Test zestawu bezprzewodowego JTS: odbiornik UF-20S/5, mikrofon JSS 20/5, mikrofon nagłowny CM 214 UL, stacja ładująca CH2

Daniel Bigaj 31 marca 2016, 13:28 Monacor Polska Sp. z o.o.
JTS JSS 20/5
JTS CM 214 UL
JTS CH2
JTS UF-20S/5
  • Budowa produktów
  • Menu
  • Brzmienie
  • Kompletne zestawy (zasilacze, akumulatory, tabele z częstotliwościami, kolorowe nakładki, klemy)
  • 3000 dostępnych częstotliwości
  • Funkcja Remoset
  • Kable zasilaczy sprawiają wrażenie bardzo delikatnych

Dostałem do przetestowania zestaw bezprzewodowy firmy JTS, modele: odbiornik UF-20S/5 z antenami, mikrofon doręczny JSS 20/5, mikrofon nagłowny z serii CM, model CM – 214 UL oraz stację ładującą CH2. Z urządzeniami tej firmy spotykałem się już wcześniej, jednak były to z reguły najniższe modele systemów bezprzewodowych i nie zapisały się one w mojej pamięci niczym szczególnym, nadawały się do zastosowań typu „baby room” na evencie. Teraz mam w rękach urządzenia zdecydowanie zaawansowane, których możliwości znacznie przekraczają mikrofony JTS, z którymi spotkałem się lat temu kilka.

Już same opakowania wskazują na dbałość producenta o dokładne wykonanie swoich produktów. Wszystko do siebie pasuje, nic w pudełkach „nie lata”, a mikrofony JSS 20/5 dodatkowo są zamknięte w plastikowym kejsie. Sprawdzę, czy same urządzenia robią tak dobre wrażenie, jak ich opakowania. W każdym razie spece od marketingu firmy JTS działają dobrze, skoro już po samych pudełkach człowiek ma pozytywne odczucia.


Odbiornik JTS UF-20S/5

Na pewno wykonaniu odbiornika nie można niczego zarzucić, wszystko szczelnie dopasowane, solidne i ładnie wykonane (jak pudełka). Produkt tajwańskiej firmy nie odbiega normą od tych najbardziej znanych i drogich systemów bezprzewodowych produkowanych przez światowych hegemonów. Z tyłu bazy mamy dwa zbalansowane wyjścia audio, jack i xlr. Zaraz obok znajdują się przyłącza anten A i B. Z przodu po prawej przycisk włączenia zasilania, następnie zestaw przycisków i pokrętło do obsługi menu (setup, exit, push/control ). Wszystkie przyciski są bardzo wygodne w obsłudze, pokrętło chodzi idealnie - nie za mocno, nie za lekko, w sam raz. Na lewej części panelu znajdziemy wyświetlacz LCD, obok diodowe wskaźniki sygnału audio i mocy anteny. Na samym końcu przycisk Remoset - o samej technologii będzie kilka słów w dalszej części artykułu.

[img:6]

[img:7]

[img:8]

[img:9]

[img:10]

Obsługa menu jest bardzo prosta; samo w sobie jest bardzo czytelne, a zawiera wszystkie niezbędne elementy do obsługi systemu. Deafultowo mamy na ekranie podane numery kanałów i grup, częstotliwości, informacje o tym, z której anteny system korzysta w chwili obecnej (A lub B), nazwę którą możemy sami nadać, identyfikację urządzenia (do obsługi Remoset), stan baterii oraz wskaźnik zablokowania menu przed osobami nie powołanymi. 


Budowa menu jest następująca:

[img:1]

[img:2]

[img:3]

[img:4]

Jak widać możemy regulować praktycznie wszystkie parametry. Skanowanie częstotliwości to rzecz niezbędna w obecnych czasach, ilość systemów bezprzewodowych sięga czasem kilkudziesięciu sztuk, a skaner znacznie ułatwia pracę. Przy okazji dodam, że zestaw JTS UF-20S/5 z mikrofonem JSS 20/5, jak podaje producent:

wykonany został w technologii REMOSET i oferuje 3000 częstotliwości, które mogą być wybierane manualnie lub automatycznie, z wykorzystaniem aktywnej metody analizy, szerokopasmowy odbiornik wieloczęstotliwościowy w technologii UHF PLL. Szerokość pasma: 75MHz15 grup, każda z 63 kompatybilnymi presetami kanałów, możliwość zapisania 64 kanałów w 6 grupach, spośród 3000 dostępnych częstotliwości.

Jak widać nie zabraknie nam miejsca na to, żeby użyć wielu takich zestawów na jednej np.: konferencji. W dalszej części menu mamy obsługę squelcha, ustawienia identyfikacji urządzenia, konfigurację mikrofonu (znajdziemy ustawienia wzmocnienia sygnału), obcięcie dolnych częstotliwości, wybór elementów do synchronizacji bazy z mikrofonem za pomocą Remoset. O takich dodatkach, jak kontrast wyświetlacza, już nie wspomnę.


Mikrofon doręczny JSS 20/5

Mikrofon jest ładnie wykonany, leży wygodnie w ręce i ma odpowiedni ciężar, elementy wykonane z plastiku sprawiają dobre wrażenie. Duży wyświetlacz, schowane pod klapką przyciski do obsługi menu oraz sprytnie ukryty włącznik i zarazem przycisk mutowania są dokładnie tym, czego taki mikrofon potrzebuje. Dobrze wiem, że nawet najbardziej „otrzaskani” w świecie mikrofonów prelegenci i tak mają nieodpartą chęć bawienia się przyciskami. Zatem umiejscowienie włącznika Power/Mute w tym miejscu daje niemal stu procentową pewność, że nie zostanie on przypadkiem wyłączony, a nawet odnaleziony przez nerwowego prelegenta. Schowane pod wysuwaną klapką przyciski do obsługi menu również, co może zapobiec przerwaniu wykładu, przemowy itd.

[img:11]

[img:12]

[img:13]

[img:14]

[img:15]

[img:16]

Samo menu bardzo czytelne, a mamy w nim wszystkie niezbędne elementy: kanały, grupy, częstotliwości, wzmocnienie, nazwę, antenę, stan baterii (pięć poziomów). Niczego jednak nie musimy ustawiać z pałki, za pomocą Remoset wszystko ustawimy z poziomu  JTS UF-20S/5 i wyślemy do mikrofonu.  Dodam jeszcze, że w zestawie znajdziemy kolorowe nakładki na mikrofon, służące do wizualnej identyfikacji tego, kto akurat na scenie trzyma dany mikrofon, oraz klemę do montażu na statywie. Tajwańska JTS zadbała o wszystko.


Mikrofon nagłowny JTS CM – 214 UL

Niewiele o nim mogę napisać gdyż dostałem go bez nadajnika, ale kilka słów na pewno się przyda. Mikrofon wygląda bardzo solidnie, kolor cielisty, pałąk bardzo dobrze leży na głowie, nie męczy, nie przeszkadza i przede wszystkim nie spada. Solidne złącza na kabelek nie pozwolą na niespodziewane wypięcie się podczas ruchów, do mikrofonu dorzucone są gąbki, dwie sztuki.

[img:17]


Stacja ładująca CH2

Stacja, jak wszystkie produkty z serii, którą otrzymałem, wygląda na solidną. Złącza dobrze dopasowane, gdy włożymy mikrofon z akumulatorami w środku (na wyposażeniu) wszystko bardzo dobrze się trzyma. Każde złącze wyposażone jest we wskaźniki LED informujące
o stanie ładowania lub ewentualnym problemie. Ten model stacji może ładować dwa mikrofony. Ze względu na to, że do JSS 20/5 możemy włożyć też normalne baterie, warto pamiętać, że czerwony wskaźnik alert w takie sytuacji nie świeci bez powodu!

[img:18]


Działanie wszystkich powyższych.

Kiedy już podłączymy zasilenie (zasilacze do wszystkich urządzeń są w komplecie), możemy użyć kabla xlr, który jest na wyposażeniu bazy JTS UF-20S/5 celem połączenia się z dowolnym mikserem. Gdy już zestroimy mikrofony, powpisujemy nazwy i odpalimy nasz system frontowy, to co usłyszymy? Bardzo przyjemne brzmienie, idealne na konferencje, można nawet coś zaśpiewać. Sensitivity działa bardzo dobrze, low cut również. Na pustej sali w odległości 15 metrów nie miałem żadnych problemów z zasięgiem, mikrofon w każdej pozycji sprawował się dobrze, nie gubił zasięgu i nie zaskakiwał problemami. Mutowanie działało za każdym razem. Baza wyposażona we wspomniane anteny nie miała problemu z odbiorem sygnału.


Remoset II

Wreszcie wyjaśnię o co chodzi. Posłużę się słowami producenta, gdyż najlepiej odzwierciedlają istotę. „W porównaniu z pierwszą wersją, nowa funkcja REMOSET II pozwala na przesyłanie informacji nie tylko o ustawionej częstotliwości odbiornika, ale także o żądanej mocy nadajnika i jego czułości, aktywności filtra low cut i blokady oraz nazwie użytkownika”. Jak widać Remoset służy do synchronizacji informacji za pomocą wbudowanej wifi. Bardzo wygodnie, po ustawieniu identyfikacji urządzenia (odbiornik i nadajnik muszą mieć takie same), możemy wprowadzić do mikrofonu następujące informacje:

 [img:5]

[img:19]


Dla kogo?

Urządzenia, które wymieniłem w całym artykule, a przede wszystkim JTS UF-20S/5 i JSS 20/5 powinny zadowolić przede wszystkim hotele, salki konferencyjne oraz domy kultury. Należy jednak zaznaczyć, że są to już urządzenia dość zaawansowane technicznie oraz dobrej jakości, czyli wyższa półka niż to, co z reguły w takich miejscach możemy znaleźć. Spokojnie mógłbym polecić je właśnie do hotelowych sal konferencyjnych, gdzie sprawdzą się w 100%, a nawet śmiało w 150%. Wszelkiej maści instytucje czy domy kultury nie będą się miały czego wstydzić przed prelegentami, organizatorami eventów, czy nawet wykonawcami. Sprzęt ten polecam też zespołom do salek prób, koncertów, a DJ'owi na wesela.

 

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę wykonanie, brzmienie i rozbudowane menu mogę napisać, że cała seria JTS z którą pracowałem przy tym teście sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Stosunek jakości do ceny jest moim zdaniem rewelacyjny i nikt nie powinien być zawiedziony. Remoset bardzo ułatwia pracę, a i konstrukcja menu jest bardzo prosta i przychylna użytkownikowi, równocześnie zawierając w sobie sporo więcej niż tradycyjne menu urządzeń z tego segmentu budżetowego, zahaczając tym samym o mikrofony z segmentu pro.

 

Informacje od producenta

JTS UF-20S/5

Szerokopasmowy, wieloczęstotliwościowy system bezprzewodowy UF-20S/5 marki JTS jest idealnym rozwiązaniem do profesjonalnych zastosowań scenicznych. Wykonany został
w technologii REMOSET i oferuje 3000 częstotliwości, które mogą być wybierane manualnie lub automatycznie, z wykorzystaniem aktywnej metody analizy. Szerokopasmowy odbiornik wieloczęstotliwościowy w technologii UHF PLL

  • Szerokość pasma: 75MHz
  • 15 grup, każda z 63 kompatybilnymi presetami kanałów 
  • Możliwość zapisania 64 kanałów w 6 grupach, spośród 3000 dostępnych częstotliwości 
  • Technologia REMOSET do synchronizacji nadajnika i odbiornika
  • Automatyczne wyszukiwanie częstotliwości
  • Funkcja Pilot tone i wyciszanie szumów 
  • Funkcja korektora barwy
  • Diodowe wskaźniki mocy sygnału RF oraz poziomu sygnału audio AF
  • Podświetlany wyświetlacz: stan baterii nadajnika, częstotliwość, aktywna antena
  • Metalowa obudowa 
  • Gniazda antenowe z zasilaniem dla wzmacniaczy UB-900B
  • Odpowiedni mikrofon doręczny: JSS-20/5. Odpowiedni nadajnik kieszonkowy: UF-20TB/5.
  • Opcjonalnie uchwyt rack DR-900set

 

 

JTS JSS 20/5

  • Mikrofon doręczny z wbudowanym nadajnikiem wieloczęstotliwościowym UHF PLL
  • Dynamiczna wkładka mikrofonowa (kardioida) z minimalną podatnością na sprzężenia oraz wysoką odpornością na dźwięki związane z trzymaniem i przenoszeniem mikrofonu
  • 15 grup, w każdej do 63 gotowych ustawień kanałów 
  • 64 kanały w 6 grupach, możliwość wyboru i zapisania 3000 indywidualnych częstotliwości 
  • Technologia REMOSET do synchronizacji nadajnika i odbiornika
  • Przełączana czułość (-15dB do +15dB)
  • Częstotliwość nośna 530-605MHz
  • Pasmo przenoszenia 50-18 000Hz
  • Stabilność częstotliwości ±0.005%
  • Moc nadajnika 10mW/50mW
  • Czas pracy > 20h
  • Funkcja blokady i wyciszenia
  • Podświetlany wyświetlacz LCD, 5-stopniowy wskaźnik stanu baterii
  • Przełączana moc nadajnika
  • W komplecie wytrzymały futerał, uchwyt mikrofonowy oraz 8 nasadek ułatwiających identyfikację

Odpowiednie odbiorniki; UF-20S/5 oraz UF-20R/5 dostępne jako wyposażenie dodatkowe.

 

Gdzie kupić?

JTS

Dystrybucja w Polsce:

Godziny otwarcia:

Pon - Pt:  09.00- 17.00

adres:
ul. Stanisławowska 30 54-611 Wrocław

Sklepy muzyczne > JTS rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test słuchawek RODE NHT-100  Rode wraz z modelem słuchawek NHT-100 dołączył do elitarnego grona producentów sprzętu studyjnego takich jak m.in.: AKG / Sennheiser / Beyerdynamic, którego używamy zarówno pracy, jak i w domowym zaciszu. Słuchawki profesjonalne mają... Test mikrofonów na USB Mackie EM Wybrałem na testy trzy mikrofony USB do podcastu z serii EM od Mackie, model najtańszy: EM-91CU, model najdroższy: Chromium, i model ze średniej półki cenowej, czyli EM-USB. Poznajcie moją opinię na ich temat.
Wielki test Mackie Bundle: Creator, Performer, Producer, Studio Na zestawy Mackie Bundle Creator, Performer, Producer, Studio składają się m.in.: monitory studyjne, interfejsy audio, mikrofony USB, słuchawki, mikser audio, oprogramowanie DAW i wszelkie niezbędne akcesoria studyjne.
Test systemu bezprzewodowego Mipro MI-58 Trzeba uczciwie przyznać, że tajwańska firma Mipro stara się nie pozostawać w tyle za światowymi gigantami systemów bezprzewodowych dwóch firm na literę S – jednej rodem z Niemiec, a drugiej z USA. W Polsce w zasadzie można ją...
Test mikrofonu Neumann M 147 Lampowy Neumann M 147 to mikrofon, który ma już kilka ładnych lat. Został wyprodukowany w 1999 roku i w dalszym ciągu jest przez wielu uważany za jeden z najlepszych mikrofonów do nagrań wokalnych czy lektorskich. Czasami używany jest... Test systemu Sennheiser Evolution Wireless Digital Systemy bezprzewodowe spod szyldu Sennheisera to jakość sama w sobie. Serie Digital 9000 czy Digital 6000 wyznaczają standardy w technologii cyfrowej bezprzewodowej transmisji dźwięku. Mają jednak jedną wadę… do tanich nie należą....