TEST: Briteq BT-Nonabeam - To nie jest kolejna głowa ruchoma

Mateusz Krzuś 10 sierpnia 2018, 10:00 Lighting Center - dystrybucja
Briteq BT-Nonabeam7.500 zł

W czasach gdy rynek zalewany jest kolejnymi światłami i wydaje się, że każde urządzenie zostało już dopracowane - firma Briteq postanowiła na nowo zaprojektować jeden z reflektorów-legend. Na bazie wspaniałego urządzenia o nazwie SVOBODA, powstał jego następca - Briteq NONABEAM.

Miałem okazję przetestować to urządzenie „w boju" przy okazji koncertów zespołu Enej. Mimo początkowych obaw, znakomicie sprawdziło się ono postawione na ziemi i skierowane pod kątem w górę, dając niesamowity strumień światła oraz wypełniając scenę ciekawymi efektami z pojedynczych diod.

 

Pierwsze wrażenia

Pierwszą rzeczą która zaskoczyła mnie w tym urządzeniu była jego... waga! Nonabeam waży 15 kilogramów i można śmiało powiedzieć, że jest to porządnie wykonany sprzęt. Materiały użyte do produkcji sprawiają, że łatwiej będzie zachować jego trwałość i wygląd w sytuacjach scenicznych.

 

[img:6]

 

Kolejną rzeczą, która zaskakuje już każdego - to moc światła. Dzięki 60W diodom pozwala na uzyskanie efektu „light curtain" oraz ciekawych efektów w powietrzu. Ciężko tu coś napisać o tym - to trzeba po prostu zobaczyć. Niestety - jak każde urządzenie potrzebuje dymu na całej długości wiązki więc warto o to zadbać przy planowaniu rozmieszczenia.

Trzecia zaskakująca opcja w tym urządzeniu bardzo spodoba się realizatorom - z uwagi na rozmieszczenie diod. Briteq zadbał o to, by można było zmieniać ich kolejność w zależności od położenia urządzenia. Są 4 opcje - A,B,C,D, które odpowiadają pozycji urządzenia. Warto wspomnieć, że opcje te są dostępne zarówno z menu urządzenia jak i kanału control przez dmx!

 

[img:4]

 

Co potrafi?

Naprawdę wiele i na pewno nie pozostanie niezauważone na scenie. Dziewięć diod ciepłych i zimnych (temperatura 3000K i 6000K, można mieszać) daje niesamowity efekt zarówno w sytuacji akcentów, jak i efektów na poszczególne diody. Oprócz tego z urządzenia można składać większe konstrukcje - całe pasy lub ściany.

 

 

Dodatkowo, warto wspomnieć o jeszcze jednej opcji - podświetlanym przednim panelu urządzenia. Znajdują się w nim diody RGB, co pozwala na dodatkowe zakolorowanie urządzenia, a wymienne fronty (czarny, biały, odblaskowy) poszerzają możliwości adaptacji do różnych zastosowań. Briteq wykazał się tu bardzo - wymiennych frontów nie trzeba dokupować, są w zestawie z urządzeniem. Jedyną rzeczą, która jest do dokupienia to złote oprawy żarówek, NONABEAM wygląda z nimi bardzo ciekawie.

Inżynierzy z firmy Briteq pomyśleli też o podwieszaniu sprzętu. Do urządzenia dodano uchwyty omega, które można zamontować na górze. Mamy również możliwość skorzystania ze standardowych uchwytów do wkręcenia haków i kątowania bezpośrednio na konstrukcji.

 

[img:3]

Tryby DMX

Nonabeam posiada trzy tryby - 13, 29 oraz 45 kanałów. Pierwszy z nich (13 kanałów) pozwala sterować podstawowymi funkcjami urządzenia takimi jak master dimmer (diod ciepłych, zimnych oraz podświetleniem panelu), kolorem podświetlenia i kanałem control. Nie ma możliwości sterowania każdej diody osobno ale za to mamy do dyspozycji kanał macro, gdzie znajdziemy gotowe efekty na pojedyncze diody.

Drugi z trybów (29 kanałów) to niezaprzeczalny faworyt. Pozwala sterować masterami oraz każdą diodą osobno, kolorem podświetlenia oraz kanałem control. W tym trybie nie ma kanału Macro z gotowymi efektami. Trzeci z trybów (45 kanałów) jest praktycznie taki sam jak poprzedni, jednak dimmer diód jest 16 bitowy, co pozwala na dokładniejsze i płynniejsze efekty.

 

[img:2]

 

Opcje Menu i Control

Na początek przedstawię funkcje, którymi można sterować z pozycji konsolety oświetleniowej - są to prędkość dimmera, pixel order czyli wcześniej wspomniana kolejność diod, sterowanie wiatrakiem, zmiana krzywej cięcia dimmera (bardzo ciekawa funkcja) oraz reset ustawień do podstawowych.

W menu urządzenia, poza ustawianiem adresu i wszystkich powyższych funkcji, znajdziemy również m.in. informację na temat temperatury diod i wersji firmware.

 

[img:5]

 

Podsumowanie

Briteq Nonabeam to urządzenie, które doskonale sprawdzi się w wielu sytuacjach scenicznych - od dużych scen festiwalowych, aż po teatry, w każdym miejscu jest możliwość użycia tego reflektora. Dzięki nietuzinkowemu kształtowi i dużej mocy zawsze wyróżni się na scenie i doda ciekawego akcentu do show. Przy dużej ilości można z niego konstruować matryce o ciekawych kształtach.

 

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • 9 soczewek wyposażonych w diody LED o mocy 60W CW / WW (175.000 lux @ 3m)
  • Temperatura barwowa 3000K - 6000K
  • 3 tryby DMX 13, 29, 45 kanałów, pozwalające na sterowanie urządzeniem - poszczególnymi pixelami, wentylatorem, krzywą dimmera itp.
  • Sterowanie każdą wiązką beam osobno
  • Funkcja RDM
  • Podświetlany przedni panel LED RGB
  • Wymienne panele przednie: czarny (do podświetleń LED), biały (rozpraszający światło) oraz lustrzany
  • Wejścia DMX 3PIN i 5PIN
  • POWER-CON IN/OUT
  • Ciche wentylatory
  • Możliwość szybkiego łączenia modułowego
  • Dwa uchwyty montażowe omega
  • Wymiary: 58 x 22 x 14 cm
  • Opcjonalne wymienne skrzydełka reflektorów (kolor złoty)

 

[img:7]

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Stage Source SA

tel.: +48 780 164 609
Godziny otwarcia:

Pon-Pt: 09-17

NIP: 701 078 01 50

REGON: 368 851 112
KRS: 0000705980

adres:
Al. Wilanowska 263 02-730 Warszawa
Pozostałe testy
Test ruchomej głowicy beam/spot Elation Fuze SFX Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że niniejszy tekst nie jest testem. Jest to dość subiektywna recenzja urządzenia marki Elation, nikt mi nie zapłacił za promowanie marki, a jedynie za jej ocenę, choć nie będę ukrywał, że w tej marce...
Test ruchomej głowicy Fractal Morph 3 in 1 Fractal, jak pewnie większość z Was zainteresowanych techniką oświetlenia wie, to polska firma, zajmująca się dostarczaniem wysokiej jakości urządzeń oświetleniowych w przystępnych cenach. Kilka tygodni temu dotarły do mnie cztery sztuki...
Test ruchomej głowicy Evolights Neo Spot 100 Neo znaczy nowy, nowoczesny, innowacyjny. Może to dotyczyć wielu aspektów produktu, w tym jakości wykonania czy jej stosunku do ceny, który kreowany jest przez użycie nowoczesnych rozwiązań i coraz to bardziej wydajnych mechanizmów....
Test naświetlacza Cameo ZENIT B200 O serii akumulatorowych urządzeń Cameo miałem możliwość już napisać przy okazji testu serii DROP, warto sobie tekst przypomnieć pod tym linkiem. Tym razem ponownie dzięki uprzejmości firmy Adam Hall w moim domu zagościł ZENIT B200 –...
Test ruchomej głowicy Evolights iQ 180 S Każda osoba z branży eventowej, która przynajmniej raz w życiu próbowała zająć się rentalem w pewnym momencie swojej "kariery" staje przed znaczącym wyzwaniem, a nawet problemem. Otóż zazwyczaj sprzęt uznanych, "riderowych" producentów...
Test reflektorów Cameo DROP B1 i B4 Dzięki uprzejmości firmy Adam Hall w moje ręce wpadły tym razem bardzo praktyczne urządzenia, może nie dla mnie jako realizatora, którego głównym zajęciem jest praca z zespołami, ale na pewno dla wszystkich firm rentalowych i ich...
Copyright © INFOMUSIC 2021

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz