Pierwszym gościem nowego cyklu "Z czego oni grają?" jest An On Bast!
Rozpoczynamy nowy cykl artykułów na portalu Infomusic.pl! Od dzisiaj będziemy Was informowali z czego grają Polscy DJ'e oraz producenci podczas swoich występów na żywo.
Bez czego nie mogą się obejść podczas występów na scenie? Czy obok miksera musi stać butelka piwa? Czy do torby zabierają magiczne amulety? Być może każdy doskonale zna sprzęt swojego ulubionego artysty, ale o tym dlaczego taki właśnie setup wybrał już niekoniecznie. W najbliższych miesiącach postaramy się pokazać konsolety naszych rodzimych gwiazd.
Naszym pierwszym gościem jest niesamowita An On Bast!
Producentka i performerka An On Bast (Anna Suda) jest jednym z najszybciej rozwijających sie talentów, a także jednym z najgłębszych badaczy dźwięku polskiej sceny elektronicznej. Rok 2006, to początek jej kariery: publikuje swój pierwszy album, zostaje wybrana spośród tysięcy kandydatów do udziału w Red Bull Music Academy w Melbourne.
Wyzwaniowe podejście do dźwięków to podstawa i wyzwalacz jej największej mocy podczas grania na żywo. Porzuciła stopniowo korzystanie z laptopa, by eksperymentować wolność czystej i różnorodnej konfiguracji na żywo. Porusza się od samplera do automatu perkusyjnego, od rozpalonego na różowo basowego “monstera”, do efektów, wykazując naturalną i pewną więź ze swoimi maszynami. Rezultatem jest wysokiej jakości spektakl i kompletne zanurzenie w kreowanym przepływie muzycznej energii.
Jej występy na żywo zachwyciły publiczność na wielu festiwalach między innymi: Sonar (Barcelona), Piknic Elektronic Melbourne, Audioriver (Plock), Fringe (Edynburg), Nachtdigital (Niemcy), 3000 ° Festival (Niemcy), Numusic (Stavanger), Kvitnu (Kijów), Rekolectiv (Bucharest), Strom (Kopenhaga), Unsound (Kraków), Tauron (Katowice) oraz klubach w Europie i na świecie m.in. Waagenbau (Hamburg), Berghain Kantine (Berlin), :// about blank (Berlin), Tresor (Berlin ), Worm (Rotterdam), Lanificio (Rzym), Blau (Girona), Loop Bar (Melbourne), Chopin Theatre (Chicago).
Ma na koncie szereg EPek tanecznych oraz pięć albumów, wydanych w Polsce, Niemczech, UK i USA. Ostatnie wydawnictwo “Songs For Running Through Grass” dało początek jej własnej wytwórni - Ghost Kitchen.
Wybrana dyskografia - Albumy:
- 2006 An On Bast - Welcome Scissors (An On Bast self released)
- 2006 An On Bast - Happy-Go-Lucky (ETAlabel)
- 2007 An On Bast & Allca - Parts Of Broken Glass In My Mouth (Mind twisting Records)
- 2008 An On Bast - Words Are Dead (Rednetic Recordings)
- 2011 Pinwheel Mix (La Folia Recordings)
- 2012 An On Bast / Maciej Fortuna - 1 (Fortuna Music)
- 2013 An On Bast / Maciej Fortuna - Live (Fortuna Music)
- 2013 An On Bast / Maciej Fortuna - Electroacoustic Transcription of Film Music by Krzysztof Penderecki (Fortuna Music)
- 2014 An On Bast - Songs For Running Through Grass (Ghost Kitchen)
http://www.anonbast.com/
https://soundcloud.com/an_on_bast
https://www.facebook.com/AnOnBast?fref=ts
Moje instrumentarium jest tak naprawdę różne w zależności od koncertu jaki gram, dlatego czasami jest to laptop z Ableton live i kontrolery, czasami syntezator modularny. Najczęściej jednak występuję grając live-act z elektroniczną muzyką taneczną używając wyłącznie urządzeń hardwarowych. Poniższy zestaw instrumentów jest starannie przemyślany i dobrany pod kątem moich potrzeb. Dzięki takiemu set-upowi mam pełną kontrolę nad każdą nutą, co daje mi duże pole do improwizacji, kreowania brzmień i energii podczas live-actów.
Centrum całego zestawu jest Elektron Octatrack jako sequencer, sampler i mixer jednocześnie, chociaż master MIDI clock przekazuje mu Boss. Boss sam w sobie bazuje na moich samplach audio, które dowolnie mogę tworzyć i przekształcać na żywo dzięki rozbudowanej sekcji efektów pokładowych i możliwości nagrywania "w locie".
Właściwie efektów nigdy za wiele, Electro-Harmonix Delay bardzo ładnie wykańcza mi zamierzone melodię i pady z loop station, a Pitchfaktor dodaje im nierzadko "pikanterii". Z drugiej strony za bity, ale również czasami basy (jeśli w danym momencie tej funkcji nie pełni Bolsa Bass) i różne inne dźwięki odpowiedzialna jest fantastyczna drum machine Elektron Analog Rytm.
Całość systemu przechodzi przez analogowy filtr Filter Queen i mój ukochany reverb Strymona. Od czasu, gdy występuję bez komputera, niezbędne jest doświetlenie instrumentów (bo nie ma światła ekranu) oraz telefon, żeby się nie zgubić w czasie (za bardzo:)).
An On Bast
Live set-up:
- Elektron Octatrack (zobacz)
- Elektron Analog Rytm
- Boss RC 505 (przeczytaj test na Infomusic.pl)
- Critter & Guitari Bolsa Bass
- Electrix Filter Queen
- Eventide Pitchfactor
- Strymon Big Sky
- Electro-Harmonix Stereo Memory Man with Hazarai
- lampka
- iPhone (do kontrolowania czasu grania)
Ten set-up w praktyce: