter, którego poziom regulacji Treshold zaczyna się od – 10dB do + 20dB, Ratio od 0,1s do 3s. i Attaca od 5ms do 200ms. Na samym końcu kanału wyjściowego znajduje się dwustanowy (0? , 180? ) odwracacz fazy. Każde z sześciu wyjść (suma obu kanałów A i B) posiada wyświetlacz LED informujący o poziomie sygnału wyjściowego.
 
[img:4]
 
Oczywiście obróbkę procesora możemy przeprowadzać ręcznie lub przy pomocy PC, do którego producent dostarcza oprogramowanie na płycie CD. PC łączymy przy pomocy kabla USB 2.0 dołączonego do DSM 260. Każdy z ustawionych wariantów programu można zabezpieczyć przy pomocy klucza – hasła dostępu. Można też wprowadzić własną nazwę dla każdego wariantu, a mamy ich do dyspozycji 64. Punktem wyposażenia DSM-260 są przełączniki odłączające masę od złącza USB, a także ogólną urządzenia. Przydaje się to w wypadku wystąpienia przydźwięku z powodu pętli masowej.
 
Szczegółowe informacje dotyczące użytkowania procesora DSM-260 znajdziecie w instrukcji obsługi:
 
 

Wrażenia
 
W moim odczuciu procesor DSM-260 pracuje bardzo poprawnie i posiada sporo możliwości. Wprawdzie jego mniejszy brat: DSM-240 posiadający dwa wejścia i cztery wyjścia ma możliwość ustawienia nachylenia charakterystyki zwrotnicy do 48dB na oktawę. Linia opóźniająca użyta w testowanym egzemplarzu ma szeroki zapas, ale odczuwalny jest efekt feedback. Przydałby się regulowany odwracacz fazy na wyjściach. Ma to zastosowanie w przypadku użycia kolumn głośnikowych, w których reproduktory są ustawione pod innym kątem niż 0? lub 180? . Bardzo ważnym elementem poprawiającym brzmienie jest pięciopunktowa korekcja. Uważam że relacja ceny do możliwości DSM-260 firmy Stage Line jest bardzo dobra gdyż jego sobowtór pochodzący od Adama Halla kosztuje dwukrotnie więcej.
 
[img:3]
 
Specyfikacja techniczna DSM-260:
 
  • 2 wejścia i 6 wyjść (XLR, sym.)
  • Wejście cyfrowe S/PDIF (32kHz, 44.1kHz lub 48kHz)
  • DSP: SAM3716, 24 bity (data) x 96 bitów (coeff.)
  • Konwerter A/D: AKM5392, 24 bity
  • Konwerter D/A: AKM4396, 24 bity
  • Zakres dynamiki: > 110dB
  • 3 tryby pracy: 3-drożna stereo/2-drożna stereo + sub/6-drożna mono
  • Interfejs graficzny, oprogramowanie PC (zarządzanie max 32 urządzeniami DSM-260)
  • Możliwość zapisania 64 presetów dla każdego projektu
  • Interfejs USB
  • Interfejs RS-485
  • Wyświetlacz 2 x 24 znaki
  • Wskaźnik VU z 7 diodami dla każdego kanału, poziom lub limiter
  • Możliwość równoczesnej zmiany ustawień dla kilku kanałów
  • Montaż w racku 482mm (19"), 1U
 
Wejścia (dla każdego kanału):
 
  • Regulacja wzmocnienia
  • 5 parametrycznych korektorów
  • 17 typów filtrów dla każdego korektora
  • Opóźnienie, wprowadzanie czasowo (ms) oraz dystansem (m): max 849ms z krokiem 22usek. lub max 288m z krokiem 6.8mm
 
Wyjścia (dla każdego kanału):
 
  • Zwrotnica z filtrem Butterworth'a, Linkwitz-Riley'a oraz Bessel'a, od 6 do 24dB/okt.; możliwość uzyskania bardziej stromego zbocza filtru w połączeniu z korektorem
  • 5 parametrycznych korektorów dla każdego wyjścia
  • 17 typów filtrów dla każdego korektora
  • Limiter oraz kompresor RMS ze stosunkiem do 32:1 oraz regulowanym twardym/miękkim kolanem, threshold: od 20dBu do -10dBu, czas release: od 0.1 do 3 sek., czas attack: 5-200ms
  • Limiter oraz kompresor RMS z funkcją przepuszczania (bypass)
  • Opóźnienie, wprowadzanie czasowo (ms) oraz dystansem (m): max 849ms z krokiem 22usek. lub max 288m z krokiem 6.8mm
  • Przełącznik fazy (180°)
  • Regulacja wzmocnienia
 

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Bardzo dobra praca urządzenia
Duży zapas linii opóźniającej
Pięciopunktowa korekcja
Przełączniki odłączające masę od złącza USB
Czytelny wyświetlacz oraz intuicyjny panel przedni
Możliwość zapisania 64 presetów dla każdego projektu
Bardzo dobra relacja ceny do możliwości urządzenia
Odczuwalny efekt feedback
Do testów dostarczył:
Monacor Polska Sp. z o.o. Monacor Polska Sp. z o.o. Tel: +48 (71) 320 93 00 www.monacor.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: Powersoft T Series1

Pozostałe testy nagłośnienia

Końcówka mocy Powersoft "T" i Armonia-Plus

Końcówka mocy Powersoft "T" i Armonia-Plus

Ocena:

Niezależnie od wybranego modelu, nabywając końcówkę serii T uzyskujemy niemalże pewność, że przez kolejną dekadę będziemy pracować na sprzęcie należącym do awangardy. Zapraszamy na test nowych wzmacniaczy Powersoft.

Produkt: T
Przemysław Waszkiewicz OFF STAGE
System monitorowy LDM Flatspeaker 200

System monitorowy LDM Flatspeaker 200

Kilka dni przed otwarciem, do klubu Black&White w Ostrołęce dotarła nieduża paczka. Nadawcą była firma LDM Electronic Sp. z o.o., która przekazała nam na...

Produkt: Flatspeaker 200
Paweł Berent
System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

Marki Audix nie trzeba przedstawiać nikomu związanemu z branżą pro-audio. Popularne i pożądane przez realizatorów mikrofony amerykańskiej marki znajdziemy na...

Produkt: AP61 OM2
Cena: 2.600 zł
Michał Jantar Realizator dźwięku
Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Trzy tygodnie temu dotarł do mnie do testów - w dwóch sporych i w dwóch nieco mniejszych pudłach - wyrównany liniowo zestaw nagłośnieniowy frmy LD Systems....

Produkt: Curv 500 TS
Cena: 6.500 zł
Rafał Drewniany DTS Studio
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz