TEST: Fractal Spider LED 8x10W

Bartek Kownacki 14 grudnia 2017, 10:00 LAUDA AUDIO
Fractal Spider LED 8x10W800 zł

Spider LED 8x10W jest jednym z wielu bardzo uniwersalnych urządzeń marki Fractal, która na dobre zadomowiła się na rodzimym rynku i odnosi coraz większe sukcesy.

Obudowa urządzenia jest solidna. Dobrze dobrane tworzywa sprawiają wrażenie wytrzymałych i dobrze chroniących wnętrze komponentów. Na jednej z bocznych ścianek umieszczono wyświetlacz LED wraz z 4-przyciskowym panelem sterowania, służącym do zmian adresu, funkcji i trybu. Obok zostały zamontowane wejścia i wyjścia DMX oraz zasilana. Na tej samej części podstawy wmontowano również mały mikrofon umożliwiający pracę w trybie sound.

 

[img:1]

 

Funkcje

Spider LED został wyposażony w 8 wiązek o mocy 10W każda. Nie jest to może zbyt wiele, ale całość spokojnie poradzi sobie w małych lokalach, pubach czy na imprezach okolicznościowych do 50-60 osób. Wiązki wydać wyraźnie i mają one ładne nasycone kolory - RGBW. Prawdziwego charakteru nabierają jednak dopiero w zadymionym przez wytwornicę pomieszczeniu. Wtedy kolory mają dużo mocniejszy wyraz i robią spore zamieszanie na parkiecie.

 
[img:4]

 

Soczewki, z których wydobywa się promień, zostały umieszczone na dwóch belkach - po cztery wiązki na każdym. Dzięki dużemu zakresowi ruchów wspominanych wyżej ramion z soczewkami, jak i samej głowicy, urządzenie może imponować możliwościami wypełnienia parkietu w kolorowe efekty świetlne.

 

[img:2]

 

Fractal Spider LED działa w kilku trybach. Uruchomiając opcję ze sterownikiem DMX, mamy pełną kontrolę nad urządzeniem i możliwość zaprogramowania go w dowolny sposób. Dla mniej zaawansowanych użytkowników, którzy chcieliby skorzystać ze Spidera, przewidziano również całkiem sporą ilość programów automatycznych. Osobiście, polecałbym jednak takim osobom korzystanie z trybu sound. Działa on na tyle efektownie i dobrze, że jeśli ktoś nie ma pojęcia o programowaniu pojedynczych scen, spokojnie będzie mógł go wykorzystać podczas swojego występu. Wbudowany mikrofon bardzo dobrze wyłapuje rytm muzyki, przez co całość działa synchronicznie i spójnie.

 

[img:5]

 

Oświetlenie. w zależności od ustawienia. może działać zarówno w trybie Master lub Slave. Nie bez znaczenia jest to, że wbudowano gniazda in/out zarówno dla połączenia DMX, jak i prądowego. Rozwiązanie to pozwala na uniknięcie niepotrzebnego bałaganu w okablowaniu i wożenia ze sobą dużej ilości przedłużaczy. Zarówno zasilanie jak, i sygnał DMX jest przekazywany z jednego urządzenia na kolejne, co jest praktyczne i wygodne.

 

[img:3]

 

Podsumowanie

Być może Fractal Spider nie jest urządzeniem przeznaczonym na duże sceny i koncerty, czy też do bardzo dużych klubów, ale te chyba nie są jego grupą docelową. Montując kilka takich sztuk, czy to na rampie podczas naszego występu, czy też w małym klubie lub pubie, spiszą się one doskonale. Trzeba sobie bowiem zdawać sprawę z tego, że nie wszędzie możemy wjechać ze 100W głowicami, które na małej przestrzeni zrobią więcej złego niż faktycznego efektu. Nie każdego też stać na to, by wyposażyć się w zestaw oświetleniowy zbudowany z ciekawych głów ruchomych, laserów i świateł efektowych. Jeśli komuś zależy na solidnie zrobionym urządzeniu, które wypełni jego lokal lub parkiet żywymi o mocnym nasyceniu kolorami w postaci cienkich wiązek.

Jeśli miałbym zastanowić się nad rzeczą, nad którą warto popracować w przypadku sprzętu, to jego wielkość i waga, z drugiej zaś strony solidna obudowa w małych lokalach czy wśród początkujących dj-ów jest nie do przecenienia.

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • Diody: 8 x 10W LED CREE RGBW
  • DMX (10/30/38 kanałów)
  • Strobo
  • Dimmer
  • Tryby pracy: Master/Slave, Auto, Sound
  • Kolory: pełna paleta barw RGBW
  • Wbudowany sensor audio
  • Tryb automatyczny z gotowymi programami
  • Kąt świecenia: 25 stopni
  • Masa: 3.5 kg

 

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Fractal rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Test statywów Gravity TSP 5212 LB & TMS 4321 B Pod koniec zeszłego roku do mojego magazynu dotarł zestaw statywów kolumnowych i mikrofonowych - każdego w ilości dwóch sztuk. W tym momencie można by powiedzieć - statyw jaki jest, każdy widzi. Kawałek metalu, czasami plastiku i jedna...
Test miksera cyfrowego RCF M 20X Ahh... miksery cyfrowe. Co byśmy bez nich zrobili w czasach, gdzie setki “wlotów” stają się już standardem, a skomplikowane, stereofoniczne miksy douszne cieszą się coraz większą popularnością. Nieustannie rozwijająca się technologia...
Test kulumn Mackie DRM212 + DRM315 W moim przypadku kolumny miały jak zawsze przyjechać, pokazać do czego są zdolne i pojechać. A zostały. Dlaczego?
Test preampa Guitto GGP-01 To naturalne, że gdy przekroczymy początkujący poziom gry na gitarze, to chcemy nasze umiejętności pokazać innym na tzw. „scenie”, czy to będzie występ przed babcią, dziadkiem, czy też w plenerze. Zastanawiamy się wówczas, jak podłączyć...
Test ukulele Alvarez Regent vs Washburn Deluxe Ukulele to jeden z najmniejszych instrumentów strunowych. Stworzony w końcu XIX wieku i do dziś popularyzowany na całym świecie. Choć wywodzi się z Wysp Hawajskich, to poza nimi znany był  szerzej dopiero na początku XX wieku. Miało to...
Test systemów bezprzewodowych dBTechnologies Przyjazne budżetowo systemy bezprzewodowe firmy dB Technologies miały swoją premierę już dobre kilka miesięcy temu. Oglądając je podczas targów miałem mieszane uczucia, a moje myśli kręciły się wokół pytania - czy to kolejne proste...
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz