TEST: Gravity TSP 5212 LB & TMS 4321 B

Mikołaj Pawlak 12 lutego 2020, 10:00 ADAM HALL Group GmbH
Gravity TMS 4321 B250 zł
Gravity TSP 5212 LB200 zł
  • Bezkompromisowa budowa, w większości z wytrzymałych metali
  • Metalowe pokrętła blokady
  • System automatycznego blokowania LockPin (TSP 5212 LB)
  • 'Szybkie' pokrętła, umożliwiają pełną blokadę po zaledwie 3/4 obrotu
  • Inwestycja na wiele lat
  • Brak

Pod koniec zeszłego roku do mojego magazynu dotarł zestaw statywów kolumnowych i mikrofonowych - każdego w ilości dwóch sztuk. W tym momencie można by powiedzieć - statyw jaki jest, każdy widzi. Kawałek metalu, czasami plastiku i jedna rola - stabilne utrzymanie mikrofonu lub kolumny głośnikowej. Tym razem było jednak nieco inaczej, bo mówimy tutaj o flagowej serii statywów Touring od Gravity.

Linia tych produktów została zaprojektowana od początku do końca z myślą o wymagających warunkach pracy scenicznej. W końcu trasy koncertowe i generalnie estrada to jedne z najdoskonalszych scenerii do testów tego typu produktów. Wygra tylko najlepszy, bez żadnych wyjątków. W tym materiale opowiem o modelach - kolumnowym TSP 5212 LB i mikrofonowym TMS 4321 B. Na początek jednak kilka słów o budowie, czyli wartościach wspólnych dla wszystkich produktów nowej serii.

 

[img:1]
Gravity TMS 4321 B

 

Każdy ze statywów zbudowany został bez żadnych kompromisów. Mowa tutaj o stalowych, grubościennych rurach, które pokryte są warstwą wytrzymałej farby proszkowej. Od teraz (po raz pierwszy w ofercie Gravity) metalowe są także wszystkie pokrętła i elementy zabezpieczające. Tracimy przez to funkcję kolorowych obręczy montowanych na zaciski, ale powiedzmy sobie szczerze - kto na profesjonalnej scenie używa tego typu udziwnień. Tutaj ma być po prostu mocno, stabilnie i po męsku.

W modelu kolumnowym podstawa jest z odlewanego ciśnieniowo aluminium (z podwójnymi wspornikami), a mikrofonowym z cynku. To bardzo ważne, bo w większości konstrukcji ten element jest tworzywa. Każde z pokręteł jest dodatkowo zabezpieczone przed wypadnięciem, a do ich całkowitego zablokowania wystarczy ¾ obrotu. Stópki to termoplastik z własnościami antypoślizgowymi.

 

[img:3]
Gravity TSP 5212 LB

 

Gravity TSP 5212 LB

Jest z pozoru tradycyjnym statywem kolumnowym. Ten model bez problemu jednak udźwignie do 50 kg, na maksymalnej wysokości 1950 mm! I tak - sprawdzałem, była to chyba najbardziej stabilna konstrukcja, z jaką się spotkałem wśród tego typu statywów. Co ciekawe, w mojej opinii ten statyw wyróżnia jedna, bardzo istotna funkcja. To nowa technologia firmy Gravity o nazwie LockPin. Jest to nic innego, jak automatyczny system blokady rury, co można usłyszeć podczas jej wyciągania - charakterystyczne “kliknięcie”. Ten system nie tylko zabezpiecza całość przed zjechaniem w dół, ale też może pracować jako samodzielna blokada. Podczas testowania celowo, “przypadkowo” odkręciłem blokadę przy pełnym obciążeniu statywu, kolumna nie drgnęła.

 

[img:4]

[img:5]

Gravity TSP 5212 LB

 

To jest moim zdaniem bardzo ważne, gdy tworzymy produkt na estradę. Tam czasami nie ma czasu na podwójne sprawdzanie wszystkiego, a oczekuje się bezawaryjnej pracy niezależnie od warunków. W odróżnieniu od tradycyjnych blokad pinem “safety”, ta blokada jest automatyczna i nie wymaga od nas żadnych działań. Aby ją zwolnić wystarczy przytrzymać przycisk pod pokrętłem blokady. Oczywiście taki statyw nie może być lekki - całość waży ok. 6.5 kg, ale z pewnością odwdzięczy nam się to bezawaryjną pracą przez długi czas.

 

[img:6]
Gravity TMS 4321 B

 

Gravity TMS 4321 B

To klasyczny statyw mikrofonowy z wysięgnikiem standardowym. Pierwsze wrażenie - ciężki. No i tak jest - mamy tutaj prawie 4 kg, co zapewnia nam doskonałą stabilność. Od razu po odpakowaniu przyszedł mi do głowy test, który wykonany został podczas jednego z filmów prezentacyjnych przygotowanych przez Gravity. Polegał on na teście wytrzymałości nóg poprzez wykonanie na nich… kilku podskoków. Stwierdziłem, że tego dnia jeszcze nie ćwiczyłem, to może trochę nadrobię. I co? Nic. Statyw jak stał tak stał, a nogi tylko delikatnie uginały się pod moimi 90-cioma kilogramami. Zatem nie wszystko, co w reklamie to bujda!

 

[img:7]

[img:8]

Gravity TMS 4321 B

 

W wynikach takiego “testu” nie ma jednak innej opcji - jak wcześniej wspomniałem mamy tutaj w pełni stalowe nogi i cynkową podstawę, co gra ogromną rolę wytrzymałościową. Taki test nie jest też w żaden sposób przesadzony - nie raz widziałem muzyków, którzy dopuszczają się jeszcze gorszych “zbrodni” na statywach, no i w końcu do czegoś zobowiązuje nazwa “Touring”. Reszta to klasyczny wysięgnik z wykonaną z antypoślizgowego materiału blokadą dolną i całkowicie metalowy mechanizm główny. Warto także wspomnieć, że w ofercie producenta dostępna jest też wersja TMS 4322 B, która posiada regulowany wysięgnik teleskopowy.

 

[img:9]

Gravity TMS 4321 B

 

Podsumowanie

Kupując statywy Gravity z najnowszej serii Touring musimy się liczyć z tym, że zapłacimy. Kolumnowy, TSP 5212 LB to około 250 zł za sztukę, a TMS 4321 B wyjdzie nas około 200 zł. Nie warto jednak traktować tego jako zwykły wydatek, a bardziej długoletnią inwestycję. Tak dobrze wykonane statywy posłużą nam wiele, wiele lat, odwdzięczając się bezawaryjnością i spokojem o - często kilkaset razy droższy sprzęt na nich montowany. Ja nie znalazłem w nich żadnych minusów, bo widać, że producent spędził trochę czasu nad kompletnym przeprojekotwaniem z pozoru banalnych konstrukcji. Innowacyjne rozwiązania, jak LockPin tworzą wytrzymały produkt na miarę naszych czasów. Z całego serca polecam.

 

Specyfikacja testowanych statywów:

 

TSP 5212 LB

 
  • Materiał rury: stal
  • Kolor rurki: Czarny
  • Powierzchnia rury: Powlekana proszkowo
  • Min. wysokość: 1220 mm
  • Maks. wysokość: 1950 mm
  • Długość transportowa: 1140 mm
  • Regulacja wysokości: obejma zaciskowa z zawleczką zabezpieczającą
  • Rodzaj podstawy: przegub
  • Materiał podstawy: Odlewane ciśnieniowo aluminium
  • Średnica rury: 35 mm
  • Maks. obciążenie: 50 kg
  • Waga: 6.4 kg

 

TMS 4321 B

 
  • Materiał rury: stal
  • Kolor rury: Czarny
  • Powierzchnia rury: Powlekana proszkowo
  • Minimalna wysokość: 1030 mm
  • Maksymalna wysokość: 1730 mm
  • Długość transportowa: 980 mm
  • Regulacja wysokości: tak
  • Rodzaj podstawy: trójnożna podstawa
  • Materiał podstawy: cynkowy odlew ciśnieniowy
  • Rodzaj wysięgnika: dwupunktowa regulacja
  • Długość wysięgnika: 780 mm
  • Waga: 3.6 kg

 

Zobacz także: Seria Touring od Gravity na targach NAMM'20

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Gravity rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem
Test interfejsu audio Shure MVX2U Interfejs Shure MVX2U to bardzo przyjazne i proste w obsłudze rozwiązanie dla podcasterów i twórców różnego rodzaju treści multimedialnych, w których zawarta ma być ścieżka lektorska, w dodatku w miniaturowym rozmiarze.
Test słuchawek Shure AONIC 40 SHURE wprowadził na rynek model AONIC 40 - bezprzewodowe słuchawki, które łączą trwałość, mobilność i przyciągające oko design z doskonałą jakością dźwięku i automatyczną redukcją hałasu, co poprawia komfort pracy Test miksera do podcastów RODECaster Duo Rode, wprowadzając na rynek kolejny, bardziej kompaktowy mikser RODECaster Duo, kontynuuje swoją misję zaopatrywania podcaster'ów oraz twórców treści w profesjonalny i intuicyjny sprzęt, który spełni ich wymagania. Test.