TEST: Gravity TSP 5212 LB & TMS 4321 B

Mikołaj Pawlak 12 lutego 2020, 10:00 ADAM HALL GmbH
Gravity TMS 4321 B250 zł
Gravity TSP 5212 LB200 zł
  • Bezkompromisowa budowa, w większości z wytrzymałych metali
  • Metalowe pokrętła blokady
  • System automatycznego blokowania LockPin (TSP 5212 LB)
  • 'Szybkie' pokrętła, umożliwiają pełną blokadę po zaledwie 3/4 obrotu
  • Inwestycja na wiele lat
  • Brak

Pod koniec zeszłego roku do mojego magazynu dotarł zestaw statywów kolumnowych i mikrofonowych - każdego w ilości dwóch sztuk. W tym momencie można by powiedzieć - statyw jaki jest, każdy widzi. Kawałek metalu, czasami plastiku i jedna rola - stabilne utrzymanie mikrofonu lub kolumny głośnikowej. Tym razem było jednak nieco inaczej, bo mówimy tutaj o flagowej serii statywów Touring od Gravity.

Linia tych produktów została zaprojektowana od początku do końca z myślą o wymagających warunkach pracy scenicznej. W końcu trasy koncertowe i generalnie estrada to jedne z najdoskonalszych scenerii do testów tego typu produktów. Wygra tylko najlepszy, bez żadnych wyjątków. W tym materiale opowiem o modelach - kolumnowym TSP 5212 LB i mikrofonowym TMS 4321 B. Na początek jednak kilka słów o budowie, czyli wartościach wspólnych dla wszystkich produktów nowej serii.

 

[img:1]
Gravity TMS 4321 B

 

Każdy ze statywów zbudowany został bez żadnych kompromisów. Mowa tutaj o stalowych, grubościennych rurach, które pokryte są warstwą wytrzymałej farby proszkowej. Od teraz (po raz pierwszy w ofercie Gravity) metalowe są także wszystkie pokrętła i elementy zabezpieczające. Tracimy przez to funkcję kolorowych obręczy montowanych na zaciski, ale powiedzmy sobie szczerze - kto na profesjonalnej scenie używa tego typu udziwnień. Tutaj ma być po prostu mocno, stabilnie i po męsku.

W modelu kolumnowym podstawa jest z odlewanego ciśnieniowo aluminium (z podwójnymi wspornikami), a mikrofonowym z cynku. To bardzo ważne, bo w większości konstrukcji ten element jest tworzywa. Każde z pokręteł jest dodatkowo zabezpieczone przed wypadnięciem, a do ich całkowitego zablokowania wystarczy ¾ obrotu. Stópki to termoplastik z własnościami antypoślizgowymi.

 

[img:3]
Gravity TSP 5212 LB

 

Gravity TSP 5212 LB

Jest z pozoru tradycyjnym statywem kolumnowym. Ten model bez problemu jednak udźwignie do 50 kg, na maksymalnej wysokości 1950 mm! I tak - sprawdzałem, była to chyba najbardziej stabilna konstrukcja, z jaką się spotkałem wśród tego typu statywów. Co ciekawe, w mojej opinii ten statyw wyróżnia jedna, bardzo istotna funkcja. To nowa technologia firmy Gravity o nazwie LockPin. Jest to nic innego, jak automatyczny system blokady rury, co można usłyszeć podczas jej wyciągania - charakterystyczne “kliknięcie”. Ten system nie tylko zabezpiecza całość przed zjechaniem w dół, ale też może pracować jako samodzielna blokada. Podczas testowania celowo, “przypadkowo” odkręciłem blokadę przy pełnym obciążeniu statywu, kolumna nie drgnęła.

 

[img:4]

[img:5]

Gravity TSP 5212 LB

 

To jest moim zdaniem bardzo ważne, gdy tworzymy produkt na estradę. Tam czasami nie ma czasu na podwójne sprawdzanie wszystkiego, a oczekuje się bezawaryjnej pracy niezależnie od warunków. W odróżnieniu od tradycyjnych blokad pinem “safety”, ta blokada jest automatyczna i nie wymaga od nas żadnych działań. Aby ją zwolnić wystarczy przytrzymać przycisk pod pokrętłem blokady. Oczywiście taki statyw nie może być lekki - całość waży ok. 6.5 kg, ale z pewnością odwdzięczy nam się to bezawaryjną pracą przez długi czas.

 

[img:6]
Gravity TMS 4321 B

 

Gravity TMS 4321 B

To klasyczny statyw mikrofonowy z wysięgnikiem standardowym. Pierwsze wrażenie - ciężki. No i tak jest - mamy tutaj prawie 4 kg, co zapewnia nam doskonałą stabilność. Od razu po odpakowaniu przyszedł mi do głowy test, który wykonany został podczas jednego z filmów prezentacyjnych przygotowanych przez Gravity. Polegał on na teście wytrzymałości nóg poprzez wykonanie na nich… kilku podskoków. Stwierdziłem, że tego dnia jeszcze nie ćwiczyłem, to może trochę nadrobię. I co? Nic. Statyw jak stał tak stał, a nogi tylko delikatnie uginały się pod moimi 90-cioma kilogramami. Zatem nie wszystko, co w reklamie to bujda!

 

[img:7]

[img:8]

Gravity TMS 4321 B

 

W wynikach takiego “testu” nie ma jednak innej opcji - jak wcześniej wspomniałem mamy tutaj w pełni stalowe nogi i cynkową podstawę, co gra ogromną rolę wytrzymałościową. Taki test nie jest też w żaden sposób przesadzony - nie raz widziałem muzyków, którzy dopuszczają się jeszcze gorszych “zbrodni” na statywach, no i w końcu do czegoś zobowiązuje nazwa “Touring”. Reszta to klasyczny wysięgnik z wykonaną z antypoślizgowego materiału blokadą dolną i całkowicie metalowy mechanizm główny. Warto także wspomnieć, że w ofercie producenta dostępna jest też wersja TMS 4322 B, która posiada regulowany wysięgnik teleskopowy.

 

[img:9]

Gravity TMS 4321 B

 

Podsumowanie

Kupując statywy Gravity z najnowszej serii Touring musimy się liczyć z tym, że zapłacimy. Kolumnowy, TSP 5212 LB to około 250 zł za sztukę, a TMS 4321 B wyjdzie nas około 200 zł. Nie warto jednak traktować tego jako zwykły wydatek, a bardziej długoletnią inwestycję. Tak dobrze wykonane statywy posłużą nam wiele, wiele lat, odwdzięczając się bezawaryjnością i spokojem o - często kilkaset razy droższy sprzęt na nich montowany. Ja nie znalazłem w nich żadnych minusów, bo widać, że producent spędził trochę czasu nad kompletnym przeprojekotwaniem z pozoru banalnych konstrukcji. Innowacyjne rozwiązania, jak LockPin tworzą wytrzymały produkt na miarę naszych czasów. Z całego serca polecam.

 

Specyfikacja testowanych statywów:

 

TSP 5212 LB

 
  • Materiał rury: stal
  • Kolor rurki: Czarny
  • Powierzchnia rury: Powlekana proszkowo
  • Min. wysokość: 1220 mm
  • Maks. wysokość: 1950 mm
  • Długość transportowa: 1140 mm
  • Regulacja wysokości: obejma zaciskowa z zawleczką zabezpieczającą
  • Rodzaj podstawy: przegub
  • Materiał podstawy: Odlewane ciśnieniowo aluminium
  • Średnica rury: 35 mm
  • Maks. obciążenie: 50 kg
  • Waga: 6.4 kg

 

TMS 4321 B

 
  • Materiał rury: stal
  • Kolor rury: Czarny
  • Powierzchnia rury: Powlekana proszkowo
  • Minimalna wysokość: 1030 mm
  • Maksymalna wysokość: 1730 mm
  • Długość transportowa: 980 mm
  • Regulacja wysokości: tak
  • Rodzaj podstawy: trójnożna podstawa
  • Materiał podstawy: cynkowy odlew ciśnieniowy
  • Rodzaj wysięgnika: dwupunktowa regulacja
  • Długość wysięgnika: 780 mm
  • Waga: 3.6 kg

 

Zobacz także: Seria Touring od Gravity na targach NAMM'20

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Gravity rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test miksera cyfrowego RCF M 20X Ahh... miksery cyfrowe. Co byśmy bez nich zrobili w czasach, gdzie setki “wlotów” stają się już standardem, a skomplikowane, stereofoniczne miksy douszne cieszą się coraz większą popularnością. Nieustannie rozwijająca się technologia...
Test kulumn Mackie DRM212 + DRM315 W moim przypadku kolumny miały jak zawsze przyjechać, pokazać do czego są zdolne i pojechać. A zostały. Dlaczego?
Test systemów bezprzewodowych dBTechnologies Przyjazne budżetowo systemy bezprzewodowe firmy dB Technologies miały swoją premierę już dobre kilka miesięcy temu. Oglądając je podczas targów miałem mieszane uczucia, a moje myśli kręciły się wokół pytania - czy to kolejne proste... Test kolumn aktywnych Peavey RBN 112 Peavey. Jedno słowo, a kojarzyć może się z całą masą różnego rodzaju urządzeń audio. Ta powstała w 1965 roku firma od samego początku zajmuje się produkcją praktycznie wszystkich elementów toru audio - począwszy od mikrofonów,...
Test mikrofonów instrumentalnych Audio-Technica MB/DK7 Zestaw Audiotechnica Midnight Blues DK 7 to funkcjonalny komplet mikrofonów pozwalający na podstawowe omikrofonowanie zestawu perkusyjnego. Sprawdzamy funkcjonalność tego zestawu, testując mikrofony w różnych warunkach, nie tylko...
Końcówka mocy Powersoft "T" i Armonia-Plus Niezależnie od wybranego modelu, nabywając końcówkę serii T uzyskujemy niemalże pewność, że przez kolejną dekadę będziemy pracować na sprzęcie należącym do awangardy. Zapraszamy na test nowych wzmacniaczy Powersoft.
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz