Wywiad z Paris Can Can

Wywiad z Paris Can Can

8 maja 2006, 12:00

Paris Can Can

Paris Can Can - legendarna rewia z Paryża po raz pierwszy w Polsce! 

 Czy przywozicie do Polski jakieś specjalne dekoracje lub elementy sceny?

Tak, z najciekawszych rzeczy jakie przywozimy, to bogato zdobione kurtyny, nawiązujące do stylu malarskiego Henri de Toulouse-Lautreca oraz ręcznie robioną, oświetloną wierzę Eiffela.

 Czy występowaliście kiedyś przed kimś sławnym?

Tak, występowaliśmy w tylu miejscach na świecie, że oczywiście sławy pojawiały się wśród naszej widowni. Były to zarówno gwiazdy showbiznesu jak i politycy. Z polityków najmilej wspominamy Prezydenta Portugalii, który wyjątkowo wylewnie podziękował nam za występ.

 Czy występowaliście na scenie razem z kimś sławnym?
Tak, występowała z nami Miss Francji. Jak wiadomo, mamy duże wymagania co do urody naszych tancerek.

 Gdzie najczęściej wykonujecie swoją rewię? 
  Czy zdarzały się wam występy w jakimś szczególnym miejscu?

Występowaliśmy w wielu teatrach, zarówno w tych starych, z tradycją I bogatą historią jak i w nowych, które kojarzą się widzom z nowoczesnością. Jednym z miejsc, które były szczególnie charakterystyczne, to Narodowy Teatr Tajwanu.

 Co myślicie, gdy słyszycie nazwę Polska? Czy znacie nasz kraj?
Myślimy wtedy – to kraj pełen miłych, przyjacielskich ludzi, kraj z pokaźną historią muzyki i tańca. No i to nowa widownia dla nas!

 Czy zdarzyło się wam kiedyś coś niezwykłego, coś niespotykanego podczas występów?
Kiedyś w teatrze mieliśmy awarię prądu. Musieliśmy więc opuścić budynek, czekać na zewnątrz wraz z publicznością i po jakimś czasie wrócić na scenę by kontynuować występ. Nawiązaliśmy wtedy z publicznością naprawdę wyjątkowy kontakt!

 Czy zdarzyło się wam kiedyś śmiesznego podczas występów?
Tak, kiedyś jedna z kurtyn nie chciała się otworzyć, więc musieliśmy tańczyć kankana wokół niej!

 Czym dokładnie jest kankan? Rozmową? Wyrażeniem uczuć? Rodzajem tańca?
Kankan to taniec, który narodził się na ulicach Paryża…jako protest przeciwko bogatym damom, które bawiły się na ekskluzywnych, fantazyjnych salach balowych Paryża. Była to po prostu ironia, żart z tych eleganckich pań. Dziewczęta na ulicach wymachiwały nogami i unosiły spódnice…tak właśnie narodził się kankan!

 Ta piękna biżuteria z waszych występów – jest prawdziwa?
Tego nigdy nie zdradzimy! Tak naprawdę mamy dwa komplety biżuterii, prawdziwą i sztuczną. Ze względów bezpieczeństwa nigdy nie zdradzamy, którą mamy zamiar pokazać podczas występu.

 Jak duża jest wasza garderoba? Jak wiele miejsca zajmuje?
Nasza garderoba podróżuje w 20 kufrach, razem to około 200 strojów.

 Czy macie fryzjera, stylistę dbającego o wasze fryzury, czy układacie włosy sami?
Jest specjalna osoba, która dba o nasze peruki i uczesania.

 Czy macie jakieś specjalne diety, ograniczenia posiłków lub limity wagi?
Nie ma jakiegoś specjalnego reżimu. Ważne jest jedynie utrzymywanie kondycji, dużego wigoru i to, aby mieścić się w kostiumy!

 Czy często musicie kupować nowe buty? Czy bardzo się one zdzierają?
Tak, bardzo często wymieniamy obuwie tancerzy…i wciąż naprawiamy obcasy, bo to one najbardziej niszczą się podczas tańca kankan.

 Czy każdy może tańczyć kankana, czy wymaga to jakiś specjalnych predyspozycji i talentu?
Kankan to taniec niezwykle trudny do nauczenia, wymaga bowiem umiejętności tańców baletowych oraz akrobatyki ale także możliwości wysokich wykopów i podskakiwania. Przydaje się również dobre wyczucie muzyki jazzowej. Główną predyspozycją fizyczną jest oczywiście duża wytrzymałość i wspaniała kondycja, która pozwoli podołać wyczerpującym treningom i występom.

 Jak długo trzeba się uczyć kankana?
Zabiera to zwykle wiele tygodni, aby zacząć tańczyć właściwie, a jeszcze dłużej, aby zacząć go wykonywać dobrze na scenie, podczas występów.

 Mówi się, że niektóre narody mają taniec we krwi. Co o tym myślicie?
Tak, to szczera prawda, a dotyczy w szczególności tancerzy francuskiego kankana!

 Jeśli nie bylibyście tancerzami, co robilibyście w życiu?
Prawdopodobnie bylibyśmy nauczycielami tańca…

 Czy bardzo tęsknicie za waszymi rodzinami gdy jesteście w trasie?
Tak, ale telefony komórkowe i elektroniczna poczta bardzo pomaga utrzymywać kontakt z bliskimi.

 Czy musieliście poświęcić cokolwiek aby zostać tancerzami?
Desery!

 Jak wygląda wasz typowy dzień pracy? Jak często macie próby, jak często ćwiczycie show?
Tancerze muszą się rozgrzewać i ćwiczyć każdego dnia, bo kankan może być niebezpieczny dla tancerzy, którzy nie są w dobrej formie. Dodatkowo każda nowa scena, na której występujemy wymaga prób odnośnie przestrzeni tańca i rozstawienia artystów. Również akrobaci stale ćwiczą aby nie stracić formy i aby ich występy były bezpieczne i perfekcyjnie wykonane. Generalnie każdy z członków grupy ćwiczy po minimum 3 godziny dziennie.

 Czy możecie zdradzić coś o waszym życiu prywatnym?
Czy w zespole są jakieś małżeństwa? Jak na razie nie mamy w zespole małżeństw, ale dwoje z naszych artystów doczekało się już narodzin dzieci!

 Który z Waszych tańców jest najdłuższy?
Nasz drugi kankan trwa aż 8 minut!

 Jak często zmieniacie stroje podczas swojego show?
Tancerze zmieniają kostiumy ponad dziesięciokrotnie!

 Kto projektuje wasze kostiumy? I kto je szyje?
Mamy kilku projektantów kostiumów. Suknie do wykonywania kankana projektuje William Guilhem w Paryżu i tam są szyte. Niektóre kostiumy projektuje Sarah Cromwell w Londynie. Tam też są one szyte.

 Czy ciężko jest tańczyć w tak niecodziennych strojach?
Tak, suknie do kankana są bardzo ciężkie, co wymaga wielu godzin prób, aby ciało tancerek przyzwyczaiło się do takiego obciążenia. Z kolei w strojach z piór trudno zachować równowagę. Tak więc nie tyko taniec jest trudny, trudne jest również występowanie w tych pięknych, bogatych kostiumach.

 Czy pióra, które obejrzeć można na przedstawieniu są prawdziwe?
Co to za pióra? Tak, to prawdziwe pióra. Większość z nich pochodzi od strusi, jako, że są to pióra najbardziej luksusowe I najpiękniejsze. Ale można też znaleźć w naszych strojach pióra innych pięknych ptaków.

 Czy taniec w skąpym ubiorze sprawia tancerkom problem?
Jedynie wtedy, gdy jest zimno!

 Czy wasze show jest bardziej kabaretowe czy erotyczne?
Nasza rewia jest niezwykłą kombinacją bardzo energetycznego tańca, ale również wielu nowoczesnych stylów…często bardzo „sexy”…

 Jak przygotowujecie się do występu? Jak długo trwa robienie makijażu?
Tancerze potrzebują oczywiście próby i rozgrzewki przed każdym występem. Panie potrzebują około godziny na wykonanie rewiowego makijażu. 

Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się...
Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day...
Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest...
Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował...
Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,...
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji.