TEST FISHMAN BLACKSTACK czyli GRANIE I.... GRANIE

Kamil Badzioch 23 stycznia 2012, 12:18 ADA MUSIC
Fishman Blackstack1.112 zł
  • Solidna konstrukcja przetwornika
  • Prosty montaż, bez konieczności cięcia instrumentu
  • Struny odzywają się równą głośnością bez ingerencji klucza
  • 5 metrów kabla w zestawie
  • Case + zestaw akcesoriów
  • Cena

Życie to hazard. W myśl zasady łatwo przyszło - łatwo poszło, firma FISHMAN postanowiła pomóc gitarzystom w przepuszczaniu tak "łatwo zarobionej" na koncercie kasy. Ale po kolei...


PACZKA

przyjechała do mnie niespodziewanie. Co prawda, wiedziałem, że dostanę do ogrania nową przystawkę, ale ta paczka była tak, jakoś za duża. Zapakowana w czarną folię. Po zerwaniu folii, oczom moim ukazała się srebrzysta walizeczka, ze wzorami sugerującymi iż w środku znajdę zestaw do Black Jacka. Dokładniejsze oględziny, odkryły mojej świadomości, że jest tam duży napis FISHMAN - co to znaczy siła sugestii wzorów graficznych :)

 

OTWIERAM
z ciekawością, co znajdę w środku? Na zielonym tle ułożone żetony do gry, przetwornik będący przedmiotem niniejszego testu, talia kart, kabel do podłączenia przetwornika i kilka niezbędnych elementów montażowych. Żetony i karty podobnie jak przetwornik - opisane nazwą" FISHMAN".

[img:1]

[img:2]

PRZETWORNIK
pasywny, typu humbucker. Kolor czarny. Od góry ładnie wykończony w półmacie panel z tłoczoną nazwą firmy i wyprowadzonymi śrubkami do regulacji głośności strun. W odczuciu dość ciężki co świadczy niewątpliwie o solidnej konstrukcji urządzenia.

MONTAŻ
bardzo prosty, bez konieczności cięcia instrumentu. Należy jedynie wywiercić otwór , o średnicy 12mm, w miejscu kołka do zaczepienia paska. Następnie montujemy będący w zestawie kabel, z jednej strony zakończony gniazdem jack, które pełni jednocześnie rolę zaczepu dla paska, a z drugiej strony gniazdem miniXLR.

Kabel ma długość 5 stóp (ok.150cm). Aby kabel nie latał luzem po całym pudle, mocujemy go do boczków specjalnymi zatrzaskami, wklejanymi na dwustronna taśmę. Wtyczkę miniXLR wpinamy w gniazdo , które jest umiejscowione na dole przystawki. Teraz pozostaje tylko umieścić przystawkę w otworze. Jak podaje producent, można ją zamontować w otworach o średnicy mniejszej niż 92mm. Rozsuwamy "łapki" przetwornika, zabezpieczamy je specjalną wklejką z korka, aby nie porysować powierzchni pudła, wkładamy w otwór, ustawiamy śrubki pod strunami i na koniec "łapki" skręcamy śrubami - przystawka jest zamontowana. Ufff...

[img:3]

BRZMIENIE
przetwornika, sprawdzałem wykorzystując gitarę Guild, uzbrojoną w struny grubości 0.12 . Do nagłośnienia posłużyły mi aktywny odsłuch SR i zestaw nagłośnieniowy średniej klasy. Po podłączeniu do SR'a - niemiłe zdziwienie. Sygnał jest bardzo cichy i jak na mój gust zbyt "elektryczny". Biorę poprawkę na to, że jest to przystawka pasywna i przepinam sie do zestawu mikser-wzmacniacz-kolumny. Tu zdecydowanie lepiej. Podkręcenie GAIN"a powoduje,że głośność i dynamika brzmienia są na bardzo poprawnym poziomie. Ale jak dla mnie wciąż jest bardzo dalekie od brzmień jakie lubię. Oczywiście dla innych może być wprost przeciwnie. Sprawdzam, jaka jest tolerancja na sprzężenia - tu jest całkiem nieźle.

Po pokręceniu gałkami od barwy i lekkim dodaniu efektu, otrzymuję brzmienie, które mógłbym zaakceptować, choć jest dalekie od mojego ideału brzmienia akustyka" na kablu". Miłym zaskoczeniem jest fakt, iż klucz imbusowy, którym możemy regulować głośności poszczególnych strun, poprzez wkręcanie , lub wykręcanie śrubek, nie był mi wcale potrzebny. Struny odzywały się z równą głośnością.

Doszedłem do wniosku, że przetwornik dobrze sprawdziłby się w składzie rockowym, gdzie można by go było mocno podgłośnić, tak by wniósł nieco akustycznego wątku w elektryczne brzmienie zespołu. Ci, którzy szukają brzmienia z kabla, maksymalnie zbliżonego do brzmienia akustycznego, raczej nie będą nim zainteresowani. Nie bez znaczenia jest też fakt, że przez swoja wagę, zbytnio obciąża płytę rezonansową instrumentu, spłyca jego brzmienie. Zatem aby móc się cieszyć w pełni akustycznym "głosem" instrumentu, należy BLACKSTACK'a po każdym koncercie zdemontować, by nie działał jak tłumik.


W DZISIEJSZYCH CZASACH SPRZEDAJE SIĘ OPAKOWANIE
to teoria którą głosi zaprzyjaźniony trener hadlowców. Patrzac na opakowanie i akcesoria dodatkowe, trudno nie pomysleć, że firma FISHMAN stara się słowa te wprowdzić w życie. Przystawka nie odbiega jakością od podobnych przetworników innych liczących się firm. Jednak za cały zestaw Fishmana zapłacić trzeba nie mało... Przystawka i akcesoria kosztuje ok 1112,-zł. Nie mniej jednak sprawiając prezent gitarzyście, limitowana edycji przetwornika BLACKSTACK wydaje się być fajnym pomysłem.

 

GRA i...Gra
W sumie jednak należy pochwalić Firmę Fishman za próbę większej integracji muzyków. O ile przyjemniej po próbie, czy koncercie, zamiast wracać do domu i telewizora zasiąść gdzieś razem przy kufelku, szklaneczce (do wyboru), rozdać żetony, karty i... kontynuować grę.

 

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem