TEST: Mikrofony Audio-Technica ATM

Wydobywają z instrumentu szczerą prawdę, chociaż ta prawdziwość brzmi zadziwiająco idealnie! Paweł Ostrowski 18 maja 2018, 12:00 Konsbud Audio Sp. z o.o.
Audio-Technica ATM2501185 zł
Audio-Technica ATM650612 zł
Audio-Technica ATM230 PK1851 zł
Audio-Technica ATM4501185 zł
Audio-Technica AT40402028 zł

Testujemy zestaw mikrofonów Audio Technica, którym omikrofonowaliśmy zestaw perkusyjny. Test wykonaliśmy najbardziej klasycznym sposobem, nagrywając perkusję na 8 niezależnych tracków, używając standardowego interface’u wielokanałowego - bez wyrafinowanych sprzętów studyjnych z górnej półki cenowej.

Zadaniem testu było sprawdzenie skuteczności znanych od lat mikrofonów firmy Audio Technica w warunkach sceniczno-domowych, dużo bardziej uproszczonych niż elitarne progi renomowanego studia nagrań. Wyniki testu nie są matematycznie policzalne - uzyskaliśmy dane dźwiękowe, a nie liczbowe, którymi to dzielimy się z Wami w nagraniach. Sposób omikrofonowania:

 

  • Stopę zebraliśmy mikrofonem ATM250, położonym swobodnie na poduszce tłumiącej, wyścielającej bęben basowy.
  • Werbel zarejestrowany przy użyciu ATM650, tomy za pomocą ATM230 PK, hihat zebrany z góry pojemnościowym mikrofonem ATM450, a po obu stronach zestawu ustawiliśmy mikrofony pojemnościowe AT4040.
  • Mikrofony podpięliśmy pod interface 16 kanałowy - ZOOM R16, który pozwolił na wielościeżkową rejestrację sygnałów.

 

Zobacz test video:

 

Audio Technica ATM250 - mikrofon dedykowany do stopy:

  • Rodzaj: dynamiczny 
  • Charakterystyka: hiperkardioidalna 
  • Pasmo częstotliwościowe: 40 Hz - 15.000 Hz 
  • Czułość: -54 dB (1.9 mV) 
  • Impedancja: 600 ohm 
  • Waga: 252 g 
  • Wymiary: 127.5 x 55 mm 

Cena detaliczna: 1185.67 zł brutto

 

[img:1]

Audio Technica ATM250

 

Audio Technica ATM650 - mikrofon dedykowany m.in. do werbla:

  • Rodzaj: dynamiczny 
  • Charakterystyka: hiperkardioidalna 
  • Pasmo częstotliwościowe: 80 Hz - 17.000 Hz 
  • Czułość: 56 dB (1.5 mV) 
  • Impedancja: 600 ohm 
  • Waga: 279 g 
  • Wymiary: 164.2 x 38.8 mm 

Cena detaliczna: 612,64 zł brutto

 

[img:5]

Audio Technica ATM650

 

Audio Technica ATM230 PK - zestaw 3 mikrofonów do perkusji:

  • Rodzaj: Dynamiczny
  • Charakterystyka: hiperkardioida
  • Pasmo częstotliwościowe: 30 - 12.000 Hz
  • Czułość: -54 dB (1.9 mV) re 1V at 1 Pa
  • Impedancja: 600 ohm
  • Waga: 292g
  • Wymiary: 82.5 x 38.0 mm

Cena detaliczna: 1851,20 zł

 

[img:2]

Audio Technica ATM230 PK

 

Audio Technica ATM450

mikrofon pojemnościowy dedykowany m.in. jako
overhead lub mikrofon gitarowy:

  • Charakterystyka: kardioidalna 
  • Pasmo częstotliwościowe: 40 - 20.000 Hz 
  • Filtr dolnozaporowy: 80 Hz, 18 dB/oktawa 
  • Czułość: -41 dB (8.9 mV) 
  • Impedancja: 200 ohm 
  • Maksymalny poziom wejściowy: 152 dB SPL, 1 kHz przy 1 % zniekształceń harmonicznych 
  • Zakres dynamiki: 127 dB, 1 kHz przy maksymalnym SPL 
  • Stosunek sygnał/szum: 69 dB, 1 kHz przy 1 Pa 
  • Wymagane zasilanie phantom: 11-52 V DC, 3.5 mA 
  • Przełącznik: Flat, roll-off, 10 dB pad 
  • Waga: 98 g 
  • Wymiary: 126.9 x 21 mm

Cena detaliczna: 1185,67 zł brutto

 

[img:3]

Audio Technica ATM450

 

Audio Technica AT4040

mikrofon + koszyk - mikrofon pojemnościowy dedykowany
m.in. jako overhead, mikrofon gitarowy lub vocalowy:

  • Charakterystyka: kardioidalna 
  • Pasmo częstotliwościowe: 20 Hz - 20.000 Hz 
  • Czułość: -32 dB (25.1 mV) 
  • Impedancja: 100 ohm 
  • Maksymalny poziom wejściowy:
    • 145 dB SPL, 1 kHz na 1 % zniekształceń harmonicznych
    • 155 dB SPL, z tłumikiem 10 dB 
  • Poziom szumów własnych: 12 dB SPL 
  • Zakres dynamiki: 133 dB, 1 kHz na 1 Pa 
  • Stosunek sygnał/szum: 82 dB, 1 kHz na 1 Pa 
  • Wymagane zasilanie Phantom: 48 V DC, 4.2 mA 
  • Przełączniki: tłumik, filtr dolnozaporowy 
  • Waga: 360 g 
  • Wymiary: 170 x 54 mm 

Sugerowana cena detaliczna: 2028,27 zł

 

[img:4]

Audio Technica AT4040

 

PODSUMOWANIE

Czego perkusista oczekuje od mikrofonów? Bardziej niż dane techniczne, interesuje go użyteczność i walory praktyczne.

 

Estetyka i trwałość

Pod tym względem nie mamy żadnych zastrzeżeń. Mikrofony użyte w teście nie tylko wzbudzają szacunek wizualny (zwłaszcza efektowne AT4040 w koszykach), ale przede wszystkim budzą zaufanie solidną konstrukcją i (szacowaną) trwałością pod względem eksploatacji.

Trudno doszukiwać się szczególnych uroków wizualnych, mikrofon nie ma być ładny, ale winien dobrze brzmieć, jednak wizualność mikrofonów serii ATM i AT wyraźnie przykuwa uwagę i warto wspomnieć również o tym.

 

Brzmienie

Jak głosi teoria - idealny mikrofon to taki, który odzwierciedli najbardziej wiernie brzmienie zestawu, które słyszymy gołym uchem, przenosząc je jako źródło dźwięku niczym niezniekształcone.

 

Próbka możliwości Audio-Technica ATM:

 

Praktyka pokazuje, że dobre mikrofony potrafią znacznie upiększyć brzmienie bębnów, nadając im szlachetności, soczystości, przestrzeni, koloru, czy po prostu większej mocy.
W tym wypadku zestaw mikrofonów wydobył z nagranego zestawu DW Performance to, czego oczekujemy jako perkusiści - bębny nie straciły swojej naturalności, mikrofony nie narzucały swojej charakterystyki brzmienia, naturalnie odwzorowując sound każdego z instrumentów, wzbogacając brzmienie pięknym szerokim pasmem i przestrzenią, którą udało się uzyskać z niedużego pomieszczenia o powierzchni kilkunastu metrów kwadratowych. Brzmienie uznaliśmy za naturalne, ale okrągłe, czyste i bez zniekształceń, nienacechowane zbyt wąską charakterystyką któregokolwiek z mikrofonów.

Gdybyśmy mieli podsumować test mikrofonów jednym zdaniem, byłoby to stwierdzenie: "Wydobywają z instrumentu szczerą prawdę, chociaż ta prawdziwość brzmi zadziwiająco idealnie".

 

Gdzie kupić?

Audio-Technica Audio-Technica www.audio-technica.com

Dystrybucja w Polsce:

Godziny otwarcia:

Pon - Pt:  08.00 - 16.00 

adres:
ul. Gajdy 24 02-878 Warszawa

Sklepy muzyczne > Audio-Technica rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test statywów Gravity TSP 5212 LB & TMS 4321 B Pod koniec zeszłego roku do mojego magazynu dotarł zestaw statywów kolumnowych i mikrofonowych - każdego w ilości dwóch sztuk. W tym momencie można by powiedzieć - statyw jaki jest, każdy widzi. Kawałek metalu, czasami plastiku i jedna... Test miksera cyfrowego RCF M 20X Ahh... miksery cyfrowe. Co byśmy bez nich zrobili w czasach, gdzie setki “wlotów” stają się już standardem, a skomplikowane, stereofoniczne miksy douszne cieszą się coraz większą popularnością. Nieustannie rozwijająca się technologia...
Test kulumn Mackie DRM212 + DRM315 W moim przypadku kolumny miały jak zawsze przyjechać, pokazać do czego są zdolne i pojechać. A zostały. Dlaczego?
Test preampa Guitto GGP-01 To naturalne, że gdy przekroczymy początkujący poziom gry na gitarze, to chcemy nasze umiejętności pokazać innym na tzw. „scenie”, czy to będzie występ przed babcią, dziadkiem, czy też w plenerze. Zastanawiamy się wówczas, jak podłączyć...
Test ukulele Alvarez Regent vs Washburn Deluxe Ukulele to jeden z najmniejszych instrumentów strunowych. Stworzony w końcu XIX wieku i do dziś popularyzowany na całym świecie. Choć wywodzi się z Wysp Hawajskich, to poza nimi znany był  szerzej dopiero na początku XX wieku. Miało to...
Test systemów bezprzewodowych dBTechnologies Przyjazne budżetowo systemy bezprzewodowe firmy dB Technologies miały swoją premierę już dobre kilka miesięcy temu. Oglądając je podczas targów miałem mieszane uczucia, a moje myśli kręciły się wokół pytania - czy to kolejne proste...
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz