Test Blade seria Player - PTH-3 i PTE-1

30 kwietnia 2012 Tagi: gitara elektryczna blade, elektryk, blade pth3, blade pte1
Autor testu: maciej-sosnowski-zdjecie Maciej Sosnowski
Produkt: Blade Guitars PTE-1Blade Guitars PTH-3
Dostarczył: FX MUSIC GROUP

[img:5]


Blade to szwajcarska firma, której popularność stale wzrasta wraz z instrumentami, które wypuszczają na rynek. Do przetestowania dostaliśmy gitary z nowej serii Player o klasycznych kształtach strata. Zobaczmy więc czy połączenie olchy i klonu, ze świetnym ponadczasowym dizajnem oraz sprawdzonym systemem elektrycznym spełni nasze oczekiwania. Czy Blade - wschodząca gwiazda rynku gitar elektrycznych utrzyma poziom? Czy może to tylko kolejna kopia?

 

Wygoda

Jedną z cech, które wpływają na tak ogromną popularność gitar typu strat jest ich wygoda. Profilowanie korpusu tego modelu bardzo umila nam grę zarówno na siedząco jak i na stojąco. Gitara swobodnie opiera się o ciało dzięki wcięciu z tyłu, a prawa ręka może działać do woli nie opierając się o kant (jak w przypadku wielu gitar), a o wyprofilowaną powierzchnię z przodu korpusu. Ta gitara niemal sama wpasowuje się w sylwetkę muzyka. To, co nie jest wspólne dla wszystkich gitar tego typu to gryf. W stratach widziałem przeróżne gryfy: od grubych i topornych po przypominające listewki, plasterki drewna. W tym przypadku mamy do czynienia z nowoczesnym, szczupłym typem „C” nadającym się do grania bardzo szybkich riffów i solówek. Starzy wyjadacze, przyzwyczajeni do grubaśnych gryfów nie będą zachwyceni, ale prawda jest taka, że po prostu łatwiej i przyjemniej gra się na nowoczesnych gryfach.

[img:4]

[img:3]

[img:1]

Do wygód należy dodać klasyczne gniazdo Jack umieszczone z przodu korpusu, które mimo „umownego” wpływu estetycznego, jest bardzo praktyczne i ułatwia życie gitarzystom już od wielu lat.

 

Wygląd

Blade Texas PTE-1

Klasyka. „Przypalone” drewno ukazuje układ słojów – element nadający trochę indywidualizmu dla każdego egzemplarza. 3 kawałki drewna na korpus raczej współgrają - aby zobaczyć łączenie nie trzeba się długo przyglądać, jednak dobór elementów nie razi. Biała trójwarstwowa maskownica (biel-czerń-biel), białe przetworniki i gałki dają vintageowy charakter. Odróżnimy tego Bladeowego strata od Fendera po oryginalnej główce dizajnu Blade, oraz odrobinę innym kształcie zakończenia dźwigni pięciopozycyjnego przełącznika przystawek.

[img:2]

 

Blade Texas PTH-3

Gitara prezentuje się naprawdę dobrze. Czarna maskownica na tle mocno przypalonego drewna, nadaje jej naprawdę kultowego, rock’n’rolowo - bluesowego charakteru. Czarne przetworniki i gałki potencjometrów dobrze się komponują. Ta gitara to twardziel i wzbudza respekt. Jeśli byłaby człowiekiem to byłaby Chuckiem Norrisem ;) Nawet własny projekt główki czyli element, który wzbudza często dużo różnych emocji nie wydaje się przeprojektowany (jak to najczęściej bywa) i współgra z całością. Zdecydowanie ten model przypadł mi bardziej do gustu, przynajmniej jeżeli chodzi o wygląd.

 

 

Wszystko fajnie, ale jak to gada?

Charakterystyka drewna w tego typu gitarach sprawia, że posiadają bogatą, wyeksponowaną górę, pełny środek, i okrągły dół – brzmienie, które było, jest i będzie popularne w bluesie, country, rock’n’rollu, czy rocku. Wiele legend sprzed lat, jak i dzisiejszych gwiazd używa takiego brzmienia i naturalnym jest fakt, że dążymy do odwzorowania tego co już słyszeliśmy i tak bardzo nam się podobało (może to dlatego straty są takie popularne?).

 

Blade Texas PTE-1

 

Nie będę ukrywał, że jestem fanem singli. Brzmienie tej gitary oparte jest na przetwornikach właśnie tego typu i jest to dla mnie zdecydowany plus. Na czystym kanale, na przystawce pod gryfem usłyszymy niemalże naturalny, akustyczny dźwięk – bardzo okrągły, bogaty i klarowny dół. Natomiast przystawka pod mostkiem daje dużo twangu i świetnie nadaje się do country, bluesa i rock’n’rolla. Na kanale przesterowanym nie ma się co łudzić, że ominiemy szumy przy pojedynczych singlach. Mi to osobiście nigdy nie przeszkadzało (wręcz lubię ten brud i pazur na przesterze). Jeżeli jednak ktoś chce zachować brzmienie singli i jednocześnie ograniczyć szumy to w pozycjach 2 i 4 odwrotnie nawinięte cewki zapewnią dużo niższy poziom brumienia. Konstrukcja gitary daje nam dużą uniwersalność i szeroką paletę brzmień, także może być tak, że trochę posiedzimy z instrumentem zanim znajdziemy ten sound , o który nam chodzi. Zaliczam to oczywiście do zalet gitary. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić.

 

Blade Texas PTH-3

Wielu na pewno przypadnie do gustu popularny w dzisiejszych czasach układ przetworników H-S-H, który uważa się za uniwersalny, sprawdzający się w każdym gatunku, z naciskiem na rocka i brzmienie przesterowane. Gitara jest głośna, a przetworniki dają mocny sygnał dzięki magnesom Alnico V. Środkowy singiel sprawdzi się np. w funky, a nie brumiące humbuckery zabrzmią dobrze przy większych gainach. Przystawki trzymają wysoki poziom i myślę, że choć to kwestia gustu, nie będzie potrzeby wymiany ich zaraz po kupnie gitary.

Standardowy układ elektryczny, czyli pięciopozycyjny przełącznik, dwie gałki tonu i jedna volume, pozwala nam osiągnąć dużo możliwości brzmieniowych. Zwłaszcza polecam skręcić zaniedbywane trochę (odkręcane przez wielu na 10 na całe życie ;)) gałki volume i tonu, aby uzyskać naprawdę fajnego crunch’a przy przesterze. Na uwagę zasługuje też mostek tremolo, który nie psuje stroju. Dziwi mnie ten fakt, bo nawet w droższych Fenderach, często było tak, że mostek ten był przedmiotem krótkiej zabawy, tylko po to aby zmęczony ciągłym rozstrajaniem gitary użytkownik, rezygnował z wajchy bezpowrotnie. Nawet po intensywnym wajchowaniu, Blade trzyma strój względnie elegancko.

 

Podsumowanie

Największymi atutami (poza ceną) gitar Blade Texas PTH-3 i PTE-1, są niewątpliwie wygląd, wygoda (zarówno gryfu jak i korpusu), tremolo oraz uniwersalność brzmieniowa, która przywodzi na myśl wiele z naszych ulubionych albumów. Gitary można porównać (choć każdy model jest tak naprawdę trochę inny) z wyższymi modelami Squiera, czy meksykańskimi Fenderami. Jeżeli chcemy mieć pewność, że wydane na gitarę pieniądze nie pójdą w błoto, warto zainwestować w Blade, bo te instrumenty trzymają poziom i wywierają bardzo pozytywne wrażenie.

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

Do testów dostarczył:
FX MUSIC GROUP FX MUSIC GROUP Tel: +48 (84) 639 11 22 fxmusic.com.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: Walrus Audio Julia & Monument1
TEST: Gitara klasyczna Alvarez AC65CE2
TEST: Gallistrings RSB & Saturnino3

Pozostałe testy sprzętu gitarowego

Test gitary elektrycznej PRS DW CE 24 "Floyd"

Test gitary elektrycznej PRS DW CE 24 "Floyd"

Marka, której instrument wzięliśmy dzisiaj na warsztat, nie wymaga zbytniego opisu, gdyż firma PRS jest znana na całym świecie. Gitary te cieszą się dużą...

Produkt: DW CE 24
Cena: 10.600 zł
Marek Pająk Gitarzysta VADER
TEST: Gitara klasyczna Alvarez AC65CE

TEST: Gitara klasyczna Alvarez AC65CE

Ocena:

Gitary firmy Alvarez w swojej palecie posiadają instrumenty z podstawowej serii Regent, a później średnio-zaawansowanej Artist, Artist Elite, Cadiz, poprzez...

Produkt: AC65CE
Cena: 1.600 zł
Robert Słucki INFOGITARA.PL
Struny do gitary basowej Gallistrings RSB & Saturnino

Struny do gitary basowej Gallistrings RSB & Saturnino

Zanim zacznę opisywać struny firmy Galli, na wstępie walnę krótką przemowę na temat strun basowych, opartą na swoich doświadczeniach. Prawdą jest, że struny...

Produkt: RSBSaturnino
Adam "Harris" Jasiński Basista KAT
Efekty gitarowe Walrus Audio Julia & Monument

Efekty gitarowe Walrus Audio Julia & Monument

Efekty gitarowe to chyba najbardziej dochodowa część sprzętowego biznesu. Wystarczy skopiować to i owo, wymyślić nową nazwę, ładną obudowę - i już można...

Produkt: JuliaMonument
Cena: 900 zł1200 zł
Krzysztof Błaś
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz