WYWIAD: Maciej Marchewka

WYWIAD: Maciej Marchewka

19 stycznia 2016, 10:00

Firma Tibo Sound & Light z Wrocławia zakupiła niedawno konsoletę S3L od dystrybutora konsolet AVID w Polsce, firmy Konsbud Audio.

Jest to już kolejny produkt firmy AVID przeznaczony do pracy "live" w firmie Tibo Sound & Light, która jest również użytkownikiem konsolety Profile oraz SC48. Udało nam się zadać kilka pytań panu Maciejowi Marchewce, właścicielowi Tibo Sound & Light:

 

Skąd pomysł na sprzęt firmy AVID?

Maciej Marchewka: Bardzo często na koncertach korzystam z materiału ze studia. Od kilkunastu lat jestem użytkownikiem systemu Digidesign ProTools (od wersji 4 :)). Jest to platforma, którą doskonale znam. Przejrzysty interface oraz siła i jakość wtyczek TDM, a dzisiaj AAX, przez lata towarzyszy mi podczas produkcji muzycznych oraz podczas wielu post-produkcji telewizyjnych i filmowych. Bezsprzecznie AVID ProTools to światowy standard, z którym mocno się zaprzyjaźniłem i nie zamierzam się z nim rozstawać. AVID S3L natomiast pozwala mi pracować w studiu bardziej ergonomicznie, a co za tym idzie szybciej i wygodniej.

 

[img:1]

 

Jakie są dla Pana najważniejsze plusy konsolet firmy AVID?

MM: Podczas pracy live spotkałem się z wieloma rozwiązaniami cyfrowymi. Inwestycja w konsolety AVID Profile oraz SC 48 okazały się dobrą inwestycją. Platforma VENUE oferuje bardzo dobrą ergonomię. Wszystkie enkodery i przyciski są na swoim miejscu, przez co na tych konsoletach pracuje mi się równie łatwo jak na konsoletach analogowych. Dobre brzmienie, dobrodziejstwo pluginów, zaawansowany system zarządzania scenami i trwała konstrukcja są nie do przecenienia podczas profesjonalnych produkcji.

Nie bez znaczenia w podjęciu decyzji o zakupie konsolet z serii VENUE pozostawał fakt, iż w końcu mogliśmy obsługiwać zachodnich artystów, których realizatorzy mogli przyjechać do nas ze swoim pendrivem.

 

Dlaczego zdecydowali się Państwo akurat na konsoletę AVID S3L?

MM: Zakup AVID S3L podyktowany był chęcią nie rezygnowania ze sprawdzonej i dobrze znanej platformy VENUE podczas mniejszych i małych koncertów tam, gdzie nie jest możliwe zainstalowanie większej konsolety. Nie chcieliśmy by mały rozmiar wymuszał podjęcie decyzji o kompromisie między niewielką budżetową konsoletą, a jakością. Teraz pracuję na kompaktowej konsolecie z mocnym sercem HDX. Jakość wtyczek AAX oraz dynamika i brzmienie preampów powodują uśmiech na mojej twarzy. Teraz też w końcu mogę spakować swoją konsoletę do bagażnika i pojechać na gościnne występy wiedząc, że mam ze sobą solidnie brzmiące narzędzie.

Wielokrotnie podczas moich produkcji podpieram się ścieżkami audio lub materiałem  wielośladowym ze studia. AVID S3L z nowym softem VENUE 4.5 w tandemie z Pro Toolsem to wymarzony dla mnie duet.

 

[img:2]

 

Czy stół grał już na jakichś imprezach, jeśli tak - na jakich i jakie są wrażenia z użytkowania?

MM: Już po trzech dniach po zakupie S3L zagraliśmy na niej Noworoczny koncert Tercetu Egzotycznego. Paweł Bardzik - realizator Tercetu bardzo szybko "złapał się" w nowej desce i po paru podpowiedziach na początku pracy już do końca koncertu bawił się nią sam. Trzy dni później S3L zagrała z powodzeniem na Torwarze koncert "Cygańskiej Gali Sylwestrowej".

Na początku stycznia kilkukrotnie S3L wyjeżdżała już z magazynu. Wygląda na to, że mały AVID będzie nam często towarzyszyć podczas naszych produkcji, a co za tym idzie nasza starsza cyfra pewnie będzie szukać nowego właściciela.

 

Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się...
Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day...
Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest...
Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował...
Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,...
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji.