Test efektów gitarowych WEEHBO

Marcin Lewicki 20 lutego 2012, 13:37 300000 Guitars
Weehbo Plexdrive800 zł
Weehbo Jcm Drive
Weehbo Slo Drive
Weehbo Helldrive
Weehbo Morbid Drive
Weehbo Bastard

WEEHBO Effekte jest małą niemiecką manufakturą założoną w 2008 roku i w pełni prowadzoną przez jednego człowieka. Te ręcznie wykonane efekty swoim brzmieniem jak i nazwą nawiązują do historii rockowych wzmacniaczy gitarowych. Każdy z nich wyposażony jest w szereg ciekawych, nowoczesnych rozwiązań oraz daje ogromne możliwości modulacji danego brzmienia. Od lekkich crunch'ów po ciężkie brzmienie distortion, efekty WEEHBO są odpowiedzią na wołanie każdego rockowego muzyka. Przyjrzyjmy się zatem im trochę dokładniej.

 
Każda z kostek wyposażona jest w szeroką korekcję (6 potencjometrów), także modulacja brzmienia jest bardzo dowolna. Dodatkowo każdy efekt ( oprócz Bastard'a ) posiada przełącznik dynamiki gry, który daje możliwość wyboru trybu pracy między 9V i 18V (nie polecam trybu 9V). Zmiana napięcia odbywa się wewnątrz efektu więc nie trzeba zaopatrywać się w zasilacz 18V. Ponadto za pomocą małego switch'a na środku, możemy wybrać ilość gain'u wydobywającego się z efektu. Dzięki temu efekty te są bardzo różnorodne i przy dłuższej zabawie z ustawieniami mogą posłużyć jako kilka kostek w jednej.
 
 
Plexdrive
 
[lupa:5]
 
Opisywane efekty ułożyłem w kolejności zgodnie z zakresem gain'a, który możemy z nich ukręcić i tak na pierwszym miejscu uplasował się Plexdrive. Już po nazwie możemy stwierdzić, iż kostka ta dąży do imitacji legendarnego wzmacniacza Plexi Marshalla i muszę powiedzieć, że robi to bardzo dobrze!Charakteryzuje się niskim gain'em, aczkolwiek zachowuje właściwości 'krzyczącego' crunch'u znanego z serii Marshalla. Efekt posiada wbudowany booster, który świetnie sprawdza się w grze solowej W trybie 18V wraz z high gain'em i odpowiednią korekcją można poczuć ciepło lampowego brzmienia znanego głównie z lat 80.
 
 
Specyfikacja:
 
  • Zasilanie 9V
  • Pobór prądu 11 mA (23 mA gdy przełącznik dynamic przełączony jest na 18V)
  • Regulacja: Input (sygnał wejściowy i bass), Drive, Presence (środek), Tone (góra), Level, Boost (poziom boostera),
  • Włączniki: On/Off, Booster (włącznik boostera), Dynamic (zmiana napięcia z 9V na 18V)
  • Przełącznik Gainu Less-More
  • Wymiary 120 x 95 x 55 mm
  • Waga 360 g
 
Cena: 799 pln
 
 

 
 
 
 

Jcm Drive
 
 
[lupa:4]
 
Kolejny Marshall i kolejne legendarne brzmienie. Jcm Drive brzmi niemalże dokładnie jak piece serii Jcm oraz Jtm, także nazwa znów nie kłamie. W moim odczuciu bardzo zbliżony do Plexdrive'u, aczkolwiek zamiast charakterystycznej 'góry' wyrażnie słyszymy tu pasmo środkowe, dzięki czemu brzmienie jest bardziej selektywne, jednak mniej agresywne. Zakres gain'u odrobinę szerszy (od low po medium). Świetna kostka dla fanów gitarzystów takich jak Zakk Wylde, Slash, czy Randy Rhoads.
 
 
Specyfikacja:
 
  • Zasilanie 9V
  • Pobór prądu 28 mA (51 mA gdy przełącznik dynamic przełączony jest na 18V)
  • Regulacja: Input, Gain, Bass, Middle, Treble, Level
  • Włączniki: On/Off, JCM/JTM, Dynamic (zmiana napięcia z 9V na 18V)
  • Przełącznik Midrange
  • Wymiary 120 x 95 x 55 mm
  • Waga 360 g
 
Cena: 799 pln
 
 
 
 
 
 
Slo Drive
 
[lupa:3]
 
Najnowsze dziecko marki WEEHBO, Slo Drive jest chyba moim ulubionym z całej serii. Świetna selektywność i dynamika, a tym samym zachowany vintage'owy pazur. Dużo środka, przedłużony sustain oraz nuta nowoczesności to chyba jego główne zalety. W porównaniu z poprzednimi efektami imitującymi brytyjskie brzmienia, Slo Drive bardziej przypomina wzmacniacze amerykańskie typu Soldano.
 
Specyfikacja:
 
  • Zasilanie 9V
  • Pobór prądu 30 mA (75 mA gdy przełącznik dynamic przełączony jest na 18V)
  • Regulacja: Overdrive, Crunch, Treble, Middle, Bass, Depth, Level
  • Włączniki: On/Off (True Bypass), Select, Midrange, Dynamic (zmiana napięcia z 9V na 18V)
  • Wymiary 120 x 95 x 55 mm
  • Waga 360 g
 
Cena: 799 zł
 

 
 
 
Helldrive
 
[lupa:2]
 
Helldrive jest bardzo ciekawą pozycją, która świetnie imituje brytyjskie brzmienie. Nawet po podłączeniu do tranzystora czujemy jakbyśmy grali na lampie. Kostka ta, mimo swoich ogromnych możliwości korekcji stawia spore wymagania przed gitarzystą, co według mnie działa na plus, gdyż grając na prawdziwej lampie różnice w artykulacji mają bezpośredni wpływ na wyjściowe brzmienie. Przy podłączeniu różnych instrumentów słychać wyrażne różnice (efekt dodaje brzmienie do gitary zamiast zastępować je swoim własnym). Polecana dla bardziej zaawansowanych muzyków.
 
 
Specyfikacja:
 
  • Zasilanie 9V
  • Pobór prądu 68 mA (73 mA gdy przełącznik dynamic przełączony jest na 18V)
  • Regulacja: Input (sygnał wejściowy i bass), Gain, Balls (średnica), Tone (góra), Level, Fire (level boostera),
  • Wewnętrzne switche: Presence, Bass, Gain, Tone
  • Włączniki: On/Off, Hellfire (włącznik boostera), Dynamic (zmiana napięcia z 9V na 18V)
  • Przełącznik Pre-Post
  • Wymiary 120 x 95 x 55 mm
  • Waga 350 g
 
Cena: 799 pln
 
 
 
 
 
 
 
Morbid Drive
 
[lupa:1]
 
Jak wspomniałem wcześniej, efekty ułożyłem w kolejności rosnącej biorąc pod uwagę gain. Dotychczas mieliśmy do czynienia z zakresem od low po medium. Morbid Drive przekracza tą granicę i plasuje się już w szeregach kostek high-gain'owych. Mimo swojego 'kopa' efekt ten brzmi bardzo selektywnie i sprawdza się świetnie w grze rytmicznej jak i solowej. Pozycja dla fanów hard rocka i lekkiego metalu.
 
 
Specyfikacja:
 
  • Zasilanie 9V
  • Pobór prądu 37 mA (75 mA gdy przełącznik dynamic przełączony jest na 18V)
  • Regulacja: Gain, Bass, Middle, Treble, Depth, Level
  • Włączniki: On/Off, Lead/Rhythm, Dynamic (zmiana napięcia z 9V na 18V)
  • Przełącznik Midrange
  • Wymiary 120 x 95 x 55 mm
  • Waga 360 g
 
Cena: 799 pln
 
 
 
 
 
 

Bastard
 
[lupa:6]
 
Prawdziwy high gain! Bastard jest najmniejszym z omawianych tu efektów jednak skrywa w sobie największą moc. Od razu po jego odpaleniu i zagraniu pierwszego akordu przychodzą na myśl skojarzenia z amerykańskimi wzmacniaczami spod znaku Mesa Boogie, czy Soldano. Dość selektywne i bardzo nasycone brzmienie. W połączeniu z lekkim delay'em brzmi niesamowicie w partiach solowych zapewniając długi sustain oraz krzykliwe wysokie dżwięki. Pozycja godna uwagi.
 
 
Specyfikacja:
 
  • Zasilanie 9-18V
  • Pobór prądu 14 mA przy 9V
  • Regulacja: Gain, Bass, Middle, Treble, Level
  • Włączniki: On/Off,
  • Przełącznik Voice
  • Wymiary 110 x 60 x 50 mm
  • Waga 230 g
 
Cena: 699 pln
 

 
 
 
 
Galeria zdjęć
 
 
 
 
 
Podsumowanie:
 
Efekty WEEHBO mimo swojej krótkiej historii na rynku muzycznym zdążyły już narobić wokół siebie trochę hałasu ze względu na swoją jakość. Bardzo dobrze radzą sobie z imitacją lampowych pieców oddając tym samym ich charakterystykę. Teraz posiadając średnie kombo tranzystorowe, odrobinę umiejętności i jedną z tych niesamowitych kostek możesz zabrzmieć na scenie jak legenda rocka. Uważam, iż warto zauważyć że efekty WEEHBO bardzo dobrze sprawdzają się w warunkach studyjnych i brzmią świetnie na nagraniu. Gorąco polecam wycieczkę do sklepu w celu bliższego zapoznania się z tymi niemieckimi wynalazkami.
 
Marcin Lewicki
 
[img:1]
 
 
Foto: Piotr Bartosiuk
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem