TEST słuchawek studyjnych Reloop SHP-1

Tadeusz Korthals 5 grudnia 2013, 11:26 BLASK - RELOOP POLSKA
Reloop SHP-1629 zł
  • Atrakcyjna cena
  • Wszechstronne pole zastosowań, tzw koń roboczy
  • Nowoczesny a zarazem stonowany, miły dla oka design
  • Wytrzymała, solidna konstrukcja
  • Bardzo dobre brzmienie
  • Funkcjonalne przyłącze, okablowanie
  • Jeśli już się do czegoś przyczepić to nacisk na czaszkę :))

Technologia... to pierwsze słowo jakie przychodzi mi na myśl po zapoznaniu się z flagowym modelem Reloopa. Nie wiem jakich inżynierów tam zatrudniają, ale wiem, że projektując SHP-1 zafundowali nam konkretny krok do przodu na nowo definiując pojęcie - słuchawki studyjne.

Pierwsze wrażenia, budowa

Początkowy efekt wow - jest piorunujący, przynajmniej dla mnie, gdyż jeszcze nigdy nie otrzymałem tak ładnie i elegancko zapakowanego sprzętu. Zamykane magnetycznie kartonowe pudełko, otwierane sztywnym skrzydłem, a całość w dominującym czarnym matowym kolorze. Oczom ukazują się SHP-1 i otaczający je delikatnie lśniący elegancki materiał także w zmatowiałej czerni.

[lupa:1]

Całość wewnątrz okryta z góry przeźroczystą plastikową rameczką, którą bez większego problemu wyciągamy i już mamy dostęp do słuchawek. One stosunkowo lekkie z przyjemnym miękkim pałąkiem łączącym skóropodobne nauszniki. Po ich założeniu na głowę tłumią dźwięki z zewnątrz na tyle, by prawie nie usłyszeć szemrania koniuszków palców ocierających się o siebie. Ze słuchawkami na głowie uszy odpoczywają, wręcz nie czują założonych na głowę SHP-1, ale po paru minutach zaczynamy już coś odczuwać. Górne kości szczęki jako pierwsze dają znać, że są zmęczone obcym ciałem na głowie i tu nasuwa się pierwszy wniosek - praca non-stop w dłuższym wymiarze czasu mogłaby być dla nas uciążliwa.

[lupa:2]

[lupa:3]

Producent deklaruje konstrukcję zamkniętą co zresztą potwierdza budowa nauszników podobnych nieco do świeżych bułeczek z piekarni napęczniałych na tyle, że po ściśnięciu są wielkości kciuka. Dobra izolacja, a przy tym wytrzymała obudowa skłaniają, by stosować je także w studio, do nagrań przed mikrofonem, ale chyba nie takie jest ich przeznaczenie

Bardzo spodobał mi się sposób w jaki się przyłącza okablowanie - małe jacki lewy, prawy wpinamy gdzie trzeba i już działa:) Siedzą mocno, stabilnie i na pewno nam nie wypadną nawet gdybyśmy nieco mocniej przypadkowo pociągnęli przewód - także tu brawa dla Reloop'a za wygodne przyłącze. W tej sytuacji, gdyby kiedyś nastąpiła usterka to w bardzo prosty sposób możemy dokonać wymiany kabelka.

[lupa:4]

[lupa:5]

Dwutygodniowy test nie powie nam zbyt wiele o wytrzymałości SHP-1. Zresztą nawet mocne i droższe modele innych firm i tak z czasem doczekały się usterek jak np. Senheisser HD-600. Po dwóch latach zgubił łączność z jednym z kabelków przy uchu. I co? trzeba rozbierać i grzebać z lutownicą, nożyczkami... A dedykowane perkusistom Beyerdynamiki M770 zgubiły z czasem jeden z nauszników - trzeba kleić...

Dzisiejsza super technika się wycwaniła - ledwo kończy się gwarancja, a tu coś zaczyna ,,szwankować'', ale to temat na inną dyskusję...

W SHP-1 trzeba pochwalić nauszniki z ich zewnętrznej strony: czarna matowa tekstura się nie brudzi, ślady po odciskach palców szybko same znikają, jedynie srebrne bardzo wyraźne logo może drażnić, ale cóż firma gdzieś musi być widoczna, w końcu niemiecka:)

 

Odsłuch

Wiele się czyta na forach, że słuchawki nie zastąpią monitorów, gdyż te drugie grają razem z pomieszczeniem co jest w efekcie miksu bardziej wiarygodne oraz że monitory (z oczywiście odpowiedniej wielkości wooferem) zapewnią lepszą kontrolę basu...

[img:1]

[img:2]

Wszystko to prawda, ale z ręką na sercu takiej kontroli basu nie uświadczyłem jeszcze na żadnych słuchawkach nawet dwukrotnie droższych. Być może dlatego, że były to konstrukcje z technologią sprzed dobrych paru lat, ale będące w ciągłej sprzedaży.

Natomiast Reloop SHP-1 to zdecydowanie współczesna konstrukcja z zawartością nowej i bardzo świeżej technologii, która co najważniejsze jest praktyczna, a oznacza to że z powodzeniem słuchawki te przyjmują wszelkie działania producenta w reżyserce od korekty oddechów wokalisty (tak, są mega dokładne) po mastering. Choć mi najbardziej przypadły do gustu właśnie w procesie miksowania.

Brzmienie można określić jako surowe i suche, przy tym bardzo bliskie i analityczne, a wyprodukowane na nich basy okazały swą sprężystość na zestawie monitorów (a pracuję na KRK v8 ver 2 oraz Yamaha NS10). Środek bynajmniej nie jest cofnięty, jest odpowiedzialny za ten bardzo bliski analityczny dźwięk zapewniający kontrolę nawet najbardziej złożonych produkcji, a w przypadku nagrań referencyjnych jakimi się posługujemy pozwala nam rozebrać dany utwór na części pierwsze, dzięki czemu świadomie możemy przenieść swoje ulubione brzmienie na produkowaną przez nas muzykę:))

Zakres środka i wyższego pasma serwuje nam bardzo dobrą stereofonię, a dzięki konstrukcji nauszników mamy coś więcej: za pomocą zabiegów filtrujących możemy dźwięki osadzić nie tylko L/R, ale i bardziej z przodu czy z tyłu co zresztą potem słychać na innych monitorach. Górka pasma choć sucha to jak najbardziej w pozytywnym sensie, absolutnie nie drażni chyba, że włączymy jakąś mp3, która wcześniej dała się słuchać. Teraz jakoś odpycha przez swoje deformacje także uwaga: na SHP 1 słychać każdy rodzaj kompresji i tu radzę zawczasu bazę mp3ek na naszym dysku wymienić na zgrania z oryginalnych cd-audio, co najmniej cd-audio:)

 

 

 

Podsumowanie

Słuchawki Reloop SHP-1 mogę polecić absolutnie każdemu, przemawia za tym także ich cena, która jest przynajmniej zachęcająca. Model ten to prawdziwy koń roboczy, dobrze izoluje od otoczenia i ciągła praca na nich może okazać się uciążliwa (to zresztą naturalne bo proszę wskazać zamknięty model, który nie staje się po czasie uciążliwy). To jedyny mankament jaki mi się nasuwa.

Ale słuchajcie, co ważne, to ucho się w nich nie poci tak jak to bywało w DT-150, a to że po ok.40min mamy ochotę na przerwę to tylko może wyjść na dobre dla uprawianej sztuki. Elegancki design, wytrzymała obudowa i co najważniejsze – świetnie wyważone brzmienie dające się przełożyć na monitory to największe atuty testowanych przeze mnie SHP1.

Słuchawki okazały się być tak dobre, że pozostaną w North Studio już na zawsze.

Gdzie kupić?

Reloop

Dystrybucja w Polsce:

BLASK - RELOOP POLSKA

adres:
ul. Migdałowa 3 70-003 Dobra

Sklepy muzyczne > Reloop rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Test aktywnego systemu kolumnowego LD Systems MAUI 44 G2 Ten test powinienem zacząć od ankiety, w której pytanie brzmiałoby następująco: "Z czym kojarzy ci się firma LD Systems?". Zapewne większość odpowiedzi zawierałaby stwierdzenia o przystępnych cenowo urządzeniach branży nagłośnieniowej,...
Test kolumn głośnikowych LD Systems ICOA 12 A BT Dziś przychodzi mi pisać recenzję urządzenia, na które czekałem z ogromna wręcz niecierpliwością. Po raz pierwszy zaprezentowano je na targach NAMM 2020 i mimo, że wyglądają jak kolejne, najzwyklejsze aktywne kolumny nagłośnieniowe, to...
Kolumny głośnikowe DNA PLX 12 - Tanio i dobrze - da się! Rynek kompaktowych, aktywnych kolumn nagłośnieniowych rozwija się nieustannie, a na światło dzienne wystawiane są coraz to bardziej nowoczesne, wydajne i mobilne konstrukcje. Wszystko to sprawia, że świat profesjonalnych rozwiązań...
Test statywów Gravity TSP 5212 LB & TMS 4321 B Pod koniec zeszłego roku do mojego magazynu dotarł zestaw statywów kolumnowych i mikrofonowych - każdego w ilości dwóch sztuk. W tym momencie można by powiedzieć - statyw jaki jest, każdy widzi. Kawałek metalu, czasami plastiku i jedna...
Test miksera cyfrowego RCF M 20X Ahh... miksery cyfrowe. Co byśmy bez nich zrobili w czasach, gdzie setki “wlotów” stają się już standardem, a skomplikowane, stereofoniczne miksy douszne cieszą się coraz większą popularnością. Nieustannie rozwijająca się technologia...
Test kulumn Mackie DRM212 + DRM315 W moim przypadku kolumny miały jak zawsze przyjechać, pokazać do czego są zdolne i pojechać. A zostały. Dlaczego?
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz