TEST: Egnater Black Metal

Piękno dla twardzieli spod znaku klasyki, jak i nowoczesnego metalu Krzysztof Misiak 8 września 2017, 09:00 FX MUSIC GROUP
Egnater Black Metal800 zł

Nieustanny rozwój najcięższych gatunków muzycznych rodzi naturalny popyt na nowe rozwiązania sprzętowe. Coraz więcej gitarzystów chce dysponować urządzeniem dostarczającym profesjonalnej jakości gainu, którego gabaryty i cena utrzymane są w granicach zdrowego rozsądku.

Odpowiedzią na taki stan rzeczy może być Egnater Black Metal - efekt, który przetestował dla Was (wejście trąbek!) Krzysztof Misiak. Jest to trzeci model w serii Egnater "Smith". Były zakusy, aby nazwać go "Black Smith", ale ta nazwa była już zajęta. Został więc "Black Metal", co też nieźle brzmi.

 

Rozpakowujemy

Black Metal zapakowano w kartonowe pudełeczko z logotypem producenta z napisem “Built in Los Angeles, CA”. W środku, oprócz samego efektu, znajdziemy również podkładki antypoślizgowe i prospekt prezentujący wszystkie efekty z tej serii, czyli Goldsmith, SilverSmith i Black Metal.

 

[img:3]

 

Budowa

Na frontowym panelu efektu znajdziemy sześć gałek, dwa mini przełączniki i dwa switche nożne. Potencjometrem Volume ustalamy głośność efektu a Gainem nasycenie przesteru. Poważnym walorem po tej stronie sekcji są potencjometry korygujące "wysokie" i "niskie" tony (High i Low). Jest dwustopniowa bramka szumów z możliwością wyboru (wyłączona), +1 soft (-46 dBV) lub +2 hard (-38dbV) dla super szybkich riffów i tłumienia strun. Bardzo przydatne rozwiązanie. Druga strona pedału to przełącznik nożny MID boost/cut wypożyczony z potwora o nazwie Egnater Armageddon. Pamiętajmy, że nie jest to niezależna strona pedału i działa tylko wtedy, gdy strona Dist jest włączona.

Ten EQ korektor umożliwia błyskawiczne dojście do pasm, które nas interesują. Można zwiększyć zasięg średnich pasm potencjometrem Mid Depth lub je podgłośnić potencjometrem Mid Level. Świetny do solówek.

 

[img:1]

 

Wrażenia i brzmienie

Podobnie jak w przypadku innych urządzeń tej serii, mamy kolejne 100-procentowe
urządzenie o napędzie analogowym w tej samej obudowie cynkowej jak inne. To piękno dla twardzieli spod znaku klasyki, jak i nowoczesnego metalu. W tym przypadku nie mamy do czynienia z popularnym dwustopniowym efektem, ale z przemyślaną i planowaną strukturą.

Mamy więc super gain, co sprawia, że osiągamy bardzo wysoki stopień przesterowania, ale zachowuje się przy tym niuanse artykulacyjne wraz z całym spektrum brzmieniowym, włączając w to walory equalizacyjne. Basy są ciężkie i grube jak na ten charakter muzyki i grania przystało, czyli nisko.

 

Próbka możliwości Egnater Black Metal:

 

Po raz kolejny inżynierowie Egnatera w magiczny sposób sprawili, że Wasz wzmacniacz będzie łkał z jakością żywcem wziętą ze wzmacniaczy Egnatera. Trochę potrwa zanim wybierzesz ten swój sound, ale zapewniam, że spektrum możliwości jest takie, że każdy znajdzie coś dla siebie, a to w znakomitej mierze dzięki sekcji EQ, czyli od +8dB do -10dB w dole 180Hz i od +6dB do -8dB w górze 4kHz. Na bogato, ale z punchem.

Efekt jest zasilany baterią lub zasilaczem o mocy 9v (100mA), ale też 12v w razie potrzeby. Ten pedał w przeciwieństwie do Goldsmitha i Silversmitha posiada true bypass. Wskaźnik niskiego poziomu baterii ostrzega użytkownika, gdy bateria jest rozładowana.

 

[img:2]

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • Potencjometry Volume i Gain
  • Potencjometry barwy High i Low  
  • Wartości dla Low EQ: +8 dB / -10 dB @ 180 Hz Passive
  • Wartości dla High EQ: +6 dB / -8 dB @ 4 KHz Passive
  • Przełącznik Tight -6 dB @ 110 Hz
  • Gate with Selectable Hard (-36 dbV) or Soft Threshold (-46 dbV)
  • Midrange specifications
  • Depth Range: -18 dB to +15 dB @ 400 Hz Active
  • Level Range: -10dB to +8dB Active

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Egnater rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Marcin Pendowski testuje nowe combo Laney'a Pozory czasami lubią mylić. Jeśli szukacie nowoczesnego comba do basu o tradycyjnej estetyce to nie mogliście lepiej trafić. Laney Dibeth DB200-210 pod pozorami klasycznej konstrukcji chowa szereg niezwykle nowoczesnych i funkcjonalnych...
VIDEO TEST: Wyjątkowa gitara basowa Sterling Stingray Ray 34 HH Czy budżetowa wersja ikonicznego basu musicman Stingray godna jest swojej nazwy? Marcin Pendowski zaprasza na video test absolutnej klasyki gatunku. Posłuchajcie jak instrument brzmi ten bas w rękach mistrza.
Budżetowy baryton dla każdego. Aria Pro II JET-B’tone jest z pewnością niezwykle ciekawym instrumentem w sektorze budżetowych gitar barytonowych. Gitara ta prezentuje się niezwykle elegancko, jest przy tym mądrze zaprojektowana i wygodna w grze. TEST
Testujemy trio od Walden Guitars Walden Guitars coraz mocniej zaznacza swoją pozycję na rynku gitar akustycznych. Tym razem do naszej redakcji trafiły trzy instrumenty tego producenta, które powinny zainteresować zarówno gitarzystów-amatorów, jak i zawodowców,...
Test gitary basowej Markbass JF1 Markbass to dobrze wszystkim znana włoska marka, która bardzo szybko zdobyła serca basistów na całym świecie żółto-czarnymi produktami służącymi do nagłaśniania tego, co tworzymy na naszych basówkach. Lista topowych artystów, którzy...
Test gitary akustycznej Washburn Bella Tono Washburn, amerykańska marka z tradycjami. Od 1883 roku obecna w świadomości muzyków. Pomimo wzlotów i upadków, wciąż obecna w muzyce folkowej, country, szeroko rozumianym rocku. Dziś bardziej znana z gitar elektrycznych, ale przecież...