Mackie HD1221 - TEST

Aleksander Wicka 25 czerwca 2012, 00:00 Music Info
Mackie HD12213599 PLN
  • bardzo wysokiej jakości dźwięk
  • szybki montaż i szybka "zwijka"
  • wyjątkowa mobilność zestawu
  • praca kolumny zarówno na statywie jak i monitor sceniczny
  • 12 punktów umożliwiających podwieszenie kolumny zarówno w poziomie jak i pionie
  • dość ubogi panel kontrolny

Nowe kolumny Mackie HD 1221 mieliśmy okazję  przetestować  podczas naszej ostatniej firmowej realizacji Radia Plus.

Naszym zadaniem było nagłośnić strefę promocyjną radia w galeri handlowej. Przy tej realizacji najważniejsze było zapewnić jak najlepszą komunikację konferansjera z publicznością, przy jednoczesnym niekolidowaniu i niezagłuszaniu codziennego przebiegu pracy galerii. Takie realizacje są dość wymagające ze względu na ciągi komunikacyjne i odbijanie się dźwięku od dużych płaskich powierzchni.

Ale zacznijmy od początku.

 

 

Panel przedni

Pierwsze na co zwracamy uwagę to niewielkie rozmiary tej kolumny. Wymiary:  610mm x 386mm x 381mm

Jest to kolumna aktywna czyli każda posiada wbudowaną końcówkę mocy klasy D a to ma już wpływ na jej wagę. Ale bez obaw, przy wadze 22,7 kg  wasze plecy będą w dalszym ciągu zadowolone a kolumnę możemy uznać za kompaktową. Więc  jak to możliwe że te małe gabaryty posiadają moc 1200W a poziom ciśnienia akustycznego wynosi aż 133 decybele! No za to odpowiadają już wspólne działania inżynierów firm :EAW, Martin Audio i firmy Mackie.

Specyfikacja techniczna:

  • 1200W mocy wzmacniacza (klasa D Fast Recovery™)
  • moc wzmacniacza dla sekcji LF: 500W RMS/1000W peak
  • moc wzmacniacza dla sekcji HF: 100W RMS/200W peak

Mackie Hd 12 21 to kolumna dwudrożna :

  • wyposażona w 12 calowy neodymowy głośnik niskotonowy z 3 calową cewką,
  • tytanowy driver wysokotonowy o średnicy 1 ,75 cala,
  • posiada specjalnie zaprojektowany przez firmę Martin Audio  Horn drivera
    z mozliwością rotacji 50 lub 90 stopni.
  • kolumna ma wbudowany procesor obsługujący opatentowaną korekcję inżynierów EAW,
  • równoważenie przesunięcia czasowego , 
  • korekcję fazową oraz crossover,
  • wbudowany limiter 
  • zabezpieczenie temperaturowe.


Ścięta obudowa umożliwia wykorzystanie kolumny nie zarówno na statywie jak i jako monitor sceniczny, obudowa posiada też 12 punktów umożliwiających podwieszenie kolumny zarówno w poziomie jak i pionie.

 [img:1]

 

Na tylnym panelu znajdziemy:

Główne wejście jak i wyjście XLR
(kolejna kolumna otrzyma dokładnie taki sam dźwięk i o tym samym poziomi głośności co sygnał główny)

Przełącznik 3 trybów pracy :
1. „CONTOUR” - podbija nam pasmo wysokie i niskie
2. „NORMAL” - coś dla normalnych akustyków czyli dźwięk pozostaje taki jaki wykręcicie na mixerze
3. „MONITOR” -  zetnie nam górne i dolne pasmo, to ustawienie  polecane przez producenta jest przy zastosowaniu jako odsłuch sceniczny, z doświadczenia wiemy jednak, że za to odpowiedzialny przecież jest pan akustyk;)

Pstryczek elektryczek „POWER LIGHT ON/OFF”
odpowiedzialny za wyrafinowane niebieskie światełko przedniej diody

Dioda od zabezpieczenie temperaturowego
dwukolorowa dioda która świeci nam się na zielono w momencie
kiedy kolumna otrzymuje sygnał, natomias kiedy zaświeci na żółto
jest to sygnał aby skręcić poziom głośnośc

Pokrętło „LEVEL”, 
którym możemy o 6 decybeli ściszyć lub zgłośnić naszą kolumnę
względem pozostałych kolumn połączonych w naszym  systemie .

 [img:2]


Jak widzicie panel kontrolny jest dość ubogi, nie jest to typowe kombo posiadające osobne wejścia mikrofonowe i osobne audio, nie macie możliwości korekcji dźwięku, tak aby na poszczególnym kanale skręcić wysokie albo niskie tony tu potrzebujecie mixera zewnętrznego, z którego wypuścicie gotowy sygnał.

Więc jak spisały się nam na froncie eventowym?

Otrzymaliśmy bardzo wysokiej jakości dźwięk, bardzo szybki montaż i szybka "zwijka", w dodatku wyjątkowa mobilność  zestawu. Mackei HD 1221 na pewno przypadną do gustu wszystkim pracującym właśnie w trybie mobilnym jak agencje promocyjne, mobilni DJ’e czy też zespoły muzyczne. Musicie tylko pamiętać, że do grania - odtwarzania muzyki powinniście zaopatrzyć się dodatkowo w kolumny basowe.

No i rzecz najważniejsza jeżeli chcecie aby wasze realizacje wspierało to jedno bardziej rozpoznawalnych na całym świecie logo, to musicie się liczyć z tym, iż jest to sprzęt zdecydowanie z wyższej półki cenowej.

CENA:   3599 PLN brutto za sztukę 


Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Mackie rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test akcesoriów Sonnect Sound Bullet, SoundWire i SoundWire Mini Kiedy myślimy o inwestycjach w firmie nagłośnieniowej, czy nawet w jednoosobowej firmie typu „dźwiękowy człowiek-orkiestra” pierwsze, co przychodzi nam na myśl, to systemy głośnikowe, konsolety, systemy bezprzewodowe, procesory,... Test kolumn głośnikowych LD Systems ICOA PRO 12 A W każdej chyba branży istnieje coś takiego, jak produkt „flagowy”, czyli taki, który kreuje postrzeganie danej marki czy danego producenta, który jest jego wizytówką. I tak też jest w branży systemów nagłośnieniowych, gdzie zawsze na...
Test efektu gitarowego Neural DSP Nano Cortex Nano Cortex od Neural DSP zapoczątkował pod koniec 2024 modę na miniaturyzację kombajnów gitarowych. Sprawdźmy więc, jak ten format sprawdza się w praktyce.
Test zestawów głośnikowych LD Systems ANNY 8 i ANNY 10 Chyba każdy, a przynajmniej większość, ceni sobie niezależność. I w branży związanej z nagłaśnianiem możemy znaleźć sporo „więzów” krępujących potencjalnych „nagłaśniaczy”, a jednym z nich jest dostęp do zasilania elektrycznego. Wiadomo...
Jaki wybrać mikrofon? Wielki test znanych producentów W świecie muzyki i produkcji dźwiękowej mikrofony są jednym z najważniejszych narzędzi pracy – od scen koncertowych po studia nagrań. W naszym najnowszym teście przyjrzymy się bliżej najbardziej znanym i cenionym modelom na rynku, które...
Testujemy cyfrowy wół roboczy od Valetona Testujemy Valeton GP-200 - budżetowy, pancerny i niezwykle prosty w obsłudze multiefekt gitarowy.